Afacerea Turabo! Cel mai bogat bancher din Romania a fost ajutat sa “tepuiasca” Aeroportul International Timisoara cu peste 450.000 de euro!

turabo_cafe

Procurorii DNA Timisoara continua sa investigheze modul in care au fost inchiriate spatiile comerciale de pe Aeroportul International “Traian Vuia” Timisoara in ultimii ani, dar si contextul in care principala poarta aeriana a vestului a fost capusata de firmele unor afaceristi cu radacini in lumea politica din Timis, Bucuresti sau Caras-Severin sau, la nivel mai redus, de sereleurile jurnalistilor de casa ai directorului Daniel Idolu.


Considerata o afacere de succes de catre procurorii anticoruptie, in conditiile in care este folosita ca etalon de performanta in evaluarea altor licitatii si contracte de inchiriere de pe AIT, afacerea Turabo este, in realitate, una dintre cele mai mari tepe date aeroportului banatean de catre afaceristii verosi din capitala, valoarea prejudiciului fiind de peste 400.000 de euro. Dar, sa vedem care este istoria acestui “tun” dat la Timisoara de imberbul tepar bucurestean Tudor Dragomir Niculescu, care, la nici 30 de ani, cand a intrat in relatii contractuale cu directorul Daniel Idolul, patrona un lant de 50 de cafenele Turabo, adica o afacere de peste 15 milioane de euro.

In data de 20.10.2008, in baza unui memoriu intocmit de Serviciul Comercial al AIT, conducerea societatii a decis sa scoata la licitatie publica o suprafata de 10 metri patrati, in incinta aeroportului, pentru infiintarea unui bar. S-a stabilit ca licitatia sa aiba loc in 4.11.2008, iar in caietul de sarcini – care, ca un amanunt deloc neglijabil, nu prezenta nici un numar de inregistrare, aspect ce poate fi interpretat si ca o intocmire ulterioara a documentului, cand procurorii au inceput verificarile la sange – s-a evidentiat faptul ca suprafata scoasa la licitatie publica este de 10 mp, iar durata contractului este de un an. Fix!

La caietul de sarcini a fost anexata si o schita ilustrativa, din hasurarile careia, paradoxal, nu reiesea exact nici pozitia viitorului bar, nici suprafata ce urma sa-i fie alocata. Se putea identifica doar un spatiu cu mese de 120 de mp. Jocurile de culise in favoarea viitorului chirias au inceput exact in 4.11.2008, cand trebuia sa aiba loc licitatia publica! Ignorand datele din caietul de sarcini, care fusese achizitionat de cateva firme doritoare de spatiu in aeroport, conducerea AIT decide marirea suprafetei scoase la licitatie de la 10 la 20 mp, majorarea duratei contractului de la 1 la 4 ani, schimbarea termenului de amenjare a spatiului si darii in folosinta a barului de la 30 la 60 de zile, dar si amanarea licitatiei cu o saptamana.

Tudor Dragomir Niculescu

“ Aceste schimbari de ultim moment au fost comunicate, printr-o adresa, doar BRTV Grup, firma din Bucuresti care, pana la urma, a intrat in acel spatiu, fara ca aceste informatii sa ajunga si la ceilati participanti la licitatie. Se poate spune ca, inca din start, a fost restrans cercul participantilor la o singura firma, accesul celorlalti fiind obstructionat in mod ostentativ. Nu s-a intocmit un alt caiet de sarcini, cum ar fi fost corect, in care sa se mentioneze schimbarile majore de situatie, fara sa mai spunem ca noile date nu au fost facute publice, pentru a fi aflate si de ceilalti competitori”, ne-a declarat unul dintre sefii AIT din acea vreme.

La licitatia care a avut loc in data de 12.11.2008 s-a prezentat BRTV Grup Bucuresti, beneficiara jocurilor de culise din partea locatorului, dar si o a doua firma, care detinea deja un spatiu pe aeroport unde functiona o cafenea, pe post de iepure. Cum era de asteptat, BRTV Grup a castigat licitatia si si-a adjudecat spatiul de 20 mp la pretul supraevaluat de 161 euro mp/luna, desi la vremea respectiva in cele mai exclusiviste centre comerciale din oras pretul chiriei la metru patrat era de maximum 35 de euro la Iulius Mall sau 18 euro pe strada Alba Iulia.

“Se foloseau tarife mari pentru inlaturarea competitorilor! Beneficiarii spatiilor adjudecate la preturi astronomice stiau ca vor plati chiria pentru 20 de metri patrati, cat era mentionat in contract, dar in realitate se vor putea folosi peste 100 de metri patrati. Asa a fost si in cazul cafenelei Turabo: pe acte s-a inchiriat o suprafata de 20 de metri patrati, la un pret fara concurenta, dar firma din Bucuresti a folosit 120 de metri patrati. In acest mod, de fapt, ei au inchiriat spatiul din AIT cu 26 euro/ mp. Aceasta era o practica curenta pe aeroport in cazul spatiile comerciale inchiriate cu dedicatie. Licitatiile erau trucate pentru favorizarea clientului care trebuia sa castige! Preturile erau supraevaluate tocmai pentru indepartarea posibililor contracandidati”, spune unul dintre angajatii AIT care au cunoscut aceste practici anticoncurentiale si devastatoare pentru bugetul institutiei.

Dar, misterul afacerii Turabo nu s-a oprit aici! Cafeneaua Turabo a functionat, bine merci, in perioada ianuarie 2009 – octombrie 2009, fara sa fi achitat vreodata chiria datorata pentru spatiul ce i-a fost atribuit in urma falsei licitatii. In mod absolut surprinzator, directorul Daniel Idolu a acceptat amanarea la plata chiriei a teparilor din capitala, pana in octombrie 2009, cand firma a fost evacuata din cauza datoriilor. Mai mult, AIT nu a reusit niciodata sa recupereze aceasta datorie, de aproape 30.000 de euro in scripte si de circa 460.000 in realitate, dintr-un motiv foarte simplu: BRTV Grup Bucuresti a intrat in insolventa!

“Aceste contracte nu pot fi puse la dispozitia presei din motive obiective, fiind documente folosite de organele de cercetare penala intr-un dosar penal deschis impotriva fostei conduceri a Aeroportului Internalional Timisoara”, ne-a transmis directorul Daniel Idolu in urma unei cereri de informatii pe Legea 544, uitand faptul ca acest contract a fost semnat pe vremea in care domnia sa se afla la conducerea aeroportului timisorean.

nicolae_danila_bnrrrIn tentativa de a sparge misterul din jurul afacerii Turabo, adica a cafenelei care timp de 9 luni a fost gazduita pe aeroportul international din Timisoara in mod absolut gratuit, trebuie sa spunem ca unul dintre actionarii Turabo Grup Bucuresti, cu 10% din actiuni, este si Nicolae Danila, fost consilier special al guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, care a mai indeplinit functiile de administrator special al Bancorex si presedinte al BCR. Conform presei de specialitate, Nicolae Danila este considerat cel mai bogat bancher roman, cu active lichide de peste 21 milioane de euro, depuse in conturi la 14 banci. Actualmente, Nicolae Danila face parte din Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei…

 

 

 

 

 

13 thoughts on “Afacerea Turabo! Cel mai bogat bancher din Romania a fost ajutat sa “tepuiasca” Aeroportul International Timisoara cu peste 450.000 de euro!

  1. Marfa dar ce se fura pe acest aeroport. Cum sa licitezi si sa faci contract pe 10 mp si tu sa folosesti in realitate 120 mp. Pai asa toti pot sa faca afaceri FURAND . Aici Oancea nu are actiun?i , fiinca nu misca nimic in aeroport fara acest fost primar care era dumnezeu . Mai primare fara forma dute si spune cit ai furat. Asa se fura cu licitarea la preturi mari ca sa nu se aproprie nimeni. Oricum acolo nu ajungea nimeni fara aprobarea lui oancea primarul.

  2. Acest director hot nu raspunde in fata nimanui? A concediat peste 40 de suflete cu familie si copii , a lasat pe drumuri peste 120 de suflete. Majoritatea la dat in judecata , am cistigat si apoi din nou ne au dat afara acest nenorocit. Abuz in serviciu clar asupra persoanelor. Vine si momentul acela! Prejudiciu de peste 500 000 euro

  3. Câte spații din aeroport respecta legea? Va spun eu ca niciunul. Acest bandit si gunoi de Idolu afirmat si fura in continuare împreuna cu alți gen Grindeanu , Freddy vitamina, Rainer benzinării , si toți membri din consiliul de administrație care cunosc aceste Hoții si tac. O vaca de muls. Poate ne Spune-ți ceva si de prietenii de la conselectrificarea care capuseaza aeroportul de mulți ani!

  4. CINE SE INCHINA LA IDOLU

    EMISIUNEA: SINTEZA ZILEI

    POSTUL: ANTENA 3
    ORA: 21:30
    MODERATOR: MIHAI GÂDEA
    INVITAT: OANA STANCU
    MUGUR CIUVICĂ
    ADRIAN URSU

    TALK-SHOW

        Mihai Gâdea: Doamnelor şi domnilor, urmăriţi „Sinteza zilei”. V- am promis pe ultima parte a emisiunii un subiect ce mi se pare de maxim interes. Ne plângem permanent că în România nu sunt bani, că avem probleme, că nu reuşim să aducem fonduri europene, bani europeni şi în permanenţă acesta este un veşnic motiv care pe mine a început să mă plictisească. În seara asta vreau să vorbim punctual despre un caz. E o anchetă pe care am vrea să vi-l prezentă m în această seară. România riscă sancţiuni de sute de milioane de euro în scandalul ajutoarelor de stat acordate de aeroporturi internaţionale din ţară operatorilor privaţi, cum ar fi operatorul privat Low Cost wizz Air. Un raport preliminar din 2011 al CE arată că operatorul din Ungaria a primit un contract preferenţial şi tarife speciale de la autorităţile române. Asta deş i Aeroportul Timişoara nu înregistra profit ca să-şi permită reduceri tarifare. În raportul CE veţi vedea, spune că pentru că există suspiciunea încălcării tratatului de aderare la UE pe tema concurenţ ei, oficialii de la Bruxelles au decis declanşarea unei anchete. O verificare a fost făcută şi în 2010 de Corpul de control al Ministerului Transporturilor, care arată modalitatea prin care Aeroportul Traian Vuia, condus de directorul Daniel Idolu, a încheiat un contract dezavantajos pentru stat cu Wizz Air. Să vedem materialul.

        România riscă sancţiuni de sute de milioane de euro în scandalul ajutoarelor de stat acordate de aeroporturi internaţionale din ţară operatorului privat Low Cost Wizz Air. Un raport preliminar din 2011 al CE arată că operatorul din Ungaria a primit un contract preferenţial şi tarife speciale de la autorităţile române. Asta deşi aeroportul din Timişoara nu înregistra profit ca să-şi permită reduceri tarifare. Pentru că există suspiciunea încălc ării tratatului de aderare la UE pe teama concurenţei, oficialii de la Bruxelles au decis declanşarea unei anchete. O verificare f ăcută şi în 2010 de Corpul de control al Ministerului Transporturilor arat ă modalitatea prin care Aeroportul Traian Vuia, condus ş i atunci, ş i acum, de Daniel Idolu, a încheiat un contract dezavantajos pentru stat cu Wizz Air. În august 2008, conducerea aeroportului a decis să-şi facă reclamă timp de trei ani şi în revista şi pe pagina de internet ale operatorului aerian, sperând să-şi mărească numărul de pasageri. În schimbul serviciilor de publicitate, Wizz Air plătea taxe de aeroport ridicol de mici. Cu alte cuvinte, facturile emise de cele două părţi se compensau. Rezultatele Corpului de control al ministrului Transporturilor, derulat în 2010, arată că nu exista o fundamentare reală a încheierii contractului de
    marketing între aeroport şi Wizz Air. Asta întrucât atât înainte de încheierea contractului, cât şi după, s-au derulat şi alte contracte cu acelaşi obiect. În plus, nici înregistrarea facturilor în contabilitate nu a fost făcută cu respectarea prevederilor legale. Şi mai ciudat este faptul că, deşi face obiectul unei anchete la nivel european pentru practici anticoncurenţ iale şi management defectuos, Daniel Idolu a fost lăsat la conducerea aeroportului din Timişoara după o pauză de nici 2 ani. Evită însă orice comentariu despre cazul Wizz Air.

        Daniel Idolu: Nu vreau să intru în contradicţie cu ordinul ministrului. Aş putea să răspund la întrebările dumneavoastră şi sigur aş lămuri 100% toate semnele de întrebare. Nu pot să fac nicio afirmaţie fără să am mandat de la Biroul relaţii publice al ministrului Transporturilor. Vă asigur că sunteţi într-o eroare.
        Deşi se află în funcţie de aproape un an, reprezentanţii Ministerului Transporturilor întârzie explicaţiile pentru această situaţie care poate prejudicia grav statul. Dar spun că, în curând, Daniel Idolu va fi schimbat din funcţie cu un manager privat. Nu se ştie însă şi data exact ă când va fi înlocuit. Cert este că acest caz a ajuns şi în instanţele româneşti şi, culmea, tot statul e bun de plată. Magistraţii Curţ ii de Apel Piteşti au decis la începutul lunii că reprezentanţii aeroportului din Timi şoara trebuie să achite operatorului aerian Low Cost Wizz Air peste 2,5 milioane euro în urma contractului de marketing încheiat în 2008. Asta deoarece angajaţii aeroportului nu au înregistrat facturile emise către Wizz Air în contabilitate. Despre situaţ ia de la Aeroportul Timi şoara au fost înştiinţaţ i şi procurorii DNA în octombrie 2012. Angajaţii aeroportului au semnat plângerea prin care reclamă faptul că toate contractele încheiate de conducere bagă în faliment instituţia.

        Intervievat: A fost înaintat la DNA în mai 2010, colegii mei de pe aeroport au făcut demersurile necesare să afle care-i stadiul cercetărilor.
    Reporter: Deci ce contracte au fost aprobate de membrii CA?
        Intervievat: Corpul de control spune că trebuie prezentate la CA, bănuiesc că aceste contracte au fost mai puţin arătate la CA. Domnul Idolu este legea în aeroport. El face ce doreşte în aeroport.
    De cealaltă parte, reprezentanţii Wizz Air pozează în victime.
        Daniel de Carvalho: Anumite acuzaţii false, făcute de o linie aeriană mică, regională, care are o contribuţie mică în Timişoara, operând zboruri de transfer, cu aeronave mici sau vechi, nu pot acoperi două decizii separate, conform cărora atât aeroportul, cât şi Wizz Air trebuie să-şi plătească reciproc aceeaşi sumă de bani.
        Dacă statul român, prin reprezentantul aeroportului din Timi şoara, va fi găsit vinovat de către CE, ţara noastră va fi amendată, pe lângă riscul de a pierde 150 milioane euro, bani pentru dezvoltarea infrastructurii.

        Leonard Orban: Dacă se constată că ajutorul de stat este incompatibil, el trebuie returnat. Nu-i exclus ca să fie situaţii în care CE să ceară inclusiv penalizări sau dobânzi la sumele acordate. Ancheta UE afectează şi dezvoltarea aeroportului. Atâta timp cât este sub investigaţie, instituţia nu poate atrage fonduri europene. Asta în condi ţiile în care pista are nevoie urgentă de reparaţii, lucrări care ar fi putut fi acoperite măcar par ţial, dacă aeroportul ar fi încasat taxe la valoarea reală de la operatorul Low Cost. Un raport ascuns de actualul director Daniel Idolu şi f ăcut de experţii aeroportului arată că pista este într-o stare precară şi periculoasă pentru siguranţa pasagerilor. Pornind de la acest caz, CE a declanşat o anchetă complexă la toate aeroporturile regionale din
    România. Primele date arată că acestea înregistrează în general pierderi şi că ele sunt acoperite anual de către stat. Mai mult, utilizarea de către compania Wizz a unor aeronave care depăşesc capacitatea şi rezistenţa pistei a contribuit la degradarea căii de rulare. Afacerea de la Timişoara se pare că are copii la indigou şi pe alte aeroporturi din Transilvania.

    Mihai Gâdea: Vedeţi cum unii se îmbogăţesc suspect? Că sunt operatori privaţi…

    ei sunt privaţi, dar pare că sunt ajutaţi substanţial de stat. Statul nu-i ajută pe cei pe care i-aţi văzut mai devreme, în serile anterioare, pe cei din sectorul 2, copiii de-acolo. Îi ajută pe ăştia.
        Mugur Ciuvică: Îi ajută, dar aţi văzut că afacerea de bişniţă pură… au avut inspiraţie, că pe vremea lui Mitrea era… se fă cea reclamă la Portul Constanţa la TV. Era o chestie ca să finanţeze o televiziune pe care şi-o făcuseră ei acolo. Dar pierdem bani cu toţ ii. Nu-i doar o bişniţă, sunt fondurile europene de care vorbea Oana Stancu. După ce că nu le luăm, facem şi diverse golănii ca s ă ne mai şi amendeze ăia. Adică asta mi se pare criminal. Că altminteri e partea asta de bişniţă românească ridicolă. Să faci reclamă la aeroportul din Timişoara?
    Adrian Ursu: În revista de se pune în buzunăraş…
    Mugur Ciuvică: Dacă eu am treabă în Timişoara şi mă uit să văd are aeroport…

    dar nici nu mă uit, întreb, pot să ajung cu avionul în Timişoara? Îmi spune da. Că e aeroport. Cum să faci reclamă la un aeroport din Timişoara? De parcă ar fi 10 şi faci reclamă unuia.
        Oana Stancu: Nu-i vorba de bişniţă. E vorba de mulţi bani pierduţi. O să vedeţi ce tratament diferit chiar faţă de compania statului român. În cazul Wizz Air veniturile din taxele de operare erau de 19 milioane lei noi în 2011. Citez din raportul Gă rzii Financiare făcut la eroport. Discount-ul în cazul Wizz Air din 19 milioane a fost de 12 milioane. În cazul Tarom, veniturile erau de 8,3 milioane, discountul de 695.000. În cazul celuilalt operator veniturile erau de 10 milioane lei, discountul zero. Deci nu-i o bişniţă. E hoţie în toată regula.

        Mugur Ciuvică: Pentru 12 milioane, adică nici 3 milioane euro, e posibil să plătească statul român câteva sute de milioane de euro.
        Adrian Ursu: Pe lângă cifrele pe care le citea Oana Stancu mai devreme este una din explicaţiile pentru care Tarom a pierdut destinaţii, curse, a fost împinsă în afara tabloului de joc de astfel de cetăţeni care reprezentau statul român. Şi uite-aşa compania Tarom ajunge în dificultate şi o companie din Ungaria, prietenă vechii guvernări, pentru că să nu uităm toate lucrurile astea s-au întâmplat pe când păstor peste ţară era domnul Traian Bă sescu, prieten cu Ungaria… a că pătat tot felul de beneficii. Situaţia de la Timişoara nu-i unică. Ea se repetă şi la Cluj. Se repetă într-o formă care merită discutată şi la aeroportul din Târgul Mureş. Aceste discounturi oferite pe care în mod corect CE le-a sesizat drept ajutor de stat sunt forma de dezavantajare a unor companii în relaţia cu altele. Printre ele fiind Tarom. Dincolo de asta se întâmplă ca pe lângă prăduiala pe care o constatăm de fiecare dată s ă se comită şi gesturi aproape criminale. Felul în care pista aeroportului din Timişoara a fost lăsat ă ani de zile fără s ă se efectueze reparaţii la suprafaţa de rulare, deş i există un raport oficial care constată asta, există şi la Ministerul Transporturilor această documentaţie, punea în pericol siguranţa zborurilor, a pasagerilor. Faptul că Wizz Air opera cu avioane mari contribuia la degradarea continuă a pistei. Sunt
    lucruri grave care se petreceau, dincolo de ciupeală, de şpaga mică. Mai mult, toate aceste lucruri sunt acum investigate la nivel european. Aşa ni se întâmplă nouă. Nu reuşim aici în ţară să ducem la final o anchetă , să găsim vinovaţi, să recuperăm prejudicii, vine UE, face anchetă şi în timp ce UE face anchetă pentru management defectuos, noi îl luăm pe ăla care- i anchetat şi-l punem din nou director acolo. Vă da ţi seama cum funcţionează sistemul ăsta, ce pile tari trebuie să aibă cineva care a făcut astfel de operaţiuni şi care probabil nu le-a făcut de unul singur?

    Oana Stancu: Deci a fost schimbat cel de la PDL…
    Adrian Ursu: Era chiloţar. El venise de la o fabrică care făcea lenjerie intimă. Oana Stancu: Şi care a făcut toate hoţiile pământului acolo cu spaţiile
    aeroportului… împreună cu Alin Popoviciu de la PDL. L-au adus pe Idolu de la PSD, în condiţiile în care fusese dat afară în urma unui raport fă cut de Corpul de control al Ministerului Transporturilor pentru lucruri pentru care vă cruciţi. În mandatul acestui domn Idolu, s-au făcut următoarele: a decontat pentru toată lumea, toţi angajaţii, chipurile, numai că n-au găsit nicio hârtie, servicii de masaj ş i saună. Mii de euro. Niciun document care să arate că vreun pilot a fost trimis la relaxare pe banii aeroportului. Bilete de fotbal la Londra. Conducerea a făcut o vizită la Londra, motiv pentru care au decontat şi biletele de fotbal şi turul oraşului. La Paris acelaşi lucru, în Portugalia bonus o croazieră.

    Mihai Gâdea: E bine.
        Oana Stancu: Deci pentru astea îl demiţ i pe Idolu şi azi îl pui la loc? Şi ăia de la CE ce să zică? Mă, vă furaţi voi între voi, treaba voastră.
    Adrian Ursu: Înseamnă că şi giraţi.
    Oana Stancu: Corect.
        Adrian Ursu: Toată povestea asta cu compensarea … Că ei cum făceau? Pe baza contractului de marketing, de promovare a aeroportului din Timişoara sau a celui din Cluj ei nu plăteau taxe aeroportuare, deci taxele alea care pot reprezenta cam 25% din costul unui bilet. Care pot face diferenţa între o companie mare şi una low cost. Ei nu plăteau acele taxe, că ziceau că dau barter în revistă şi pe site-ul lor de promovare. Acum s-au gândit să facă o compensare şi pe teme judiciare. Adică există două procese. Aeroportul are de recuperat bani de la Wizz AIr pentru ce n-a achitat, ei au dat în judecată aeroportul şi cer nişte bani. Şi-au zis, dom’ne, hai să ne compensă m şi pe justiţie. Adică… vă daţi seama cât de mult s-au învăţat domnii de la Wizz Air, cu ajutorul domnilor de la aeroport, cu compensările? Şi după ce-a ieşit toată tărăşenia asta publică, inclusiv când colegii noştri au făcut ancheta şi s-au interesat, domnul ăsta Idolu a fă cut o conferinţă de presă şi a anunţat triumfal că peticeşte pista. Asta se întâmpla ieri, fix după ce începuseră colegii noştri să pună întrebări.

        Mihai Gâdea: Vom continua. Nu vă bucuraţi cei care faceţi şmenerii, că vom continua. Urmează „”În gura presei” cu Mircea Badea.

  5. ” Normal” ca nu!!! Nu ati observat ca pe AIT-TV, legea o face doar un singur om? Se si vad rezultatele!!! CARPATAIR – plecat, … AUSTRIAN AIRLINES – plecat! E pustiu aeroportul! Daca in 2010-2011 era plin de pasageri, aproape nu aveai loc sa “arunci un ac” fara sa deranjezi pe cineva, … acum… doar amintiri! Tot la categoria amintirilor , stau si dividendele angajatilor, care de bine de rau, in anii anterior mentionati, s-au dat la angajati si chiar au constat in sume consistente. In 2013? – nici macar 100 RON! De primele prevazute in CCM nici nu mai vorbim! Majoritatea din angajatii AIT (si aici ma refer la “palmasul” de rand, nu la “birocrati”) tac de frica sa nu-si piarda locul de munca. Cam asta e … astept continuare! FELICITARI!!!

  6. Mister Stamatovici , cum a fost in Budapesta? Cam multa lume a fost in urma voastra dar asta este alta problema. Tu oricum esti lipit de idolu. Oare cine facea facturile direct cu pixul direct la wizz si cine le semna personal? Sti tu, nu? Ai ca ai fost foarte inteligent .pacat de tine

  7. Mare dezastru la juristii din aeroport. Madam peianov care a semnat alaturi de idolu contractul de marcheting si alte documente astazi sta cu inima ranita fiinca vine cineva sa intrebe de ce? Oarece comisioane au poposit si la familia ei? Asteptam raspunsul pe adresa redactiei si cu amanunte despre alte semnaturi si mizeri pe care ea le intelege dar stiu si altii, dar toate la timpul lor.

  8. Statul român, marele perdant
    Fără doar și poate, cel care a avut cel mai mult de pierdut de pe urma combinațiilor din Aeroportul Timișoara, ca urmare a managementului politic și a promovării unor cadre de conducere, strict pe criterii clientelare si de doctrină social-democrată, a fost statul roman. Adică, principalul acționar al AIT, cu o cotă de 80% din părțile sociale! Pur și simplu, de-a lungul anilor, bugetul consolidat a pierdut zeci de milioane de EURO datorită unor combinații, aflate la limita legii, în unele situații, chiar dincolo de Codul Penal! Cert e că nu doar WIZZ a beneficiat de o mână de ajutor din partea managerilor pesediști de pe AIT, ci și alte firme sau companii, ce-i drept, la un nivel mult mai mic: ”…prin contractul încheiat cu CARPATAIR, conducerea AIT a stabilit tarife inferioare celor legal aprobate prin Consiliul de Administrație, in sumă totală de 2.990.312 RON. Deasemenea, prin aceeași metodă, în contractul încheiat cu TAROM, tot fără acceptul CA al AIT, conducerea unității a stabilit tarife inferioare de aterizare la cursele interne, în cuantum de 1.384.249 RON”. În aceeași notă, organele de control mai constată că un alt prejudiciu adus AIT are legătură cu o factură emisă de SC BLITZ SRL, reprezentând un ”curs de scolarizare” pentru 24 de persoane, în valoare de 31.884 RON, act înregistrat in contabilitatea unității aeroportuare și decontat în totalitate, ”fără existența documentelor justificative”! Și câte și mai câte, inclusiv investițiile în pista AIT dar și lucrările de instalații elecctrice, efectuate cu nelipsita SC

  9. eu am fost cercetata de IGPF din cauza numitului Idolu, a avut tupeul sa ma reclame ca ~am dat informatii false si neadevarate~ ( a facut limba romana cu femeia de serviciu) despre aeroportul Timisoara in timp ce idiotul a desfiintat serviciu informatii audio al aeroportului, suntem de rasul lumii, pana si garile au anunturi de treburi care vin si pleaca numai aeroportul are anunturi facute de companiile aeriene doar la plecarea aeronavelor ca de venit nu mai vin…. un infractor liber…. poate nu stiti despre procesul cu Carpatair prin care idiotul a pierdut banii statului… sunt multe de spus la adresa lui, chiar as vrea sa citeasca ce scriu si sa ma dea in judecata sa-i pot demonstra acestui monstru cat este de prost manager… sunt alaturi de tine si campania ta, daca pot sa-ti fiu de folos datele din profil sunt reale pot fi contactata la orice ora…. cu stima, un aliat de incredere…

  10. Sigur ne spuneti si de cei care au participat ca si concurenti la “licitatia ” , adica o firma care au detinut si ei un bar in aeroport si care in afara ca au venit la licitatie sa faca “jocul ” celor de la turabo, au furat si ei aeroportul prin ACEIASI METODA adica au avut un contract de 5 mp si folosesc in realiatae 60 mp. Se numeste costa cafe domnilor de la curte de conturi, corpul de control de la minister si procurorilor de la parchet. Poate va intrebati si voi de ce toti din aeroport au contracte cu preturi SUPRAEVALUATE si folosesc suprafete de la 5 pina la 10 ori mai mari. Deci atentie nu cu 5-10% mai mari ci de 5-10 ORI mai mari. Deci nu poate fi o greseala ci e vorba de INTENTIE adica PREJUDICI. Asta asa pentru tigari ca adevaratele furaciuni se faceau cu contracte serioase cu companiile sau cu pasagerii cu handicap de zeci si sute de mii euro / luna.

  11. Mare dezastru la juristii din aeroport. Madam peianov care a semnat alaturi de idolu contractul de marcheting si alte documente astazi sta cu inima ranita fiinca vine cineva sa intrebe de ce? Oarece comisioane au poposit si la familia ei? Asteptam raspunsul pe adresa redactiei si cu amanunte despre alte semnaturi si mizeri pe care ea le intelege dar stiu si altii, dar toate la timpul lor.

  12. AIT, o tarla privată pesedistă

    Ceea ce se întâmplă pe Aeroportul Timișoara, în mandatul de director al pesedistului Dan Idolu, este de domeniul fantasticului. Dacă înainte, spațiile verzi le tundeau angajații AIT, cu cheltuieli lunare de maxim 3000 RON, tocmai pentru ca există utilaje în proprietatea aeroportului, acum, social-democrații întrețin ”atomosfera” cu peste 3 milioane de RON, la care se mai adaugă alte milioane în fântâni arteziene și mii de panseluțe, marea majoritate a lucrărilor ”ecologice” fiind realizate cu o firmă specializată pe… instalații electrice, recte SC Cons Electrificarea Instal SRL! Evident, doar întâmplarea face ca patronii firmei să fie parteneri de vânătoare cu directorul AIT, la fel cum tot hazardul a intervenit, grație aceleași zeițe Diana, când Dan Idolu a atribuit o serie de lucrări de construcții către SC Satimpex SRL, o societate cu tradiție în…confecționarea de marchize și prelate! Apropo de prelate, în urmă cu circa două săptămâni, când pe ”Traian Vuia” a avut loc un meeting aviatic sau ”splendoare pe cer”, asta conform presei de casă a lui Dan Idolu, corturile pentru VIP-uri, tocmai ca pe pesedistii să nu-i bată soarele în cap ca pe cei din ”gloată”, au fost comandante, tot de la SC Satimpex SRL, cateva corturi pe banii AIT. Punem pariu ca, la fel ca și flanșa de inox pentru ”piscina” de pe aeroport , corturile nu au ieșit din perimetrul insituției, după terminarea evenimentului aviatic și că și acum, dacă tot au fost plătite din bani publici, sunt puse la păstrare pentru următoatarea…”splendoare pe cer”! Revenind la Aeroportul Internațional Timișoara, în pur stil pesedist, ca să păstreze bunele relații cu ”împărăția”, tot din buzunarul public al ”Traian Vuia”, Dan Idolu a dat cu generozitate contracte activului de partid: președintelui CJT, Titu Bojin, prin firma Lugomet SA, reparatii de scări rulante și vicepreședintelui CJT, Călin Dobra, prin firma verisoarei sale primare, Monica Trușcă, recte SC Positive Solution SRL, tot soiul de imprimate de informare!

Leave a Reply