PROTEST! Traficul rutier din Timisoara, paralizat timp de trei ore! Taximetristii acuza “pirateria” marca Uber, Clever, Taxify si a altor firme de ride-sharing, care nu au parc auto, dar transporta mii de clienti

Traficul rutier din Timisoara a fost dat peste cap, miercuri, timp de trei ore, de protestul masiv al catorva sute de taximetristi din oras, care nu hotarat sa puna piciorul in prag concurentei neloiale facute de “piratii” companiilor de ride-sharing, firme care nu detin vreo masina, dar transporta, zilnic, mii de clienti.


“Sunt peste 100.000 de persoane neautorizate care functioneaza in Romania, iar Uber, Taxify, Bla Bla Car si Clever Go circula fara probleme, dau comenzi, incaseaza bani, sfidand legislatia pentru Transporturi si taximetrie, pe care noi o respectam.

Am iesit in strada pentru ca nu se respecta Hotararea Curtii Europene de Justitie, care a decis ca firmele care detin aplicatii prin care se face transport de persoane neautorizat sunt transportatori, nu prestatori de servicii online”, a precizat Vasile Stefanescu, presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania.

De asemenea, Adrian Juganaru, purtatorul de cuvant al Asociatiei Banat Taxi, a avertizat ca daca nu vor fi luate masuri de scoatere in afara legii a transportului ilegal de persoane, a pirateriei in domeniul taximetriei, la sfarsitul lunii februarie toti taximetristii din tara vor protesta la Bucuresti.

“Daca esti transportator si vinzi produsul taxi, trebuie sa te autorizezi. Chestia ca eu sunt aplicatie, ca fac ride-sharing, nu mai tine. Acesti ilegalisti, care ne fac concurenta neloiala, ne baga in faliment. Protestam impotriva pirateriei, a transportului ilegal de persoane, fara autorizatie”.

De partea cealalta, reprezentantii Uber au transmis ca sunt de acord cu protestatarii si ca e nevoie de reglementari clare pentru toate tipurile de transport urbane.

“Sustinem reglementarea serviciilor de transport alternative si, intre timp, i-am sprijinit pe toti partenerii care au dorit sa obtina un atestat de sofer profesionist. Incurajam orice dezbatere pe aceasta tema si ne dorim sa fim un partener pentru autoritati”, au comunicat reprezentantii Uber.

De asemenea, si directorul general al aplicatiei de taxi Clever, Andrei Frunza, a declarat care este de acord cu amendarea legislatiei in domeniu.

”Aplicatiile agregatoare ofera clientilor acces direct si transparent la cele mai bune oferte de pe piata si exista directive europene clare care le sustin. Recent, Guvernul si-a exprimat intentia de a actualiza legislatia in vigoare prin intermediul Parlamentului. Drept urmare, exista deja in dezbatere parlamentara o propunere legislativa de a imbunatati cadrul legal”.

Pentru a contura discrepanta dintre cele doua metode de a face taxi, trebuie sa spunem ca, anul trecut, Primaria Timisoara a reautorizat firmele de taxi din oras, iar printre cele 12 avize si aprobari solicitate la dosar au fost cerute si si declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca poate asigura spatiile necesare pentru parcarea tuturor autovehiculelor cu care va desfasura transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere, spatii detinute in proprietate sau prin contract de inchiriere si declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca acesta detine sau are capacitatea financiara de a detine un numar de autovehicule, pe tipuri, in proprietate sau in temeiul contractelor de leasing, pe care le va utiliza in realizarea serviciului de transport.

Protestul va continua si maine, intre orele 10,30-13,30, pe un traseu care porneste din parcarea clubului Heaven si ajunge pe bulevardele Revolutiei si Regele Ferdinand. (Mara Ion)

Leave a Reply