Inca nu se vede luminita de la capatul tunelului / 700 de muncitori si 350 de utilaje lucreaza in trei schimburi la tunelurile de pe autostrada A1, in zona Margina-Holdea

Lucrarile pe segmentul de autostrada A1 Margina–Holdea prind ritm sustinut. Joi, 15 mai, peste 700 de muncitori si circa 350 de utilaje lucreaza in trei schimburi la constructia celor doua tuneluri care vor strabate dealurile din zona. Activitatea intensa este concentrata in special la tunelul 1 (T1), unde se foreaza simultan din ambele directii.

Potrivit informatiilor de pe santier, echipele constructorului bosniac Euro-Asfalt, care abordeaza galeria stanga a tunelului, au avansat cu aproape 140 de metri, in timp ce echipele romanesti de la UMB, care foreaza galeria dreapta, au realizat un progres de aproximativ 60 de metri. La extremitatea opusa a tunelului, s-a turnat deja bolta pe o lungime de 22 de metri, semn al avansului in etapa de finalizare structurala.

Tunelul 1 va avea 415 metri pe un sens si 367 de metri pe celalalt

Lucrarile continua si la tunelul 2 (T2), unde echipele de constructie monteaza placile de coronament in zona portalurilor si executa lucrari in segmentul de tip „cut & cover” – o tehnica ce presupune saparea in deschidere, urmata de acoperirea tunelului.

Conform proiectului, tunelul T2 va fi mult mai lung: 1.985 de metri pe un sens de mers si 1.825 de metri pe celalalt, reprezentand una dintre cele mai complexe structuri de infrastructura rutiera aflate in executie in Romania.

Constructia tunelurilor este esentiala pentru finalizarea „sectiunii lipsa” de pe A1 Lugoj–Deva, un segment critic pentru conectarea integrala a coridorului rutier european. Autoritatile estimeaza ca, mentinand acest ritm de lucru, termenul de finalizare ar putea fi respectat, accelerand astfel circulatia rutiera si reducand timpii de transport intre vestul si centrul tarii. (I.P.)

Leave a Reply