BREAKING NEWS! Agentul de politie prins in flagrant de DGA Timisoara in timp ce intermedia impacarea partilor dintr-un dosar, lasat liber de procurori    Chestorul Bogdan Despescu a fost demis de la sefia IGPR, functia sa uramad sa fie preluata de chestorul Catalin Ionita, directorul DGA din cadrul MAI    Un fost jurnalist din Timisoara, batut intr-o parcare din Calea Girocului de nepotul balerinei Rodica Murgu    Adam Craciunescu a fost validat in CA al Societatii de Drumuri Municipale, dupa ce a dovedit ca n-a fost incompetent la Romsilva     La Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara au incepu miscarile de culise care pregatesc alegerile generale de luna viitoare    Partidul socialistilor din Republica Moldova solicita ca Traian Basescu sa fie declarat persona non-grata peste Prut

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)