BREAKING NEWS! Un maior din cadrul SRI Arad, arestat preventiv intr-un dosar de trafic de droguri instrumentat de procurorii DIICOT    Directorul Politiei Locale Timisoara, Dorel Cojan, care cumuleaza salariul de functionar public cu pensia MAI, a avut anul trecut venituri de aproape 150.000 de lei     Tribunalul Timis a emis un mandat de arestare pe 30 de zile pentru Vajna Franz, acuzat de loviri sau vatamari cauzatoare de moarte    Procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Timisoara au decis cercetarea in libertate a lui Fercovici Ciprian, acuzat de comiterea a doua fapte de violare de domiciliu    Pasagerul cu numarul 1.000.000, primit cu sampanie pe Aeroportul International Timisoara    Atentate teroriste soldate cu morti si raniti in Spania, Rusia, Finlanda si Australia, agresorii folosind masini sau arme albe

BUSINESS DAYS! Fiscalitatea, birocratia si coruptia, cele mai mari probleme pentru afacerile din regiunea de vest a Romaniei! O cercetare realizata in mediul de business din Timis, Arad si Bihor a scos in evidenta provocarile cu care se confrunta companiile din zona (P)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

Banner 200x200px_BDTM2016

Conform unei cercetari realizate in Timis, Arad si Bihor de Business Days, una dintre cele mai mari platforme de business networking din Romania, principalele provocari pentru afacerile din regiunea de vest a Romaniei tin, in perceptia celor chestionati, de fiscalitate, de birocratie si de coruptie.

Pentru cei mai multi respondenti chestionati in cadrul cercetarii Business Days, principalul factor de succes in afaceri este reprezentat de echipa companiei, aceasta optiune de raspuns intrunind voturile majoritatii celor chestionati – cu exceptia profesionistilor, care au indicat inovatia drept factorul principal al succesului in business.

In ordinea descrescatoare a voturilor inregistrate, factorii care determina succesul in afaceri au fost: echipa, inovatia, planul de afaceri, ideea de afaceri, networking-ul, intelegerea si folosirea tehnologiei, sistemul de taxare si fiscalitatea, accesul la finantare facila, capitalul de pornire, nivelul competitional al pietei, suportul din partea autoritatilor si norocul.

Raspunsurile au indicat o anumita omogenitate de opinii intre antreprenori, manageri de top si manageri, pe de o parte, fata de grupul profesionistilor, de cealalta parte. Daca pentru primii cei mai importanti factori de succes indicati au fost, in ordine, echipa, inovatia si planul de afaceri, profesionistii au pus pe primul plan inovatia, apoi planul de afaceri, echipa si ideea de afaceri (ultimele doua la egalitate de voturi).

Daca diferentele de optiuni in ceea ce ii priveste pe profesionisti pot fi explicate prin competentele particulare ale acestora, competente mai apropiate de activitati intelectuale si creative decat de managementul efectiv al organizatiilor, a existat insa si o mica surpriza la analiza distributiei voturilor pe judete; astfel, bihorenii au plasat pe pozitia a treia intelegerea si folosirea tehnologiei, optiune plasata abia pe locul VI ca medie regionala. Printre explicatiile posibile se numara efectul de antrenare al investitiilor in IT&C declansat de dezvoltarea industriei de profil in judetul vecin Cluj.

In ceea ce priveste echipa insasi, abilitatile cel mai des mentionate de respondenti pentru dezvoltarea acesteia au fost urmatoarele: cresterea implicarii echipei, excelenta in relatiile cu clientii, comunicarea, dezvoltarea spiritului de echipa, motivarea si recompensarea, leadership si managementul echipei, atragerea talentelor, controlul rezultatelor, precum si intocmirea si implementarea planurilor de actiune. Din nou, s-au remarcat diferentele de viziune dintre grupul antreprenori-manageri si cel al profesionistilor: daca primii au aratat la unison ca nevoia lor cea mai presanta este cresterea implicarii echipei, profesionistii au mentionat in primul rand excelenta in relatiile cu clientii.

Se mai poate remarca, de asemenea, scorul egal inregistrat, in viziunea top managerilor, de dezvoltarea spiritului de echipa, motivarea si recompensarea, controlul rezultatelor, respectiv intocmirea si implementarea planurilor de actiune. De altfel, top managerii au fost singurii care le-au indicat pe ultimele doua drept abilitati esentiale, din nou o consecinta probabila a setului specific de competente cu care opereaza acest grup de respondenti.

Atunci cand au fost intrebati despre nevoile de training pentru care ar fi dispusi sa isi perfectioneze abilitatile cu cei mai buni experti, respondentii au indicat, in ordine: negocieri, vanzari, strategie, leadership, marketing, dezvoltare personala, comunicare, management, branding, taxare si fiscalitate.

Exista, de asemenea, o nevoie clar resimtita de suport din partea autoritatilor; la intrebarea „cat de mari sunt asteptarile de la administratia centrala pentru sprijinirea economiei locale?” in niciunul dintre judete nu s-a inregistrat o medie mai mica de 3 (pe o scala de de la 1 la 5).

In judetul Arad s-a inregistrat cea mai mare diferenta dintre numarul de total de respondenti care au indicat o valoare de 5 si orice alta varianta de raspuns, fapt care arata clar ca managerii si oamenii de afaceri aradeni resimt lipsa sprijinului autoritatilor publice mai acut decat vecinii lor.

Cum bine se stie, Aradul se afla pe ultimul tronson al autostrazii A1, inca nefinalizata, care ar urma sa lege Bucurestiul de vestul Europei, ca parte a Coridorului IV paneuropean de transport rutier; din acest motiv, deciziile administratiei centrale afecteaza direct economia judetului.

Pe de alta parte, cei chestionati par sa fie sceptici in ce priveste sprijinul administratiilor locale. La intrebarea „cum vi se pare modul de sustinere a afacerilor din regiune de catre administratiile locale?” in toate cele trei judete s-au inregistrat doar… trei voturi cu scorul maxim (5). Majoritatea relativa a raspunsurilor a fost in mijlocul scalei (77 de raspunsuri cu scorul de 3), insa, cumulate, „notele proaste” (scoruri de 1 si 2) au fost cele mai numeroase (99). Sentimentul de nemultumire este vizibil.

Cu privire la provocarile intampinate de afacerile din regiune, sistemul stufos de taxare a fost unanim nominalizat ca fiind principalul obstacol; de altfel, a fost indicat ca atare de catre toate grupurile chestionate, de la antreprenori la profesionisti, dintr-o lista de 22 de probleme cu care se confrunta mediul de business. Pe locurile urmatoare s-au situat birocratia excesiva, impredictibilitatea fiscala si nivelul taxelor, urmate de coruptie si de zelul si injustetea organelor de control. Altfel spus, cinci din cele sase principale provocari pentru afacerile din vestul tarii tin, in perceptia celor chestionati, de politici publice si administrative, la care se adauga coruptia, la randul sau un efect secundar al unui sistem de reglementare care functioneaza defectuos.

Cercetarea derulata de Business Days, platforma de business networking ce organizeaza evenimentele regionale cu acelasi nume, s-a derulat pe un esantion de antreprenori, top manageri, manageri si profesionisti (experti) selectati din trei judete puternic dezvoltate economic din regiunea de vest a Romaniei: Timis, Arad si Bihor, ca preambul pentru urmatoare editie a Timisoara Business Days 2016.

La editia din acest an a Timisoara Business Days, care va avea loc in perioada 6-7 aprilie, sunt asteptati peste 1.000 de oameni de afaceri din regiunea de vest, din tara, dar si din regiunea transfrontaliera Ungaria-Serbia. Evenimentul va avea loc la Complex Senator (Expovest Timisoara). Mai multe detalii despre program, speakeri si optiunile de inscriere puteti gasi la adresa www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Homepage.

Pentru cei interesati, in perioada 7-21 martie sunt active oferta „early bird” si oferta de loializare!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

Leave a Reply

%d bloggers like this: