BREAKING NEWS! Un maior din cadrul SRI Arad, arestat preventiv intr-un dosar de trafic de droguri instrumentat de procurorii DIICOT    Directorul Politiei Locale Timisoara, Dorel Cojan, care cumuleaza salariul de functionar public cu pensia MAI, a avut anul trecut venituri de aproape 150.000 de lei     Tribunalul Timis a emis un mandat de arestare pe 30 de zile pentru Vajna Franz, acuzat de loviri sau vatamari cauzatoare de moarte    Procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Timisoara au decis cercetarea in libertate a lui Fercovici Ciprian, acuzat de comiterea a doua fapte de violare de domiciliu    Pasagerul cu numarul 1.000.000, primit cu sampanie pe Aeroportul International Timisoara    Atentate teroriste soldate cu morti si raniti in Spania, Rusia, Finlanda si Australia, agresorii folosind masini sau arme albe

Exclusiv! Informatii secrete de serviciu din dosarul Aeroportul, sifonate “pe surse” din birourile DNA Timisoara!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

lucian dolcu111

Anchetatorii anticoruptie din dosarul afacerilor de pe Aeroportul International Timisoara, in care s-a inceput urmarirea penala fata de pedelistii Constantin Ostaficiuc, Alin Popoviciu si Cornel Samartinea, risca sa se aleaga cu reclamatii la Consiliul Superior al Magistraturii sau chiar cu plangeri penale, dupa ce o parte dintre informatiile secrete de serviciu s-au scurs “pe surse” catre presa de casa a procurorilor. Desi Noul Cod Penal, la articolul 304, spune clar ca divulgarea fara drept a informatiilor secrete de serviciu sau care nu sunt destinate publicitatii, de catre cel ce le cunoaste datorita atributiilor de serviciu, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda, din dosarul “Aeroportul” s-a scurs catre presa informatia ca fostul director al AIT, Cornel Samartinean, a fost monitorizat de catre SRI, inca din 2011, pe un mandat de siguranta nationala. Trecand peste motivele care au stat la baza autorizarii de catre judecatori a unui asemenea mandat, daca el a existat intr-adevar, nu se poate sa nu ne intrebam daca inchirierea unor spatii dintr-un aeroport, la tarife mai mari sau mai moderate, este o operatiune ce poate afecta siguranta nationala!

“Nu inteleg ratiunea monitorizarii unui director de aeroport in baza unui mandat de siguranta nationala! Doar daca nu se depistase vreo celula Al Quaida prin vreun terminal al aeroportului”, spune Cornel Samartinean, contrariat ca asemenea informatii s-au scurs din dosarul procurorilor catre presa. “Am discutat cu avocatiiDorin Cut si Daniel Sabau, cei care au consultat dosarul in care sunt cercetate pretinse activitati ilegale de la aeroport, iar acestia neaga ca ar fi oferit presei informatii confidentiale din dosar”, mai spune Samartinean. 

In aceste conditii, apare veridica informatia, tot pe surse, ca procurorul de caz, Lucian Dolcu, si-a facut un obicei din a iesi la cate o cafea, in localurile din Piata Unirii, cu diversi jurnalisti avizi de senzational sau pusi in slujba actualei conduceri a aeroportului. Iar difuzarea anumitor informatii din dosar, chiar inainte ca acestea sa ajunga la cunostinta avocatilor, este o meteahna veche a justitiarilor care considera ca decat un inculpat slab, mai bine un martor de forta. Iar presiunile subliminale pot fi exercitate in diferite moduri. Asteptam informatii pe surse si din dosarul penal 289/VIII/2009, in care DNA verifica si alte afaceri de pe AIT, din timpul fostei si actualei conduceri. Update! In timp ce avocatul Daniel Sabou nu a putut fi contactat pentru a raspunde acuzatiei ca ar fi dezvaluit informatii importante din dosar anumitor jurnalisti, domnia sa neraspunzand la telefoanele noastre insistente, celalalt avocat care a studiat dosarul Aeroportul, la DNA, ne-a precizat ca, din principiu, nu agreaza sa stea de vorba cu jurnalistii.

“Eu nu sunt in tara, deci nu puteam sa vorbesc cu nimeni despre acest dosar! De fapt, eu nici nu prea vorbesc cu ziaristii, din principiu. Ii lasa pe altii sa vorbeasca, sa se bage in fata, eu is mai mult cu munca. Toate astea, desi nu demult, cand insulta si calomnia inca erau incriminate de Codul Penal, am aparat multi jurnalisti in instanta!”, ne-a declarat Dorin Cut. 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

28 Responses to Exclusiv! Informatii secrete de serviciu din dosarul Aeroportul, sifonate “pe surse” din birourile DNA Timisoara!

  1. H. says:

    Este foarte interesant cum Jurnalistul face rost de aceasta informatie stiinduse ca avocatii celor 3 nu au facut public/nu au facut nici o declaratie desre aceste informatii.
    Sa fie informat Jurnalistul de cineva din afara celor 3 sau el insusi este membru al unui Serviciu de Informatii.
    Deci: Intrebare.
    Dragos Bota este ofiter SRI sau SIE?

  2. JEH says:

    Ar fi necesar/moral/corect/adevarat, un raspuns din partea jurnalistului de unde si cum a cules aceste informatii, sau sa puna la dispozitie discutia avuta cu avocatii in care sa se confirme ca cei 3 au fost monitorizati de SRI din anul 2011.
    Altfel putem considera ca Jurnalistul este cartita sistemului de informatii Intern/Extern.
    Conform Codului de Procedura Penala: Art. 94, Consultarea dosarului
    (5) În cursul urmăririi penale, avocatul are obligaţia de a păstra confidenţialitatea sau secretul datelor şi actelor de care a luat cunoştinţa cu ocazia consultării dosarului.

    Atunci:Intrebare?
    Jurnalistul este:
    1.Procuror
    2.Judecator
    3.Avocat
    4.Subiect procesual principal
    5.Inculpat
    6.Soldat,Gradat,Subofiter,Maistru militar,Ofițer,General al SRI/SIE
    Ar incalca avocatii Art. 94 ?

    Conform Codului de Procedura Penala: Art. 94
    Consultarea dosarului

    (1) Avocatul părţilor şi al subiecţilor procesuali principali are dreptul de a solicita consultarea dosarului pe tot parcursul procesului penal. Acest drept nu poate fi exercitat, nici restrâns în mod abuziv.

    (2) Consultarea dosarului presupune dreptul de a studia actele acestuia, dreptul de a nota date sau informaţii din dosar, precum şi de a obţine fotocopii pe cheltuiala clientului.

    (3) În cursul urmăririi penale, procurorul stabileşte data şi durata consultării într-un termen rezonabil. Acest drept poate fi delegat organului de cercetare penală.

    (4) În cursul urmăririi penale, procurorul poate restricţiona motivat consultarea dosarului, dacă prin aceasta s-ar putea aduce atingere bunei desfăşurări a urmăririi penale. După punerea în mişcare a acţiunii penale, restricţionarea se poate dispune pentru cel mult 10 zile.

    (5) În cursul urmăririi penale, avocatul are obligaţia de a păstra confidenţialitatea sau secretul datelor şi actelor de care a luat cunoştinţa cu ocazia consultării dosarului.

    (6) În toate cazurile, avocatului nu îi poate fi restricţionat dreptul de a consulta declaraţiile părţii sau ale subiectului procesual principal pe care îl asistă ori îl reprezintă.

    (7) În vederea pregătirii apărării, avocatul inculpatului are dreptul de a lua cunoştinţă de întreg materialul dosarului de urmărire penală în procedurile desfăşurate în faţa judecătorului de drepturi şi libertăţi privind măsurile privative sau restrictive de drepturi, la care avocatul participă.

    (8) Dispoziţiile prezentului articol se aplică în mod corespunzător cu privire la dreptul părţilor şi al subiecţilor procesuali principali de a consulta dosarul.

  3. Drag (os) says:

    Fie un colaborator “nelinistit” al procurorului, / SRI / SIE
    A fi nelinistit incalcand legea si/sau mintind ca avotatii si – au dezvaluit supararile nu face decat sa confirme ca esti colaborator al serviciilor secrete.
    Avocatii nu au avut nici o declaratie pe aceasta tema.
    Legal nu se poate divulga aceste date deoarece Legea nr. 51 din 29 iulie 1991 privind securitatea naţională a României, Republicată în Monitorul Oficial nr. 190 din 18 martie 2014 nu permite acest lucru.

    CAPITOLUL. IV
    Sancţiuni
    Art. 26
    (1) Desfăşurarea, fără autorizare, a activităţilor specifice culegerii de informaţii supuse autorizării în condiţiile prezentei legi sau cu depăşirea autorizării acordate se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă.
    (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta funcţionarului care divulgă, refuză sau împiedică, în orice mod, ducerea la îndeplinire a mandatului eliberat în condiţiile prezentei legi.
    (3) Tentativa se pedepseşte.

  4. Idolu says:

    Poate ne spun “avocatii” cum a inchiriat Ministru Oancea toate spatiile din aeroport inca din 2003 si cum nu era loc pentru nimeni , fiinca dl ministru era coios. Oancea a vinit timpul sa zici si tu ceva. Toate contractele tale sint false si matrasite. Cati bani ai decartat la Idolu? Poate DNA sint curiosi?

  5. Idolu iulian says:

    EXCLUSIV Procurorii DNA „aterizează” la Aeroportul din Timișoara pentru o anchetă penală. Ministerul acuză nereguli grave

    Ministerul Transporturilor a sesizat DNA după ce Corpul de Control a depistat la Aeroportul din Timișoara o serie de nereguli de natură economică, administrativă și organizatorică. Controlul a început în primăvara anului trecut, când ministru era Relu Fenechiu, și a fost finalizat în mandatul Ramonei Mănescu. Directorul Aeroportului, Dan Idolu, susține că acuzele Ministerului Transporturilor sunt nereale, raportul de control fiind întocmit cu lipsă de profesionalism.
    O verificare a Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la Aeroportul din Timișoara a scos la iveală mai multe nereguli economică, administrativă și organizatorică. Printre acestea, sunt o serie de lucrări și contracte despre care reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că au fost încălcate cu încălcarea legii. Acesta este și motivul pentru care, la finalizarea controlului s-a întocmit un raport prin care s-au dispus o serie de măsuri. „Pentru deficiențele de natură economică, administrativă și organizatorică, prin capitolul “Măsuri” al Raportului, s-a dispus membrilor Consiliului de Administrație și conducerii executive a AIT să ia anumite măsuri de remediere. Pentru aspectele care constituie indicii relativ la șăvârșirea unor infracțiuni, s-au sesizat organele abilitate ale statului”, se arată în documentul amintit.

    Firma care se ocupă de siteul aeroportului are probleme cu siteul propriu

    Potrivit raportului de control, printre neregulile invocate se numără mai multe contracte. Unul dintre ele se referă la asistarea pasagerilor cu dizabilități sau cu mobilitate redusă. De asemenea, Ministerul acuză nereguli în contractul de întreținere a spațiilor verzi de la aeroport, dar și într-un contract de furnizare a tichetelor magnetice de parcare, pentru care aeroportul a plătit, fără licitație, 13.680 de euro fără TVA. Un alt contract invocat în raportul de control se referă la servicii și consultanță pentru afaceri și management. În raportul de control, reprezentanții Ministerului au invocat și contractul cu o firmă care asigură mentenanța și pagina web a aeroportului. De precizat aici că firma cu care aeroportul a încheiat un contract pentru întreținerea și dezvoltarea paginii web, nu are un site propriu pentru că „websiteul este în construcție”. Alte constatări ale Corpului de Control vizează contractele pentru asigurarea unor servicii medicale pentru pasageri și angajații aeroportului, dar și unele deplasări în străinătate.

    Directorul aeroportului contestă neregulile din raportul de control

    Managerul Aeroportului Traian Vuia din Timișoara, Dan Idolu, contestă în instanță raportul întocmit de Corpul de Control, cerând anularea acestuia pe motiv că „raportul conține date nereale, contrar legislației române, concluzii subiective emise în baza propriilor opinii, neținând cont de documentele prezentate”. Mai mult decât atât, Dan Idolu a declarat că inspectorii care au întocmit raportul au dat dovadă de lipsă de profesionalism, unii dintre ei părăsind Ministerul. „Consider că multe din aspectele precizate nu erau conforme cu realitatea. În multe dintre subiecte s-a dovedit că a fost o eroare în ceea ce au sesizat cu neprofesionalism acele persoane. Între timp, directoarea Direcției de Control din Minister și acele persoane nu mai lucrează acolo. Adăugarea unor documente semnate de unele persoane, pe lângă care au semnat alte persoane face și în formă acest document cel puțin suspect”, a declarat Dan Idolu. Referitor la ancheta penală declanșată după controlul Ministerului Transporturilor, Dan Idolu a spus că nu știe nimic, și că Justiția va lămuri această problemă.

  6. despre says:

    În România, Cavalerii de Malta îşi fac ritualurile în biserici ortodoxe

    In Romania activeaza ca si pe lan international , doua aripi” ale Cavalerilor de Malta: „Ordinul Suveran Militar de Malta”, reînfiinţat în 1990 şi „Ordinul Suveran Sfântul Ioan de Ierusalim, Cavaleri de Malta” adus în ţară în 2003 de omul de afaceri Constantin Buzatu şi orientat mai mult spre Rusia.

    În fruntea listei de cavaleri de Malta din România se află nimeni altul decât Adrian Năstase.

    Dan Idolu – directorul aeroportului Traian Vuia din Timişoara.

    Doru Trompea – preşedintele Organizaţiei Municipale a PSD Iaşi, fost şef de campanie electorală a primarului Iaşului Gheorghe Nichita, decan şi fondator al Universităţii Petre Andrei din Iaşi.

    După cum vedem, o serie din actorii care au jucat roluri principale în imensa înscenare privind MISA din martie 2004 sunt Cavaleri de Malta. Printre ei îi regăsim pe Adrian Năstase, Ilie Botoş, mentorul Ziua, Constantin Bălăceanu Stolnici. Postul Realitatea TV le transmite în direct ceremoniile timp de ore în şir, iar ziarul Gardianul publică ample reportaje elogioase la adresa lor, sub semnătura aceloraşi autori care apoi scriu împotriva MISA. La Arad, locul în care i s-a înscenat în 2004 lui Gregorian Bivolaru trecerea frauduloasă a frontierei, există un important fief al Cavalerilor de Malta. Tot acolo ei au importante conexiuni cu poliţia locală şi cu firmele de pază. Şi acestea sunt doar câteva din concluziile aspectelor dezvăluite de acest articol, vă lăsăm să le descoperiţi singuri pe celelalte.

  7. discutii says:

    Și mostrele de management oferite de pesedistul Dan Idolu nu se opresc la SC Cargo Globe SRL, întrucât, la data de 23 ianuarie 2013, directorul AIT anunță cu surle și trâmbițe, în MASS-MEDIA de casă, pe care o întreține cu contracte din bani publici, că Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara ” are două autospeciale noi-nouțe, care vor acționa în caz de incendiu. Acestea pot interveni în mai puțin de trei minute.Cele două autospeciale PSI, specifice activității aeronautice, având tracțiune integrală 6×6, sunt dotate cu echipamente de descarcerare și au un sistem de intervenție rapidă, pe furtunuri de înaltă presiune, având în același timp două tunuri de refulare a apei și a spumei.Mașinile sunt atât de performante, încât, indiferent de intervenția necesară, aceasta se poate face în mai puțin de trei minute, ceea ce creste de la 7 la 8 categoria de protecție PSI a celui mai important aeroport regional din țară. În acest moment, parcul de intervenție rapidă numără cinci asemenea mașini. Creșterea la 8 a categoriei de protecție PSI nu înseamnă doar un grad mai mare de siguranță a pasagerilor și a aeronavelor, ci permite, conform reglementărilor internaționale, și aterizarea cu regularitate a avioanelor cu gabarit mai mare”. Cu ce nu se laudă, însă, Dan Idolu este că faptul că, atât de bine a fost întocmit caietul de sarcini pentru licitație, încât la start s-a prezentant o singură companie căreia, atât descrierea autoutilitarelor cât și capacitățile tehnice, i-au venit ca o mănușă: SC Compania Stingeri și Intervenții SA București! Cu atât mai mult cu cât vorbim de bani europeni, prețul contractului de închirere a celor două mașini de pompieri – cu volan pe dreapta – a fost omis, în declarația publică, de Dan Idolu. E de înțeles, atâta timp cît vorbim de o sumă fabuloasă de 2.700.000 RON, adică undeva în jur de 17.000 euro pe lună! Evident, cuantum în care statul român, recte AIT, ar fi putut lejer să cumpere două mașini similare și, cu siguranță, ratele de leasing ar fi fost mult mai mici. Unde mai pui că, la finalul ratelor, ”Traian Vuia” ar fi devenit proprietarul autoutilitarelor, nu doar un simplu chiriaș, care aruncă cu 600.000 euro pe fereastră!!!

  8. Pe Antena 3, exact unde va place voua says:

    Mihai Gâdea: Doamnelor şi domnilor, urmăriţi „Sinteza zilei”. V- am promis pe ultima parte a emisiunii un subiect ce mi se pare de maxim interes. Ne plângem permanent că în România nu sunt bani, că avem probleme, că nu reuşim să aducem fonduri europene, bani europeni şi în permanenţă acesta este un veşnic motiv care pe mine a început să mă plictisească. În seara asta vreau să vorbim punctual despre un caz. E o anchetă pe care am vrea să vi-l prezentă m în această seară. România riscă sancţiuni de sute de milioane de euro în scandalul ajutoarelor de stat acordate de aeroporturi internaţionale din ţară operatorilor privaţi, cum ar fi operatorul privat Low Cost wizz Air. Un raport preliminar din 2011 al CE arată că operatorul din Ungaria a primit un contract preferenţial şi tarife speciale de la autorităţile române. Asta deş i Aeroportul Timişoara nu înregistra profit ca să-şi permită reduceri tarifare. În raportul CE veţi vedea, spune că pentru că există suspiciunea încălcării tratatului de aderare la UE pe tema concurenţ ei, oficialii de la Bruxelles au decis declanşarea unei anchete. O verificare a fost făcută şi în 2010 de Corpul de control al Ministerului Transporturilor, care arată modalitatea prin care Aeroportul Traian Vuia, condus de directorul Daniel Idolu, a încheiat un contract dezavantajos pentru stat cu Wizz Air. Să vedem materialul.

    România riscă sancţiuni de sute de milioane de euro în scandalul ajutoarelor de stat acordate de aeroporturi internaţionale din ţară operatorului privat Low Cost Wizz Air. Un raport preliminar din 2011 al CE arată că operatorul din Ungaria a primit un contract preferenţial şi tarife speciale de la autorităţile române. Asta deşi aeroportul din Timişoara nu înregistra profit ca să-şi permită reduceri tarifare. Pentru că există suspiciunea încălc ării tratatului de aderare la UE pe teama concurenţei, oficialii de la Bruxelles au decis declanşarea unei anchete. O verificare f ăcută şi în 2010 de Corpul de control al Ministerului Transporturilor arat ă modalitatea prin care Aeroportul Traian Vuia, condus ş i atunci, ş i acum, de Daniel Idolu, a încheiat un contract dezavantajos pentru stat cu Wizz Air. În august 2008, conducerea aeroportului a decis să-şi facă reclamă timp de trei ani şi în revista şi pe pagina de internet ale operatorului aerian, sperând să-şi mărească numărul de pasageri. În schimbul serviciilor de publicitate, Wizz Air plătea taxe de aeroport ridicol de mici. Cu alte cuvinte, facturile emise de cele două părţi se compensau. Rezultatele Corpului de control al ministrului Transporturilor, derulat în 2010, arată că nu exista o fundamentare reală a încheierii contractului de

    marketing între aeroport şi Wizz Air. Asta întrucât atât înainte de încheierea contractului, cât şi după, s-au derulat şi alte contracte cu acelaşi obiect. În plus, nici înregistrarea facturilor în contabilitate nu a fost făcută cu respectarea prevederilor legale. Şi mai ciudat este faptul că, deşi face obiectul unei anchete la nivel european pentru practici anticoncurenţ iale şi management defectuos, Daniel Idolu a fost lăsat la conducerea aeroportului din Timişoara după o pauză de nici 2 ani. Evită însă orice comentariu despre cazul Wizz Air.

    Daniel Idolu: Nu vreau să intru în contradicţie cu ordinul ministrului. Aş putea să răspund la întrebările dumneavoastră şi sigur aş lămuri 100% toate semnele de întrebare. Nu pot să fac nicio afirmaţie fără să am mandat de la Biroul relaţii publice al ministrului Transporturilor. Vă asigur că sunteţi într-o eroare.
    Deşi se află în funcţie de aproape un an, reprezentanţii Ministerului Transporturilor întârzie explicaţiile pentru această situaţie care poate prejudicia grav statul. Dar spun că, în curând, Daniel Idolu va fi schimbat din funcţie cu un manager privat. Nu se ştie însă şi data exact ă când va fi înlocuit. Cert este că acest caz a ajuns şi în instanţele româneşti şi, culmea, tot statul e bun de plată. Magistraţii Curţ ii de Apel Piteşti au decis la începutul lunii că reprezentanţii aeroportului din Timi şoara trebuie să achite operatorului aerian Low Cost Wizz Air peste 2,5 milioane euro în urma contractului de marketing încheiat în 2008. Asta deoarece angajaţii aeroportului nu au înregistrat facturile emise către Wizz Air în contabilitate. Despre situaţ ia de la Aeroportul Timi şoara au fost înştiinţaţ i şi procurorii DNA în octombrie 2012. Angajaţii aeroportului au semnat plângerea prin care reclamă faptul că toate contractele încheiate de conducere bagă în faliment instituţia.

    Intervievat: A fost înaintat la DNA în mai 2010, colegii mei de pe aeroport au făcut demersurile necesare să afle care-i stadiul cercetărilor.
    Reporter: Deci ce contracte au fost aprobate de membrii CA?
    Intervievat: Corpul de control spune că trebuie prezentate la CA, bănuiesc că aceste contracte au fost mai puţin arătate la CA. Domnul Idolu este legea în aeroport. El face ce doreşte în aeroport.
    De cealaltă parte, reprezentanţii Wizz Air pozează în victime.
    Daniel de Carvalho: Anumite acuzaţii false, făcute de o linie aeriană mică, regională, care are o contribuţie mică în Timişoara, operând zboruri de transfer, cu aeronave mici sau vechi, nu pot acoperi două decizii separate, conform cărora atât aeroportul, cât şi Wizz Air trebuie să-şi plătească reciproc aceeaşi sumă de bani.
    Dacă statul român, prin reprezentantul aeroportului din Timi şoara, va fi găsit vinovat de către CE, ţara noastră va fi amendată, pe lângă riscul de a pierde 150 milioane euro, bani pentru dezvoltarea infrastructurii.

    Leonard Orban: Dacă se constată că ajutorul de stat este incompatibil, el trebuie returnat. Nu-i exclus ca să fie situaţii în care CE să ceară inclusiv penalizări sau dobânzi la sumele acordate. Ancheta UE afectează şi dezvoltarea aeroportului. Atâta timp cât este sub investigaţie, instituţia nu poate atrage fonduri europene. Asta în condi ţiile în care pista are nevoie urgentă de reparaţii, lucrări care ar fi putut fi acoperite măcar par ţial, dacă aeroportul ar fi încasat taxe la valoarea reală de la operatorul Low Cost. Un raport ascuns de actualul director Daniel Idolu şi f ăcut de experţii aeroportului arată că pista este într-o stare precară şi periculoasă pentru siguranţa pasagerilor. Pornind de la acest caz, CE a declanşat o anchetă complexă la toate aeroporturile regionale din

    România. Primele date arată că acestea înregistrează în general pierderi şi că ele sunt acoperite anual de către stat. Mai mult, utilizarea de către compania Wizz a unor aeronave care depăşesc capacitatea şi rezistenţa pistei a contribuit la degradarea căii de rulare. Afacerea de la Timişoara se pare că are copii la indigou şi pe alte aeroporturi din Transilvania.

    Mihai Gâdea: Vedeţi cum unii se îmbogăţesc suspect? Că sunt operatori privaţi…

    ei sunt privaţi, dar pare că sunt ajutaţi substanţial de stat. Statul nu-i ajută pe cei pe care i-aţi văzut mai devreme, în serile anterioare, pe cei din sectorul 2, copiii de-acolo. Îi ajută pe ăştia.
    Mugur Ciuvică: Îi ajută, dar aţi văzut că afacerea de bişniţă pură… au avut inspiraţie, că pe vremea lui Mitrea era… se fă cea reclamă la Portul Constanţa la TV. Era o chestie ca să finanţeze o televiziune pe care şi-o făcuseră ei acolo. Dar pierdem bani cu toţ ii. Nu-i doar o bişniţă, sunt fondurile europene de care vorbea Oana Stancu. După ce că nu le luăm, facem şi diverse golănii ca s ă ne mai şi amendeze ăia. Adică asta mi se pare criminal. Că altminteri e partea asta de bişniţă românească ridicolă. Să faci reclamă la aeroportul din Timişoara?
    Adrian Ursu: În revista de se pune în buzunăraş…
    Mugur Ciuvică: Dacă eu am treabă în Timişoara şi mă uit să văd are aeroport…

    dar nici nu mă uit, întreb, pot să ajung cu avionul în Timişoara? Îmi spune da. Că e aeroport. Cum să faci reclamă la un aeroport din Timişoara? De parcă ar fi 10 şi faci reclamă unuia.
    Oana Stancu: Nu-i vorba de bişniţă. E vorba de mulţi bani pierduţi. O să vedeţi ce tratament diferit chiar faţă de compania statului român. În cazul Wizz Air veniturile din taxele de operare erau de 19 milioane lei noi în 2011. Citez din raportul Gă rzii Financiare făcut la eroport. Discount-ul în cazul Wizz Air din 19 milioane a fost de 12 milioane. În cazul Tarom, veniturile erau de 8,3 milioane, discountul de 695.000. În cazul celuilalt operator veniturile erau de 10 milioane lei, discountul zero. Deci nu-i o bişniţă. E hoţie în toată regula.

    Mugur Ciuvică: Pentru 12 milioane, adică nici 3 milioane euro, e posibil să plătească statul român câteva sute de milioane de euro.
    Adrian Ursu: Pe lângă cifrele pe care le citea Oana Stancu mai devreme este una din explicaţiile pentru care Tarom a pierdut destinaţii, curse, a fost împinsă în afara tabloului de joc de astfel de cetăţeni care reprezentau statul român. Şi uite-aşa compania Tarom ajunge în dificultate şi o companie din Ungaria, prietenă vechii guvernări, pentru că să nu uităm toate lucrurile astea s-au întâmplat pe când păstor peste ţară era domnul Traian Bă sescu, prieten cu Ungaria… a că pătat tot felul de beneficii. Situaţia de la Timişoara nu-i unică. Ea se repetă şi la Cluj. Se repetă într-o formă care merită discutată şi la aeroportul din Târgul Mureş. Aceste discounturi oferite pe care în mod corect CE le-a sesizat drept ajutor de stat sunt forma de dezavantajare a unor companii în relaţia cu altele. Printre ele fiind Tarom. Dincolo de asta se întâmplă ca pe lângă prăduiala pe care o constatăm de fiecare dată s ă se comită şi gesturi aproape criminale. Felul în care pista aeroportului din Timişoara a fost lăsat ă ani de zile fără s ă se efectueze reparaţii la suprafaţa de rulare, deş i există un raport oficial care constată asta, există şi la Ministerul Transporturilor această documentaţie, punea în pericol siguranţa zborurilor, a pasagerilor. Faptul că Wizz Air opera cu avioane mari contribuia la degradarea continuă a pistei. Sunt

    lucruri grave care se petreceau, dincolo de ciupeală, de şpaga mică. Mai mult, toate aceste lucruri sunt acum investigate la nivel european. Aşa ni se întâmplă nouă. Nu reuşim aici în ţară să ducem la final o anchetă , să găsim vinovaţi, să recuperăm prejudicii, vine UE, face anchetă şi în timp ce UE face anchetă pentru management defectuos, noi îl luăm pe ăla care- i anchetat şi-l punem din nou director acolo. Vă da ţi seama cum funcţionează sistemul ăsta, ce pile tari trebuie să aibă cineva care a făcut astfel de operaţiuni şi care probabil nu le-a făcut de unul singur?

    Oana Stancu: Deci a fost schimbat cel de la PDL…
    Adrian Ursu: Era chiloţar. El venise de la o fabrică care făcea lenjerie intimă. Oana Stancu: Şi care a făcut toate hoţiile pământului acolo cu spaţiile
    aeroportului… împreună cu Alin Popoviciu de la PDL. L-au adus pe Idolu de la PSD, în condiţiile în care fusese dat afară în urma unui raport fă cut de Corpul de control al Ministerului Transporturilor pentru lucruri pentru care vă cruciţi. În mandatul acestui domn Idolu, s-au făcut următoarele: a decontat pentru toată lumea, toţi angajaţii, chipurile, numai că n-au găsit nicio hârtie, servicii de masaj ş i saună. Mii de euro. Niciun document care să arate că vreun pilot a fost trimis la relaxare pe banii aeroportului. Bilete de fotbal la Londra. Conducerea a făcut o vizită la Londra, motiv pentru care au decontat şi biletele de fotbal şi turul oraşului. La Paris acelaşi lucru, în Portugalia bonus o croazieră.

    Mihai Gâdea: E bine.
    Oana Stancu: Deci pentru astea îl demiţ i pe Idolu şi azi îl pui la loc? Şi ăia de la CE ce să zică? Mă, vă furaţi voi între voi, treaba voastră.
    Adrian Ursu: Înseamnă că şi giraţi.
    Oana Stancu: Corect.
    Adrian Ursu: Toată povestea asta cu compensarea … Că ei cum făceau? Pe baza contractului de marketing, de promovare a aeroportului din Timişoara sau a celui din Cluj ei nu plăteau taxe aeroportuare, deci taxele alea care pot reprezenta cam 25% din costul unui bilet. Care pot face diferenţa între o companie mare şi una low cost. Ei nu plăteau acele taxe, că ziceau că dau barter în revistă şi pe site-ul lor de promovare. Acum s-au gândit să facă o compensare şi pe teme judiciare. Adică există două procese. Aeroportul are de recuperat bani de la Wizz AIr pentru ce n-a achitat, ei au dat în judecată aeroportul şi cer nişte bani. Şi-au zis, dom’ne, hai să ne compensă m şi pe justiţie. Adică… vă daţi seama cât de mult s-au învăţat domnii de la Wizz Air, cu ajutorul domnilor de la aeroport, cu compensările? Şi după ce-a ieşit toată tărăşenia asta publică, inclusiv când colegii noştri au făcut ancheta şi s-au interesat, domnul ăsta Idolu a fă cut o conferinţă de presă şi a anunţat triumfal că peticeşte pista. Asta se întâmpla ieri, fix după ce începuseră colegii noştri să pună întrebări.

    Mihai Gâdea: Vom continua. Nu vă bucuraţi cei care faceţi şmenerii, că vom continua. Urmează „”În gura presei” cu Mircea Badea.

  9. Hoover says:

    Procuror DNA, prins cu mafia la telefon

    Numele lui Lucian Dolcu, de la Direcţiei Naţionale Anticorupţie Timişoara, apare într-un dosar de trafic de ţigări. Din discuţii reiese că procurorul este omul de încredere al contrabandiştilor.

    Numele procurorului Lucian Dolcu, din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), apare într-un dosar aflat pe rolul instanţei arădene în care 19 inculpaţi au fost trimişi în judecată pentru spălare de bani, contrabandă, evaziune fiscală, abuz în serviciu şi aderare la un grup infracţional organizat. În afacere sunt implicate şi alte persoane faţă de care anchetatorii au început urmărirea penală într-un alt dosar, însă pentru aceleaşi infracţiuni. Potrivit rechizitoriului procurorilor arădeni, în acest dosar apar nume grele: un procuror DNA şi soţia acestuia, ambii asociaţi cu Sorin Lăutaş, şeful traficanţilor. „Lăutaş Sorin este asociat şi administrator la mai multe societăţi comerciale, printre care SC Group Dexter SRL Arad. Societatea a realizat o investiţie considerabilă, de aproape un milion de lei, într-o sală de agrement, popicărie, biliard, jocuri. Având în vedere că există indicii potrivit cărora SC Group Dexter SRL este folosită de către Lăutaş Sorin pentru spălare de bani, faţă de această societate cercetările vor fi disjunse”, se arată în rechizitoriul întocmit de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Arad. Asociere dubioasă Potrivit Registrului Comerţului Arad, asociata lui Sorin Lăutaş, liderul grupării de contrabandişti, este Dana Petruţa Dolcu, soţia procurorului, care deţine 25% din Group Dexter SRL Arad. Nici Lucian Dolcu, care din decembrie 2010 activează în cadrul DNA Timişoara, nu pare să fie străin de afacerile ilegale desfăşurate atât în Arad, cât şi în Timiş, de Sorin Lăutaş, asociatul soţiei sale. În interceptările din dosarul trimis în instanţă apar discuţii între Sorin Lăutaş şi procurorul Lucian Dolcu. Într-una dintre aceste discuţii, Dolcu se arată nemulţumit de modul în care Lucian Raizi Iftime, unul dintre furnizorii grupării conduse de Lăutaş, a căzut în capcana poliţiştilor, în data de 19 ianuarie. „Cum să-ţi spun, chiar nu sunt responsabil pentru prostiile lui. Nu pot să îi cer, dacă el nu se gândeşte la el, la binele lui, nu pot să-i cer să se gândească la binele meu. Da’ io trebe să mă gândesc la binele meu, că nu vreau să-mi fie asociat numele cu…, şi că avem toţi de suferit din cauza imbecilităţilor lor”, i-a spus Dolcu lui Lăutaş, potrivit rechizitoriului. Fără reacţie Lucian Dolcu a refuzat să le ofere reporterilor „Adevărul” detalii despre dosar. „Nu doresc să comentez despre acest dosar. Ştiu despre ce convorbire este vorba, însă trebuie să fie o eroare. Eu nu am purtat nicio convorbire telefonică cu niciunul dintre inculpaţi”, a declarat Lucian Dolcu. Nici conducerea Parchetului de pe lângă Tribunalul Arad n-a oferit precizări suplimentare. „Există un dosar pe rolul instanţei pe care nu doresc să îl comentez”, a declarat prim-procurorul Marius Neculcea. Sorin Lăutaş, liderul grupării, nu a putut fi contactat. La primul termen de judecată, acesta a şi depus cerere de amânare. „Ne afectează şi pe tine, şi pe mine” Procurorul DNA vorbeşte cu Sorin Lăutaş despre Lucian Raizi Iftime, la 20 ianuarie, la o zi după ce acesta din urmă fusese prins. LD (Lucian Dolcu): Îs mai nasoale decât problema asta. SL (Sorin Lăutaş): Da. LD: Mult mai nasoale. Ce am anticipat aseară, cu deşteptul ăsta, s-a întâmplat! SL: Îhî. LD: Şi ne afectează şi pă mine, şi pă tine, şi pă zimbri, direct, direct. Şi chiar nu… Cum să-ţi spun, chiar nu sunt responsabil pentru prostiile lui. Nu pot să îi cer, dacă el nu se gândeşte la el, la binele lui, nu pot să-i cer să se gândească la binele meu. Da’ io trebe să mă gândesc la binele meu, că nu vreau să-mi fie asociat numele cu…, şi că avem toţi de suferit din cauza imbecilităţilor lor. Soţia lui Sorin Lăutaş angajase un detectiv privat pentru a-l urmări pe soţul ei. În timpul urmăririi, detectivul a descoperit că pe Lăutaş îl urmăreau cu totul alte persoane, acesta fiind deja filat de anchetatori. În aceste convorbiri, soţia traficantului face referiri la faptul că Lucian Dolcu ştia ce maşini îi urmăresc pe traficanţi. Lăutaş Teodora: Eu am dat numărul greşit, că o zis că îl sună pe Dolcu să întrebe. …. Lăutaş Teodora: Şi o zis că-l sună pe Dolcu să întrebe dacă nu-s maşini… De fapt, de unde-i maşina. Da’ ştie Dolcu maşinile? Nu le ştie pe ale tale, oricum. Detectiv: Să nu fie cumva de la filaj de la Timişoara sau de la alte treburi. Da’ îţi spun… Detectiv: Iară, să nu fie legătură cu ce-o fost atunci… Ţigarete. Într-o altă discuţie purtată între două inculpate în dosarul traficului de ţigări, una dintre ele, Cerasela, vorbeşte despre Sorin Lăutaş: Cerasela: În rest, nu spui nimic. O zis că de aia n-o venit la noi la masă, că ăia de acolo or fost de la doi şi-un sfert… Şi-o zis că Dolcu cu ăla care o stat la masă…Într-o altă discuţie dintre Lăutaş şi Dolcu, cei doi glumesc pe seama celor care le interceptează convorbirile: SL (Sorin Lăutaş): Alo! Bună ziua! LD (Lucian Dolcu): Da. SL: Alo, Bun[ ziua. Cooperativa de ascultări şi interceptări? LD: Nu, greşeală. SL: A, a prietenilor atunci care analizează ce-au ascultat. LD: Probabil. SL: Mâine, fii atent, fata mea are până la unu jumătate examen, adică pân’ la unu. Am zis că plecăm la unu jumate. LD: Na, bine! SL: Să-ţi spun din timp dacă ai ceva aranjamente. ;

    Citeste mai mult: adevarul.ro/news/societate/procuror-dna-prins-mafia-telefon-1_50aca9277c42d5a66387d688/index.html

  10. alina says:

    Procurorul e putin in offside si ar fi normal sa fie sesizata Inspectia Judiciara de la CSM sa verifice modul in care s-au scurs/ se scurg informatii catre presa! Ne-am saturat ca probe grele din dosare, atat la DNA cat si la DIICOT, sa fie aratate intai presei si apoi avocatilor! Este un mod de a se pune presiune pe invinuiti si aparatori, dar si pe instantele de judecata! Nu este posibil asa ceva!

  11. Mihai Mihaila says:

    Fantastic !!!un deputat al Romaniei,fost director general al aeroportului Traian Vuia,in perioada 10.01.2010-18.06.2012 ora 10:00,i se finalizeaza un raport al Curtii de Conturi,in urma celor 30 de luni de management,cu toate pierderile aduse statului roman,mass media demonstreaza toate afacerile dubioase,de la spionaj pana la fraude de cea mai joasa speta,iar in final cand DNA il cerceteaza penal,culmea,incepe sa atace procurorul de caz,pe numitul Lucian Dolcu !!!Domnilor procurori,judecatori,politisti,faptele acestei persoane,Samartinean Cornel Mircea,sunt de o gravitate iesita din comun,ele trebuie cantarite dupa pagubele aduse,si mai ales dupa actul numit PREMEDITARE,deoarece cu buna stiinta au actionat,iar daca reteaua din care a facut parte,nu era destructurata,se mergea la infinit cu jafurile,faradelegile !!!Sper ca PEDEAPSA sa fie pe masura !!!Intrebare:de ce s-a ales aceasta speta cu spatiile,deoarece din toate atrocitatile comise pe aeroport,aceasta este cea mai neinsemnata,din punct de vedere pecuniar ?

  12. Proba admisa says:

    Neregulile contestate de conducerea aeroportului se refereau la deficienţe în actele contabile ori la sume neîncasate din diferite contracte care au păgubit bugetul instituţiei conduse la vremea respectivă de pedelistul Cornel Sămărtinean. Comisia de control a constatat că la mai multe spaţii închiriate există diferenţe de suprafaţă care nu au fost facturate iar chiriile au fost mai mici faţă de tarifele aprobate de consiliul de administraţie, estimând un prejudiciu de 1.603.913,44 lei, cu TVA inclus. După ce aeroportul a făcut o altă experiză în urma căreia a rezultat o a treia variantă a suprafeţelor închiriate, Curtea de Conturi a ajuns la concluzia că, de fapt, nu se cunosc suprafeţele reale ale spaţiilor şi chiriile nu erau corect calculate. S-a constatat, de asemenea, că în 2010 şi 2011, potrivit contractelor pentru servicii aeroportuare, aeroportul a încasat bani mai puţini de la Carpatair şi Tarom faţă de tarifele prevăzute de consiliul de administraţie, deficitul fiind estimat la 1.711.943,67 lei. Un prejudiciu de 269.450 lei a fost stabilit ca urmare a subdimensionării spaţiului închiriat firmei Trinvest Bakery SRL şi a diminuării tarifelor aprobate prin hotărârea consiliului de administraţie.

  13. Proba admisa says:

    Nu au fost prezentate documente justificative care să confirme că o echipă de auditori ar fi identificat deficienţe de securitate a sistemului de stocare şi de transmitere a datelor şi nici vreun plan de măsuri pentru eficientizarea sistemului de supraveghere întocmit de firma Pre Quality, rezultând un prejudiciu de 130.466 lei. Pentru contractele de lucrări şi de furnizare semnate de Cornel Sămărtinean cu firmele MT Systems şi Agora SRL nu a fost prezentat un proiect tehnic sau de execuţie pentru instalarea sistemului de alarmă şi de supraveghere, nu există documente care să ateste lansarea comenzii, furnizarea produselor şi recepţionarea acestora ci doar un proces verbal de recepţie parţială care nu confirmă realizarea lucrării, plata făcându-se doar în baza facturii emise de furnizor.

    Printre deficienţele care nu au fost contestate de conducerea aeroportului pot fi amintite neurmărirea respectării clauzelor contractuale referitoare la termenele de plată şi necalcularea de penalităţi pentru achitarea cu întârziere a chiriei sau achiziţionarea unor maşini, echipamente, mobilier, aparatură birotică sau soft fără avizul ministerului de resort, aşa cum prevede legea. Curtea de Conturi Timiş a apreciat că bugetul de cheltuieli al aeroportului a fost depăşit în 2011 cu 110,22%, respectiv 3.567.870 lei.

  14. Proba admisa says:

    După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizati.

  15. Proba admisa says:

    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.

  16. Comentariu pozitiv despre cornel ? Gunoiul asta a dat aeroportul TM cu 10 ani inapoi si n-a fost singur acolo, a mai racolat niste prosti pe care acuma cand a ajuns la ciolan i-a uitat si-i pune sa faca munca de jos a partidului aruncandu-le ceva oscioare. Deputatul de `ocazie` reamplasat, a luat decizii care au dus aproape la exterminarea aeroportului banatean. Dupa ce-a furat tot ce se putea ptr partid, a plecat si-a lasat totul in paragina, si pe cei care l-au ajutat, cu buza sparta. Dupa gratii cu el, acolo unde merita ! Si apropos, avem dovezi palpabile 🙂 .

  17. Domnule legiuitor!!!acest infractor deosebit de periculos,inca nedovedit!!!,de ce oare?,pe nume DEPUTAT SAMARTINEAN CORNEL MIRCEA,cum il numea intr-un proces penal la ICCJ,o X judecatoare,scapa de fiecare data !!!Acest dosar penal cu prejudiciu adus aeroportului Traian Vuia,care se ridică la 239.570,3 lei,este infim pe langa cel cu dividentele acordate celor 290 de angajati ai aeroportului din 2010-2012(au fost acordate,
    iar,ulterior au fost luate inapoi,cu un motiv ilar !!!Abuzul asupra angajatilor care in 2010,luna martie,au tras un semnal de alarma,dar mafia PDL ia executat fara drept de apel!!!au fost indepartati prin metode staliniste.Un martor cheie care trebuie neintarziat adus in fata DNA este COVASA IOANA(peste 35 de falsuri premeditate la ITM !!!),PREUNCA MIRCEA(consilier pe probleme de dosare penale fabricate !!!),CARAGUI CRISTIAN(tortionar,fost revolutionar la 17 ani !!!),care impreuna au nenorocit zeci de familii,prin MINCIUNA,PROSTIE CRUNTA si JAF !!!Poate scapa de acest dosar penal.fara parnaie !?!,dar de “umbra” celor umiliti NICIODATA…

  18. Aprobarea contractării unei linii de credit în valoare de 1,5
    milioane de euro cu posiblitatea prelungirii anuale , fără a depăşii trei ani de la data primei acordări cu BRD GSG destinată
    cheltuielilor curente. Totodată împuterniceşte directorul general, directorul economic şi directorul comercial al Societăţii să
    semneze contractul de credit; să semneze în numele şi pe seama societăţii, în forma şi conţinutul aprobate de adunarea generală extraordinară a acţionarilor; să semneze, să expedieze şi
    să primească, în numele şi pe seama Societăţii, toate documentele aferenente contractului de credit în legătură cu aceasta; să
    reprezinte Societatea în faţa oricăror autorităţi publice, notari
    publici, şi a persoanelor fizice în scopul îndeplinirii tuturor formalităţilor necesare sau utile pentru încheierea şi perfectarea
    valabilă a contractului de credit şi să ducă la îndeplinire în numele şi pe seama societăţii, toate formalităţiile care ar putea
    fi necesare pentru validitatea şi obligativitatea contractului de
    credit faţă de Societate, conform art. 14 alin. (7), lit. r din Statutul S.N. Aeroportul Internaţional Timişoara – „Traian Vuia“
    S.A. – Nota 11.139-29.06.2011.

  19. Se complica situatia says:

    – De ce v-au chemat? ”Nu ştiu, nu comentez, când ies”, – Ce vi s-a spus? ”Nu ştiu, atât, să vin aici”, – Bănuiţi despre ce e vorba? ”Toate acţiunile mele de la aeroport au fost în favoarea aeroportului şi pentru a aduce bani aeroportului”, spune Cornel Sămărtinean.

    După aproximativ 60 de minute petrecute în sediul DNA, fostul director al aeroportului nu a dorit să dea nicio explicaţie despre neregulile găsite de procurori la instituţia pe care a condus-o: ”O să dau o declaraţie peste câteva zile”.

  20. Decizie finala says:

    Anchetatorii îl acuză pe deputatul Cornel Mircea Sămărtinean de abuz în serviciu,neregulile au fost descoperite în urma unui control al Curţii de Conturi. În raportul întocmit, inspectorii au precizat şi faptul că aceste contracte au fost prelungite, în mod ilegal, până în anul 2015.

    Conform procedurii, următorul pas în anchetă este trimiterea în judecată.

  21. Speta intruneste toate aspectele -infractiunea este flagranta !!! says:

    Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita. Potrivit legii masura retinerii poate fi luata de organul de cercetare penala si de catre procuror fata de invinuit daca sunt probe sau indicii temeinice ca acesta a savarsit o fapta prevazuta de legea penala. Legea considera ca sunt indicii temeinice atunci cand din datele existente in cauza rezulta presupunerea ca persoana retinuta a comis o infractiune. Conditiile si cazurile in care se poate lua masura retinerii sunt limitativ prevazute de lege (ex. infractiunea este flagranta; invinuitul a fugit ori s-a ascuns etc.). Masura se poate dispune numai daca legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii oricare ar fi limitele acesteia. Obligatiile pentru cei care au luat masura retinerii: sa adcuca la cunostinta invinuitului ca are dreptul sa-si angajeze un aparator; ca are dreptul de a nu face nici o declaratie, atragandu-i-se acestuia ca ceea ce declara poate fi folosit impotriva sa; sa incunostinteze pe procuror despre masura luata, respectiv pe conducatorul parchetului daca retinerea a fost dispusa de procuror. Retinerea poate dura 24 de ore, durata din care se deduce timpul cat faptuitorul a fost privat de libertate ca urmare a masurii administartive a conducerii la sediul politiei. Retinerea se ia pe baza de ordonanta in care se mentioneaza ziua si ora la care retinerea a inceput. Punerea in libertate se face tot pe baza de ordonanta.

  22. Succese !!! says:

    Dacă urmărirea penală este începută, atunci a demarat procesul penal cu toate drepturile şi obligaţiile derivând de aici: cei care sunt bănuiţi că au comis o infracţiune sunt audiaţi ca învinuiţi (dacă nu s-a formulat încă acuzaţia) sau ca inculpaţi (dacă s-a pus în mişcare acţiunea penală), au dreptul să cunoască învinuirea, să nu declare nimic şi pot fi asistate de avocaţi; cei care au cunoştinţă de săvârşirea unei infracţiuni sunt audiaţi ca martori, după ce sunt puşi să jure cu mâna pe Biblie/cruce că vor spune adevărul (dacă credinţa nu le permite să jure, se obligă pe onoare şi conştiinţă) şi fiind avertizaţi asupra sancţiunii de la 1 la 5 ani dacă comit infracţiunea de mărturie mincinoasă – art. 85 Cpp. Incă ceva: legea nu reglementează posibilitatea martorului de a fi asistat de avocat.

  23. Pentru procurorul DNA- Lucian Dolcu says:

    Sunt 270 de angajati din cadrul aeroportului Traian Vuia,perioada 10.01.2010-18.06.2012 ora 10:00,care pot sa jure pe Biblie,in cazul”Dividentele”,am primit 2.700 de lei din profitul AIT,iar administratia condusa de dipl.ing. director general Cornel Mircea Samartinean,dupa cateva luni le-a restornat !!!Unde,de ce,ramane o enigma !!!

  24. Mateut says:

    Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

  25. Samartinean votat împotriva abrogării articolului 276 din Codul penal says:

    Fapta persoanei care, pe durata unei proceduri judiciare în curs, face declaraţii publice nereale referitoare la săvârşirea, de către judecător sau de organele de urmărire penală, a unei infracţiuni sau a unei abateri disciplinare grave legate de instrumentarea respectivei cauze, în scopul de a le influenţa sau intimida, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda.

  26. L says:

    Relaţiile de cumetrie nu au împiedicat încheierea unor contracte la Aeroportul Timişoara. Fostul director al aeroportului, Dan Idolu şi naşul său Adrian Chebuţiu, în prezent director la UCM Reşiţa au făcut afaceri fructuoase. ŞTIRI PE ACEEAŞI TEMĂ VEŞTI BUNE! Investiţii europene de 17 milioane de euro şi aproape 400 … Primăria Timişoara vrea să cumpere tăcerea lui Marian Iancu şi vacanţe… Biletele spre Italia se vând ca pâinea caldă SC Saero SRL este o firmă producătoare de echipamente aeroportuare. Până în 2004, firma a fost deţinută de Adrian Chebuţiu, actualul preşedinte al Consiliului de Administraţie al UCM Reşiţa, care este şi naşul fostului director al Aeroportului Timişoara, Dan Idolu.

    SC Saero SRL este o firmă producătoare de echipamente aeroportuare. Până în 2004, firma a fost deţinută de Adrian Chebuţiu, actualul preşedinte al Consiliului de Administraţie al UCM Reşiţa, care este şi naşul fostului director al Aeroportului Timişoara, Dan Idolu. CITEŞTE ŞI: FOTOGALERIE Ameninţare cu bombă în două avioane care au decolat de la Timişoara Femeia-fantomă, iubita imaginară a teroristului, a deturnat avioanele spre Timişoara cu o coincidenţă Constanţa: Viorel Anghelescu a deturnat avionul pentru a-l opri pe Truţulescu să fugă! Afacerea Naşul&Finul: aeroport utilat „în familie” Din 2004 Adrian Chebuţiu i-a cedat firma fratelui său, Cristian Chebuţiu. Saero a avut contracte cu aeroportul din Timişoara, furnizându-i un autobuz de platformă „Neoplan”, echipament acustic pentru îndepărtarea păsărilor, cărucioare de transport bagaje, tractoare pentru pentru trenul de bagaje, o autospecială pentru stingerea incendiilor, dar şi alte echipamente aeroportuare. Contractele sunt şi din perioada în care naşul Chebuţiu era patron. CLICK AICI pentru a vedea ce a livrat firma Saero aeroporturilor din Timişoara şi din ţară. „Dacă eşti bun, eşti bun” Contactat telefonic, Adrian Chebuţiu a confirmat că este naşul lui Dan Idolu, dar a spus că asta nu l-a împiedicat să participe la licitaţiile de la aeroport. „A gândi că dacă eşti naşul lui Dan Idolu nu poţi participa la licitaţii pe aeorportul la care Dan Idolu este vremelnic director mi se pare o mare greşeală. Suntem într-o societate democratică în care dacă eşti bun eşti bun”, a declarat Adrian Chebuţiu pentru Adevărul de Seară Timişoara. Acesta a mai spus că, deşi are o relaţie apropiată cu Dan Idolu, contractele sale nu au fost favorizate niciodată de acest lucru, iar lucrările mari nu au fost câştigate de el, deşi Idolu conducea aeroportul. „Spre exemplu extinderea actuală a aeroportului a fost câştigată de o firmă din Arad, iar Dan Idolu era director. Întodeauna Dan mi-a spus că dacă particip şi sunt ok bine, dacă nu asta e. Niciodată discuţiile mele nu au fost de altă natură. Cu atât mai puţin fratele meu care nu are o relaţie apropiată cu Dan”, a spus Chebuţiu. Dat afară din cauza unui SMS Dan Idolu are telefonul închis de o săptămână şi nu a putut fi contactat. Surse apropiate acestuia au spus că abonamentul telefonului era plătit de Ministerul Transporturilor şi că a fost tăiat în urmcă cu câteva zile. Potrivit aceloraşi surse, Idolu a fost demis la cererea ministrului Radu Berceanu după ce a trimis, din greşeală, un sms cu conţinut electoral secretarei ministrului. Mesajul era destinat fiicei lui Idolu, dar cum aceasta are acelaşi nume cu secretara lui Berceanu, Idolu a greşit destinatarul, iar sms-ul a ajuns la Ministerul Transporturilor. Pe siteul siteul pressalert.ro, jurnalistul independent, Dragoş Boţa susţine că în 2005, Saero şi Aeroportul Timişoara ar fi încheiat un contract prin care societatea ar fi livrat aeroportului mai multe echipamente, în valoare de peste un milion de euro, cumpărate printr-un credit girat chiar de aeroport. Potrivit aceleiaşi surse, creditul ar fi fost garantat cu viitoarea taxă de securitate de pe aeroport. Adrian Chebuţiu a declarat pentru „Adevărul de Seară Timişoara” că nu ştie nimic despre acest contract. „Habar nu am. Nu ştiu despre ce e vorba. În 2005 societatea era deja cedată fratelui meu, Cristi”, a mai spus Chebuţiu.

    Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/nasul-firma-finul-aeroport-facut-afaceri-echipamente-pista-1_50ad6ef97c42d5a66395106e/index.html

  27. 6 says:

    EXCLUSIV Procurorii DNA „aterizează” la Aeroportul din Timișoara pentru o anchetă penală. Ministerul acuză nereguli grave
    Ministerul Transporturilor a sesizat DNA după ce Corpul de Control a depistat la Aeroportul din Timișoara o serie de nereguli de natură economică, administrativă și organizatorică. Controlul a început în primăvara anului trecut, când ministru era Relu Fenechiu, și a fost finalizat în mandatul Ramonei Mănescu. Directorul Aeroportului, Dan Idolu, susține că acuzele Ministerului Transporturilor sunt nereale, raportul de control fiind întocmit cu lipsă de profesionalism.
    O verificare a Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la Aeroportul din Timișoara a scos la iveală mai multe nereguli economică, administrativă și organizatorică. Printre acestea, sunt o serie de lucrări și contracte despre care reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că au fost încălcate cu încălcarea legii. Acesta este și motivul pentru care, la finalizarea controlului s-a întocmit un raport prin care s-au dispus o serie de măsuri. „Pentru deficiențele de natură economică, administrativă și organizatorică, prin capitolul “Măsuri” al Raportului, s-a dispus membrilor Consiliului de Administrație și conducerii executive a AIT să ia anumite măsuri de remediere. Pentru aspectele care constituie indicii relativ la șăvârșirea unor infracțiuni, s-au sesizat organele abilitate ale statului”, se arată în documentul amintit.

    Firma care se ocupă de siteul aeroportului are probleme cu siteul propriu

    Potrivit raportului de control, printre neregulile invocate se numără mai multe contracte. Unul dintre ele se referă la asistarea pasagerilor cu dizabilități sau cu mobilitate redusă. De asemenea, Ministerul acuză nereguli în contractul de întreținere a spațiilor verzi de la aeroport, dar și într-un contract de furnizare a tichetelor magnetice de parcare, pentru care aeroportul a plătit, fără licitație, 13.680 de euro fără TVA. Un alt contract invocat în raportul de control se referă la servicii și consultanță pentru afaceri și management. În raportul de control, reprezentanții Ministerului au invocat și contractul cu o firmă care asigură mentenanța și pagina web a aeroportului. De precizat aici că firma cu care aeroportul a încheiat un contract pentru întreținerea și dezvoltarea paginii web, nu are un site propriu pentru că „websiteul este în construcție”. Alte constatări ale Corpului de Control vizează contractele pentru asigurarea unor servicii medicale pentru pasageri și angajații aeroportului, dar și unele deplasări în străinătate.

    Directorul aeroportului contestă neregulile din raportul de control

    Managerul Aeroportului Traian Vuia din Timișoara, Dan Idolu, contestă în instanță raportul întocmit de Corpul de Control, cerând anularea acestuia pe motiv că „raportul conține date nereale, contrar legislației române, concluzii subiective emise în baza propriilor opinii, neținând cont de documentele prezentate”. Mai mult decât atât, Dan Idolu a declarat că inspectorii care au întocmit raportul au dat dovadă de lipsă de profesionalism, unii dintre ei părăsind Ministerul. „Consider că multe din aspectele precizate nu erau conforme cu realitatea. În multe dintre subiecte s-a dovedit că a fost o eroare în ceea ce au sesizat cu neprofesionalism acele persoane. Între timp, directoarea Direcției de Control din Minister și acele persoane nu mai lucrează acolo. Adăugarea unor documente semnate de unele persoane, pe lângă care au semnat alte persoane face și în formă acest document cel puțin suspect”, a declarat Dan Idolu. Referitor la ancheta penală declanșată după controlul Ministerului Transporturilor, Dan Idolu a spus că nu știe nimic, și că Justiția va lămuri această problemă.
    – See more at: http://redesteptarea.ro/exclusiv-procurorii-dna-aterizeaz-pe-aeroportul-din-timioara-ministerul-transporturilor-adcuz-nereguli-grave_1810500.html#sthash.GKUifVii.dpuf

  28. idol says:

    EXCLUSIV Taxa de securitate a Aeroportului Timişoara, pusă gaj pentru un contract câştigat de naşul fostului director Idolu
    Dragoş Boţa 19/03/2010. Investigaţii
    Tags: aeroport, aeroportul international traian vuia timisoara, brd, contracte, cristian chebutiu, dan idolu, licitatie, saero, securitate, taxa, traian vuia, ucm resita, ucmr
    Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat în ultimii ani în sursă de profit pentru apropiaţii fostului director Dan Idolu, care a dan idolu pieşt, însă, bine la toate controalele efectuate în cele trei regimuri politice în care a supravieţuit. Din 2004 si pana in 2009, firmele Saero, patronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată în relaţia cu Aeroportul Internaţional Timişoara de Adrian Chebuţiu, naşul lui Idolu, au fost principalele contracte de investiţii. În această perioadă cele doua firme au încheiat cu aeroportul din Timişoara 17 contracte , de la achiziţii de soluţie de degivrare, echipamente, construcţii până la contractul de service pentru uşile glisante de la aeroport. Multe dintre acestea au fost încheiate în urma încredinţării directe sau prin licitaţii fără prea multă concurenţă.

    Unul dintre cele mai suspecte contracte s-a derulat în 2005, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. La licitaţie participă Saero SRL şi o altă firmă, care a fost “mână moartă” şi în alte licitaţii. În mod ciudat, pentru acest contract, Aeroportul Timişoara a ales ca variantă de finanţare creditul financiar de tip credit furnizor. Altfel spus, aeroportul se angaja să garanteze pentru câştigător un credit prin care firma respectivă să poată să achiziţioneze utilajele, care urmau să fie, ulterior, vândute celor de la “Traian Vuia”. Practic, câştigătorului i se asigura o afacere de succes fără să investească nimic şi fără să-şi asigure nici un risc. Saero cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare. Ulterior, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero şi BRD au fost semnate o serie de contracte. În aceste documente, s-a precizat faptul că pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu “gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT în valoare de 1.400.000 euro reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 pasageri pentru 2006”. De asemenea, banca îşi rezerva în orice moment dreptul de a retrage sumele din contul respectiv, dacă nu s-ar fi achitat ratele. Conform normelor Ministerului Transporturilor, taxa de securitate poate fi folosită exclusiv pentru asigurarea măsurilor de siguranţă, fiind interzisă orice altă destinaţie. Fostul director Dan Idolu nu a putut fi contactat pentru a explica motivele pentru care au fost scoase la ruleta rusească fondurile de securitate ale Aeroportului “Traian Vuia”.

Leave a Reply

%d bloggers like this: