Aquatim SA Timisoara, noul operator de servicii de alimentare cu apa si canalizare din Lugoj (P)

Incepand cu data de 15 mai 2025, Aquatim SA va prelua operarea sistemului de apa si canalizare din Lugoj. Preluarea de catre Operatorul Regional Aquatim inseamna, in primul rand, sansa de a beneficia de fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii de apa potabila si apa uzata, in care nu s-a mai investit de peste 20 de ani. In prezent, infrastructura este veche, fragila si predispusa la avarii frecvente si grave. In plus, cele trei statii de tratare a apei potabile, precum si statia de epurare sunt dotate cu echipamente vechi si deteriorate si necesita o retehnologizare completa.

Aquatim are o experienta de peste 20 de ani in accesarea fondurilor nerambursabile. Mai bine de 400 de milioane euro, bani ai Uniunii Europene, au fost folosite pentru reabilitarea si extinderea retelelor in toate localitatile pe care le-a preluat pana acum. Programul de Dezvoltare Durabila (PDD), proiect cofinantat de Uniunea Europeana, pe care Aquatim il implementeaza, in prezent, la nivelul judetului Timis, se adreseaza exclusiv operatorilor de apa.

Compania timiseana Aquatim este, de 9 ani, pe locul I in Topul National al Firmelor, clasament organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei, la categoria Intreprinderi Mari, domeniul „Captarea, tratarea si distributia apei”.

Activitatea companiei este coordonata din Timisoara, iar operarea in judet este organizata prin 5 sucursale in Buzias, Deta, Faget, Jimbolia si Sannicolau Mare. Incepand cu data de 15 mai 2025, municipiul Lugoj este sucursala cu numarul 6.

Desi preluarea sistemului de apa si canalizare din Lugoj presupune un efort considerabil din partea Aquatim, atat financiar cat si logistic, compania este suficient de robusta pentru a face fata acestei provocari.

Pana acum, societatea Meridian 22 SA a incercat sa faca fata singura gestionarii serviciilor de apa si canalizare din Lugoj, insa i-a fost imposibil sa obtina finantari suficient de consistente incat sa sustina nevoia permanenta de reabilitare si extindere a infrastructurii.

Un Operator Regional de anvergura Aquatim, cu un departament specializat exclusiv pe atragerea si implementarea fondurilor europene, poate obtine sume considerabile, care permit nu doar reparatii, ci inlocuirea completa a vechilor conducte si echipamente cu unele noi si moderne.

Pentru locuitorii orasului Lugoj, preluarea de catre Aquatim inseamna in primul rand apa curata si sigura la robinete, dar si servicii de calitate superioara, trecerea la un sistem modern de contorizare si facturare, deschidere si transparenta in comunicare. De asemenea, Operatorul Regional va furniza si un numar considerabil de locuri de munca pentru lugojeni, deoarece partea executiva a activitatilor va fi asigurata de personal local.

In momentul de fata, localitatile din Romania cu mai mult de 10.000 locuitori, deci si orasul Lugoj, se afla intr-o situatie foarte dificila, fiind in curs de sanctionare de catre Curtea de Justitie a Comisiei Europene pentru neindeplinirea integrala a obligatiilor de colectare si epurare a apelor urbane reziduale. Aceste obligatii au intrat in vigoare inca din 2016.

Pentru incalcarea legislatiei europene, pentru fiecare caz de infringement, amenda este de 1,7 milioane de euro, plus penalitati de pana la 124.000 de euro pentru fiecare zi de intarziere in aplicarea normelor europene.

Tarife noi pentru serviciile de apa si de canalizare din Lugoj

Tarifele aplicate de Aquatim la nivelul ariei de operare, astfel si in Lugoj, odata cu preluarea serviciilor, vor fi, pentru serviciul de alimentare cu apa, de 7,71 lei/metru cub (0,0077 lei/litru), iar tariful pentru canalizare va fi de 7,86 lei/metru cub – la ambele se adauga cota de TVA de 9%. Acest tarif este unic in toata aria de operare a Aquatim. De altfel, in clasamentul tarifelor pentru serviciile de apa si canal din tara, compania noastra se situeaza in a doua jumatate, intre cele mai mici tarife.

La dispozitia clientilor exista mai multe modalitati de plata a facturii: on-line, pe pagina web  www.aquatim.ro (prin caesarean butonului „Plata fara cont” sau a portalului dedicat clientilor, unde se poate plati in sistem securizat, prin card bancar), aplicatia My Aquatim (disponibila pentru Android si IOS), banci (ghiseu, virament, bancomat, direct debit sau internet banking), magazinele din reteaua PayPoint, unitatile postale informatizate, serviciul Westaco Expres (disponibil in statiile OMV), centrele de plati Un-doi, casieriile Aquatim.

Tot la dispozitia clientilor nostri, 24 de ore din 24, este serviciul call-center si dispeceratul Aquatim, telefon 0356914, care preia sesizarile legate de functionarea serviciilor de apa si de canalizare (presiune si debit reduse, canalizare infundata etc.).

(Aquatim SA, Comunicat)

 

 

Leave a Reply