Primaria Timisoara, de la avertismente la fapte: terasele ilegale din centrul orasului, evacuate de pe domeniul public

Dupa mai multe avertismente privind intrarea in legalitate, in dimineata zilei de joi, 8 mai, autoritatile din Timisoara au inceput sa evacueze de pe domeniul public mai multe terase din centrul orasului, care functionau fara autorizatii.

Actiunea vine dupa ce, cu o saptamana in urma, Primaria i-a avertizat pe patronii celor 12 terase ca trebuie sa isi rezolve problemele si, in termen de 7 zile, sa intre in legalitate. Din cele 12 terase notificate, 10 nu au respectat termenul, iar celelalte doua au inceput demersurile pentru a obtine autorizatiile necesare.

Primarul Dominic Fritz a declarat ca aceste masuri sunt necesare pentru a asigura respectarea legii si pentru a proteja afacerile de pe domeniul public de concurenta neloiala.

„Nu este vorba de o pedeapsa sau de razbunare. Oricand vin cu o documentatie completa, pot sa inchirieze spatiul public la un pret avantajos, de 2 lei pe metru patrat in vara, si pot sa-si ridice o terasa in mod legal. Nu acceptam comert ilegal in centrul Timisoarei. Nu poti ocupa spatiu public fara autorizatie, fara sa platesti niciun leu la bugetul local si sa te mai astepti sa fii tolerat. E sfidator fata de toti cei care muncesc corect si respecta legea”, a spus Dominic Fritz.

Potrivit unui comunicat al Primariei, costurile de ridicare a mobilierului vor fi suportate de catre proprietarii teraselor neautorizate.

“Ultimatumul de 7 zile pentru terasele ilegale din centrul Timisoarei a expirat azi dimineata. Echipele noastre au eliberat domeniul public pana cand cele 10 terase ilegale se vor autoriza si vor plati la bugetul local, la fel ca majoritatea covarsitoare a teraselor din centru. Legea e lege pentru toti. Majoritatea operatorilor economici functioneaza legal si se pot baza pe administratia mea ca nu vom proteja pe nimeni din cei care fac concurenta neloiala”, a declarat Dominic Fritz.

Ocuparea domeniului public este reglementata printr-o hotarare a Consiliului Local, care stabileste conditiile minime pentru desfasurarea activitatilor comerciale pe spatiul public. Printre acestea se numara si respectarea unor cerinte legate de aspectul, amplasamentul si siguranta teraselor. In ceea ce priveste taxa, aceasta se ridica la 2 lei/mp/zi in zona A, in perioada mai – august, 1 leu mp/zi in lunile martie, aprilie, septembrie si octombrie si la 0,70 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie si decembrie.

Municipalitatea a anuntat ca va continua operatiunile de verificare in toate zonele orasului, prin intermediul Politiei Locale. (Laura Ilioiu)

 

Leave a Reply