CARGO CAPUSA! Cum a incheiat directorul Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu, un contract de inchiriere prin care a prejudiciat societatea cu aproape 50.000 de euro? De ce tace Curtea de Conturi?

cargo_globe_tm1

In timp ce incearca sa ne convinga ca niste companii aviatice tatoneaza ideea de a face un pod aerian intre Aeroportul International “Traian Vuia” Timisoara (AIT) si diferite destinatii turistice din Asia, aluzionand faptul ca a cheltuit cu folos banii publici la un targ de turism si aviatie din Londra, directorul Daniel Idolu nu mai conteneste sa se razboiasca pe la parchet si prin instantele de judecata cu fostii manageri ai aeroportului, dar si cu peste 30 de fosti angajati.


Sprijinit de forte oculte din lumea afacerilor si politica locala, Idolu nu numai ca “mitraliaza” in stanga si in dreapta cu plangeri penale si decizii de concediere, dar si dispune de banii publici din conturile AIT ca de propria avere, oferind joburi iubitelor protipendadei PSD sau semnand contracte de publicitate cu presa obedienta. Dar, despre asta, cu alta ocazie…

In cele ce urmeaza vom demonstra modul in care o parte dintre autoritatile statului inchid ochii la afacerile de pe aeroport care poarta semnatura lui Daniel Idolu, dar, in schimb, asmutite de prin culise, descopera suspecti si prejudicii in contracte mult mai avantajoase pentru AIT decat cele girate cu o autoritate suprema de catre actualul director general.

Pe rolul Tribunalului Timis se afla un dosar civil in care actuala conducere a AIT solicita fostilor directori Cornel Samartinean si Marius Florin Mezin, dar si referentului Laurentiu Daniel Caba, suma de 46.000 de lei, care ar reprezenta prejudiciul creat aeroportului ca urmare a inchirierii Halei Cargo la pretul de 6,5 euro metru/patrat si nu – 8 euro metru/patrat, cum prevede o hotarare mai veche a consiliului de administratie.

„Memoriul de stabilire a cuantumului chiriei de 6 euro/mp/luna spatiului destinat activitatii de transport, depozitare marfa in suprafata de 670 mp situat in Hala Cargo Ghiroda este intocmit de referent Birou Contracte Achizitii Caba Daniel Laurentiu, avizat de directorul comercial Marius Mezin si aprobat de directorul general Samartinean Cornel, cu incalcarea Hotararii Consiliului de Administratie al AITT 28/2005, sub chiria minimă de 8 euro/mp”, se arata in cererea de chemare in judecata formulata de Aeroportul Timisoara. „Eu nu am avut cunostinta de existenta vreunei hotarari CA restrictive in ceea ce priveste pretul inchirierilor spatiilor si nu mi s-a adus la cunostinta aceste lucruri, nici cu ocazia semnarii contractului dedus judecatii”, a precizat Cornel Samartinean in intampinarea depusa la dosar, aratand ca, inainte de avizul final, pe contract si-a pus semnatura de legalitate insusi juristul institutiei.

contract_cargo_globe4

Paradoxal, daca reclamantul Daniel Idolu ar fi o persoana de buna credinta si n-ar urmari decat dreptatea si profitul institutiei pe care o conduce, si nu alte interese meschine, ar trebui sa formuleze o actiune civila si impotriva sa, sa se dea singur in judecata, si sa ceara Tribunalului Timis sa-l oblige la plata catre AIT a sumei de 48.240 de euro.

De ce spunem acest lucru? In data de 09.12.2008, intre SC Aeroportul International Timisoara – Traian Vuia SA si SC Cargo Globe SRL Timisoara a fost semnat un contract extrem de interesant, care reprezinta dovada irefutabila ca autoritatile – respectiv Curtea de Conturi, Parchet, Tribunal – judeca discriminatoriu, cu masuri diferite, contractele de pe AIT.

Asadar, obiectul contractului nr. 1629/09.12.2008 reprezinta chiar darea in locatiune (inchirierea) a Halei Cargo  catre nou infiintata SC Cargo Globe SEL Timisoara. Ei bine, cu ce pret credeti ca au fost inchiriti cei 670 mp ai halei cargo? Articolul 4 din contract spune clar:

“Valoarea lunara a chiriei este de 4.020 euro/luna, reprezentand 670 mp x 6 euro/mp/luna”.

Semneaza Daniel Iulian Idolu, din partea AIT, si Mircea Dimitriu din partea Cargo Globe. Asadar, daca fostii conducatori ai AIT au inchiriat hala cu 6,5 euro si acuma sunt trimisi in fata instantei de judecata pentru recuperarea diferentei pana la 8 euro, cum spune HCA 28/2005, atunci Daniel Idolu de ce nu se afla in aceeasi situatie, mai cu seama ca pretul chiriei in cazul sau este mai mic cu 50 de eurocenti pe fiecare metru patrat?

contract_cargo_globe2

Asadar, diferenta dintre valoarea contractului semnat de Daniel Idolu, de 4.020 euro/luna, ca urmare a acceptarii unui tarif preferential de 6 euro/mp/luna, si valoarea nominala a contractului, daca s-ar fi respectat HCA care prevede minim 8 euro/mp/luna, de 5.360 euro/luna, este de nu mai putin de 1.340 euro/luna.

Daca inmultim aceasta suma cu 36 de luni, cat a durat contractul, obtinem suma de 48.240 euro, care ar trebui imputata actualului director general. Asteptam un raspuns de la inspectorul Camerei de Conturi Timisoara care a efectuat un control partinitor la AIT, inchizand ochii la contractele care-l incrimineaza pe Daniel Idolu. Dar, despre omul Curtii de Conturi care tine in brate AIT, intr-un alt articol…

Sa mai spunem ca aparitia SC Cargo Globe SRL Timisoara si preluarea in administrare a halei de marfuri a fost o adevarata surpriza si pentru agentii economici care procesau marfuri pe AIT.

“Acesta firma Cargo Globe, infiintata cu putin timp inainte de a prelua toata activitatea din hala cargo, nu a reprezentat altceva decat o capusa bine pusa la punct! Daca inainte de aparitia acestei firme, aeroportul incasa in jur de 100.000 de euro de la toate firmele de transport care avea spatii inchiriate in hala cargo, dupa parafarea acelui contract, AIT a mai incasat doar 4.000 de euro. Toti operatorii au fost nevoiti sa incheie contracte noi cu Cargo Globe si, ulterior, au inceput sa achite firmei private toate taxele aferente activitatii lor, iar firma deconta la AIT doar 4.000 de euro. Mai mult, patronul acestei firme capusa, Mircea Dimitriu, inainte a fost directorul WMT, firma care procesa aproape 80 la suta din marfurile depozitate sau tranzitate prin hala cargo”, ne-a declarat confidential unul dintre transportatorii care opereaza pe aeroport.

contract_cargo_globe3

Intrebat care au fost ratiunile economice ale inchirierii halei cargo unui singur agent economic, fara portofoliu si fara experienta in activitatea de procesare a marfurilor intr-un terminal aeroportuar, directorul Daniel Idolu ne-a dat un raspuns diplomatic.

“In perioada 1998-2008, TNT Romania si Aeroportul International Timisoara au incheiat un contract de asociere in participatiune, avand ca obiect ,<Finalizarea constructiei hala depozitare marfuri si administrarea si exploatarea spatiilor amenajate>. TNT Romania este parte a TNT Express, lider mondial in transport curierat rapid si logistica. In decembrie 2008, contractul incheiat cu aceasta companie a incetat de drept, ca urmare a finalizarii duratei contractuluui, iar compania TNT nu a mai dorit incheierea unur nou contract sau prelungirea celui vechi. Astfel, in anul 2009, Aeroportul International Timisoara a organizat o licitalie, la care a fost declarata cagtigatoare societatea SC Cargo Globe SRL. Societatea era abilitati si certificat sa efectueze activiteli de gestionare si transport de marfuri si servicii de handling marfuri. Certificatele depuse la dosar, precum si experienta reprezentantului societatii confirmau capacitatea acestei societati de a permite gestionarea unui terminal de marfuri.

daniel_idoluTransferul marfurilor de la/la zona publica – la/ de la zona restrictionata se realizeaza dupa reguli specifice cuprinse in planul de securitate al aeroportului in conformitate cu programul national de securitate. Fluxurile de marfuri sunt avizate de catre institutii publice cu atributii in domeniu si care responsabilizeaza o entitate juridice, in speta Sc Cargo Globe. Nu este o oportuna, nici eficienta si conforma, gestionarea de catre mai multe entitali juridice a fluxului de marfa, altele decat cele cu expertize in domeniu”, ne-a comunicat Daniel Idolu, ca raspuns la o cerere facuta in baza Legii 544, de acces la informatiile de interes public.

In acelasi raspuns, directorul AIT ne-a precizat ca firma Cargo Globe a efectuat o serie de lucrari de optimizare si modernizare a halei cargo, in beneficiul tuturor operatorilor de marfa, dar si a SRI si Vama, iar cheltuielile au fost deduse din suma aferenta chiriei pe o perioada de timp. Conform celor mentionate de Daniel Idolu, daca inainte de semnarea contractului cu Cargo Globe, suma incasata de AIT de la TNT era de 2.901,49 euro/luna, ulterior cuantumul chiriei pentru hala cargo a ajuns la 4.020 euro/luna…

Gh.Ilas

 

 

 

 

7 thoughts on “CARGO CAPUSA! Cum a incheiat directorul Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu, un contract de inchiriere prin care a prejudiciat societatea cu aproape 50.000 de euro? De ce tace Curtea de Conturi?

  1. Acum, ca tot ne-am lămurit că AIT plătește aproape 3 milioane de RON pentru întreținerea spațiilor verzi de pe ”Traia Vuia”, trebuie să mai facem o mica paranteză, pentru că tot suntem la capitolul ”plante și arbuști”. Tot din documentele interne ale Aeroportului Timișoara rezultă că instuția bugetară, care se pregătește de zor să fie preluată sub aripa CJ Timiș, a semnat câteva contracte interesante și cu SC Adi & Flo SRL pentru ”lucrări fântână” – 43.750 RON și cu SC Tout Terrain Service CO, tot pentru ”întreținere spați verzi” circa 150.000 RON. Către SC Heticon SRL, AIT a plătit pentru ”servicii protecția mediului” suma de 62.400 RON, iar către Mihalache Cătălin , servicii de securitate a muncii, cuantumul de 13.861 RON! De precizat că toate firmele enumerate mai sus au venit către AIT și către directorul Dan Idolu cu recomandări pe linie PSD sau, in cel mai fericit caz, ca urmare a unor relații interpersonale cu managerul de pe ”Traian Vuia”. În numărul viitor vom dezvolta contractele Aeroportului Timișoara cu o serie de societăți de brokeraj, clinici medicale private, firme de curățenie și distribuție de materiale septice, societăți de birotică și avocatură, firme de pază și securitate, evident, cu toate încrengăturile care decurg din această asociere și unde sau cât de sus duc firele! Evident, cireașa de pe tort va fi legată de SC Albix General Construcții SRL, societate care a câștigat contractul de reparații și modernizare a pistei de pe Aeroportul Timișoara, chiar la început de mandat al pesedistului Dan Idolu. Pe scurt, ei vin cu contractul, noi venim cu copiile după registrul de intrari ale mașinilor pe pista AIT și o să facem un mic exercițiu matematic, astfel încât să ne dăm seama cât s-a muncit și cât s-a facturat și s-a decontant…

  2. AIT este, de fapt, o firma privata a PSD? Cu inspectori de casa de la Curtea de Conturi, care valideaza toate hotiile, cu procurori biciuiti politic, cu judecatori care stiu solutia inainte sa vada probele

  3. Potrivit DNA, în sarcina deputatului Cornel Sămărtinean, director al Aeroportului Internațional “Traian Vuia” Timișoara (A.I.T.) la data comiterii faptelor, este cercetat pentru infracțiunile concurente de abuz în serviciu în formă continuată (două acte materiale) şi conflict de interese.Prin activitățile infracționale derulate de către acești funcționari, cu concursul direct al persoanelor ce controlau în fapt societatea comercială ce a fost declarată abuziv ca și câștigătoare a licitației trucate, s-a produs Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara un prejudiciu în cuantum de 239.570,3 lei.Singurul vinovat in acest dosar,denumit”Aeroportul”,dar chiar singurul!!!este Samartinean Cornel Mircea,pentru simplul fapt,ca diploma inginer,in calitate de director general al S.N.Aeroportul International Timisoara Traian Vuia S.A.,in perioada 10.01.2010-18.06.2012,a ordonat acest macel economic,cu pagube colosale,a implicat zeci de angajati ai aeroportului in aceasta mascarada,care in final s-a soldat cu eliminarea persoanelor care nu au fost de aceiasi baricada a hotilor,vezi cazul inginerului IT Iesan Viorel,avansat peste noapte in meseria de zugrav !!!Domnule procuror DNA Lucian Dolcu,fiti fara MILA !!!

  4. AIT, arătat cu degetul

    Indiciile cu privire la posibilele fapte penale, se arată în raportul de control, rezultă din modul în care a fost încheiat contractul de marketing, fiind foarte avantajos pentru compania WIZZ dar foarte păgubos pentru Aeroportul Timisoara. Mai mult, afirmă organele statului, acest detaliu trebuie ”coroborat cu faptul că nici la această dată Aeroportul Timișoara nu deţine nici un document justificativ pentru executarea serviciilor de marketing şi cu încercarea d-lui director general Idolu Iulian Daniel, de a transforma contractul de marketing într-un contract de comision”. În ce priveste cauzele şi împrejurările ce au condus la angajarea unor astfel de cheltuieli de marketing, adică 2,5 milioane euro, pentru care nu există nici un document justificativ, prin care să se poată proba executarea respectivelor servicii, concluziile raportului sunt simple, în această fază: ”încheierea unui contract de marketing prin încălcarea legislaţiei în materie, prin semnarea acestuia doar de către directorul general al Aeroportului Timisoara, dl IDOLU IULIAN DANIEL, fără aprobarea Consiliului de Administraţie, pentru executarea unor servicii de marketing despre care se cunoştea, încă de la data încheierii contractului, că WIZZ nu le va executata în favoarea unității aeroportuare românești, întrucât nu avea interes să-şi atragă concurenţa”. Cert e că, după cum veți citi în episodul următor, organele de control ale statului român au intrat și mai adânc în meandrele contractului de marketing dintre AIT și WIZZ, descoperind o adevărată complicitate și serpărie…

  5. Deputatul PD-L Cornel Sămărtinean, fostul director al Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara, a venit, astăzi, din nou, la sediul DNA Timişoara. Acesta este cercetat penal alături de şeful PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, de deputatul PD-L Alin Popoviciu şi alţi angajaţi ai aeroportului în dosarul închirierii spaţiilor comerciale către firma verişorului lui Popoviciu. Sămărtinean este acuzat de abuz în serviciu în formă continuată – două acte materiale, în timp ce colegii săi de partid sunt acuzaţi de instigare la abuz în serviciu. Când a fost chemat prima oară la audieri, în 30 mai, Sămărtinean a refuzat să facă orice fel de declaraţie, la ieşire afirmând că ““o să dau o declaraţie în următoarele zile”. Astăzi, în jurul orei 10,30, deputatul Sămărtinean a venit împreună cu avocatul său Florin Kovacs, şi a încercat să-şi ascundă sosirea la DNA după metoda patentată de Popoviciu – au intrat cu maşina în subsolul clădirii. La scurt timp, la sediul DNA a sosit şi apărătorul lui Alin Popoviciu. Vom reveni cu amănunte. UPDATE După mai multe ore în care a studiat dosarul în care este acuzat, Sămărtinean a părăsit sediul DNA,dar la urmatoarea vizita,poate…RAMANE !!! ETICHETEAEROPORTCORNEL SAMARTINEANDNADOSAR

    Citeste mai mult pe: http://www.pressalert.ro/2014/08/deputatul-pd-l-cornel-samartinean-din-nou-la-dna-vezi-cum-incercat-sa-si-ascunda-venirea/

  6. Semneaza Daniel Iulian Idolu, din partea AIT, si Mircea Dimitriu din partea Cargo Globe. Asadar, daca fostii conducatori ai AIT au inchiriat hala cu 6,5 euro si acuma sunt trimisi in fata instantei de judecata pentru recuperarea diferentei pana la 8 euro, cum spune HCA 28/2005, atunci Daniel Idolu de ce nu se afla in aceeasi situatie, mai cu seama ca pretul chiriei in cazul sau este mai mic cu 50 de eurocenti pe fiecare metru patrat?
    http://www.impactpress.ro/2015/02/cargo-capusa-cum-a-incheiat-directorul-aeroportului-timisoara-daniel-idolu-un-contract-de-inchiriere-prin-care-a-prejudiciat-societatea-cu-aproape-50-000-de-euro-de-ce-tace-curtea-de-conturi/

Leave a Reply