BREAKING NEWS! Dosarul in care Stana Izbasa, vedeta muzicii populare banatene, a fost condamnata la inchisoare, revine in atentia publica la 12 ani de la prima sentinta    Fratele cantaretului banatean Lucian Dragan a decedat in urma unui accident rutier    Terenul pe care s-a aflat fosta fabrica Modern, unde ar fi trebuit sa se construiasca un centru comercial, vandut de israelienii de la Plaza Centers cu 7,5 milioane de euro    Atentie, soferi! Pasajul Jiul din Timisoara va fi complet inchis pana in data de 10 septembrie    Amenzi in valoare de 5,7 milioane de lei aplicate de politisti in primele zile ale minivacantei de Sfanta Marie    O asistenta in varsta de 46 de ani, de la un spital din Arad, internata in stare grava la Casa Austria din Timisoara, dupa ce s-a aruncat in gol de la etajul IV al blocului in care locuieste

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this pageShare on TumblrShare on Yummly

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)