BREAKING NEWS! Bastanul Ionel Carpaci, care se sustragea executarii unei pedepse de 7 ani de inchisoare primiti in dosarul mafiei imobiliare din Timisoara, a fost capturat la Vama Cenad    Prima parcare supraetajata din Timisoara, care pune la dispozitia soferilor 910 locuri, a fost inaugurata langa Iulius Mall, in urma unei investitii de peste 12,5 milioane de euro    O femeie in varsta de 29 de ani si-a pierdut viata intr-un accident rutier, langa Sandra, dupa ce a pierdut controlul volanului masinii si a izbit un cap de pod     Un tanar din Timisoara a depus o plangere la Sectia 4 Politie, in care sustine ca bodyguarzii firmei de paza de la Openville l-au agresat    Politia Locala Timisoara a aplicat o amenda de 400 de lei femeii de serviciu a Filarmonicii, care a spalat in strada jeep-ul directorului Ioan Garboni     Noul patron al FCSB, Vasile Geambazi, nepotul lui Gigi Becali, a anuntat ca va cere Armatei dreptul de a folosi numele Steaua

REVOLTA LA ANAF! Angajatii Fiscului ameninta cu boicotarea inspectiilor la agentii economici, din cauza ca deplasarile sunt platite din bani personali

 

anaf

Angajatii ANAF reclama faptul ca trebuie sa plateasca din propriul buzunar deplasarile in teren pentru inspectii la firme, motiv pentru care ameninta cu refuzului total de a-si indeplini sarcinile de serviciu, daca nu se asigura conditii optime de deplasare si decontare a cheltuielilor.

“Mare parte din angajatii Fiscului (mai putin organele operative), datorita actualei legislatii ce reglementeaza deplasarea acestora in interesul serviciului dar si a interpretarii discretionare si pe alocuri chiar abuzive, poate si din dorinta exagerata de protejare a banului public dar in mod sigur in detrimentul eficientei propriei activitati, sunt obligati sa avanseze sume considerabile din banii personali pentru deplasarea in interesul serviciului, sume ce sunt decontate la valori mult sub cele care ar trebui sa acopere cheltuielile acestor operatiuni zilnice, de multe trunchiate, ori cu intarziere.

Mai mult, in unele cazuri nu se accepta chiar din start decontarea (Municipiul Bucuresti, indeosebi), inspectorii si executorii fiind obligati sa parcurga distante considerabile cu autoturismele proprii, pe cheltuiala lor, cu mijloace de transport in comun care de foarte multe ori nu corespund din punct de vedere al minimului confort sau din punct de vedere al securitatii si sigurantei transportului. Au existat cazuri in care datorita faptului ca de la statia mijlocului de transport in comun pana la sediul contribuabilului, inspectorii sau executorii au fost nevoiti sa apeleze la ajutorul contribuabililor pentru a ajunge la sediul acestora si a-si duce la bun sfarsit sarcinile de serviciu. Oare in aceste cazuri, de stabilire de obligatii suplimentare, identificare bunuri, punere de sechestre etc. in ce limite se mai poate vorbi de obiectivitatea infaptuirii actului fiscal? De prestanta organului fiscal in impunerea autoritatii de stat se mai poate vorbi in termeni corecti atunci cand esti obligat sa te deplasezi cu mijloace de transport insalubre, supraaglomerate?”, se precizeaza într-un comunicat al SindFISC.

Solutia SindFISC, adusa la cunostinta autoritatilor prin adrese catre ANAF, MFP, Guvern, este modificarea de urgenta a actualei HG 1860/2006 ce reglementeaza, printre altele, si modalitatea de decontare a deplasarilor.

„In opinia organizatiei noastre, se impune completarea acestei Hotarari cu prevederi exprese pentru categoriile de personal care prin natura activitatilor desfasurate sunt obligate sa faca deplasari zilnice, frecvente, ritmice, regulate si nu intamplatoare, asa cum consideram ca s-a avut in vedere la momentul elaborarii actului normativ la care facem referire, act dupa care se fac decontarile si astazi in ANAF. Pot fi luate ca exemple, modalitatile de decontare a deplasarii organelor fiscale in diferite alte state europene, organe fiscale altele decat cele operative ce beneficiaza de autoturisme de serviciu.

In orice stat european, punerea la dispozitia institutiei de catre angajat a autoturismului propriu pentru deplasari in interes de serviciu, este privita ca o necesitate si nicidecum ca si favor al institutiei facut angajatului, cum de altfel se intampla astazi, la noi. Noua modalitate de decontare trebuie sa fie incurajatoare pentru angajat si sa reprezinte prin suma decontata, o adevarata masura compensatorie a faptului ca angajatul vine in sprijinul institutiei, acoperind toate cheltuielile ocazionate de folosinta autoturismului in interesul serviciului. Timpul a demonstrat ca autoturismul cu care angajatul ANAF face deplasarea in interesul serviciului, este folosit in proportie de peste 60% exclusiv pentru institutie in exercitarea sarcinilor de serviciu”, mai precizeaza sindicalistii. (Mara Ion)

Leave a Reply

%d bloggers like this: