Cum sa te inscrii la Universitatea de Vest din Timisoara, simplu si eficient. Ghid de utilizare a platformei de admitere online

Evolutia constanta si fireasca a tinerilor, precum si asigurarea tuturor conditiilor necesare pentru ca aceasta sa aiba loc in mod natural si fara obstacole, este o preocupare constanta a comunitatii Universitatii de Vest din Timisoara.

In anul 2025, la UVT, procesul de admitere pentru studiile universitare de licenta se desfasoara in doua sesiuni distincte, in perioadele mai-iulie, respectiv august-septembrie. Fiecare facultate a UVT isi stabileste propriul calendar cu toate etapele procesului de admitere, astfel ca e important sa consulti pagina facultatii sau a programului de studii care te intereseaza.

Alegerea programului de studii universitare potrivit poate fi un proces indelungat si uneori anevoios, iar procedura de inscriere la admitere poate crea ingrijorare si diverse intrebari.

Pentru ca tu sa poti incepe calatoria spre cea mai buna versiune a ta cat mai confortabil si fara griji, ti-am pregatit un mic ghid de utilizare a platformei de admitere online (www.admitere.uvt.ro), unde te poti inscrie la UVT simplu si eficient.

Iata primii pasi care te vor aduce mai aproape de noi:

  1. Acceseaza site-ul www.admitere.uvt.ro si da click pe Inscrie-te online pentru a deschide platforma de inscriere.

  2. Nu te-ai inregistrat in prealabil pe platforma? Apasa butonul Creeaza cont din partea de jos a paginii, completeaza campurile cu datele tale personale, seteaza-ti o parola si incarca un fisier cu actul tau de identitate (este foarte important ca adresa de e-mail pe care o folosesti la crearea contului pe platforma de admitere sa fie una pe care o verifici constant).

  3. Accesand contul tau din platforma de admitere, in partea din dreapta, sus, gasesti doua butoane:

–        Dosar nou – pe care il vei utiliza pentru crearea unui dosar nou de inscriere;

–        Dosarele mele – pentru vizualizarea dosarelor pe care ai inceput deja sa le creezi/pe care le-ai creat sau depus deja.

Dupa ce apesi pe butonul Dosar nou, alege tipul de candidat in care te incadrezi – Cetateni romani si din state ale Uniunii Europene sau Cetateni romani de pretutindeni.

       4. Odata ce ai ales categoria de candidati in care te incadrezi:

  •     Alege ciclul de studii universitare pentru care vrei sa aplici – licenta sau masterat (pentru candidatii romani de pretutindeni, la acest pas vei putea gasi si sesiunea de admitere pentru Programul pregatitor de limba romana pentru cetatenii straini);
  •     Alege facultatea in cadrul careia este organizat programul de studii universitare pentru care vrei sa aplici;
  •     Alege sesiunea de admitere aferenta programului de studii universitare pentru care vrei sa aplici.

   5. Sectiunea „Date personale”

Completeaza datele tale personale si cateva informatii generale, in acord cu campurile definite. Pentru unele campuri ai posibilitatea de a selecta „ALTA OPTIUNE” (spre exemplu, daca selectezi o alta tara natala in afara de Romania). Dupa selectarea „ALTA OPTIUNE”, sub acest camp se va deschide altul, necompletat, unde te rugam sa introduci manual propria optiune, daca aceasta nu se afla in listele de optiuni prestabilite din platforma.

Daca raspunsul tau este „Da” la unele dintre intrebarile din categoria „Informatii generale”, un nou camp necompletat se va deschide automat, pentru ca tu sa oferi informatii detaliate despre contextul respectiv. De asemenea, va trebui sa incarci documentele justificative pentru intrebarea la care ai raspuns afirmativ, in sectiunea „Documente necesare”.

Daca doresti sa candidezi pentru unul dintre locurile alocate categoriilor specifice de candidati, ai optiunea de a alege intre:

–        candidati de etnie roma (in cazul in care, in sectiunea Date personale, ai selectat „rom” in campul dedicat etniei);

–        candidati proveniti din centre de plasament (in cazul in care ai selectat la campul Situatie sociala distincta faptul ca provii dintr-un centru de plasament sau din sistemul de protectie sociala);

–        candidati cu dizabilitati / cerinte educationale speciale (in cazul in care ai selectat, in campurile aferente, ca suferi de o dizabilitate sau ai cerinte educationale speciale si ai detaliat situatia).

Pentru a aplica pe locurile mentionate anterior, este nevoie ca, in sectiunea Documente necesare, sa incarci si documentele justificative pentru situatia in care te incadrezi.

  6. Sectiunea „Date parinti” se genereaza automat, dupa completarea si salvarea sectiunii de date personale, dar numai pentru candidatii care au cel mult 26 de ani.

Dupa ce salvezi si datele din aceasta sectiune, poti trece mai departe!

 7. Sectiunea „Liceul absolvit” (pentru ciclul de studii universitare de licenta) (sau, daca aplici pentru un program de studii universitare de masterat – Studii universitare de licenta absolvite)contine campuri unde trebuie sa ne informezi despre ultimele studii absolvite si eventuale studii universitare nefinalizate, in derulare sau intrerupte.

Pentru ciclul de studii universitare de licenta, in aceasta sectiune vei avea posibilitatea sa alegi daca doresti sa candidezi pentru unul dintre locurile special alocate pentru ciclul de studii universitare de licenta pentru absolventii de licee din mediul rural.

In cazul in care ai promovat examenul de bacalaureat inainte de anul in curs, selecteaza daca ai mai parcurs alte programe de studii universitare de licenta, daca sunt in curs de derulare sau intrerupte.

Daca ai bifat „Da” la intrebarea de mai sus, urmeaza ca in lista de sectiuni de la inceputul paginii sa se adauge una noua, Studii universitare intrerupte/ in curs de derulare. Regulile de completare a campurilor raman aceleasi, dar la aceasta sectiune cea mai importanta intrebare este despre forma de finantare a studiilor pe care le-ai urmat deja.

Atentie! Daca deja ai urmat anul I pe loc finantat de la bugetul de stat la alt program de studii universitare din cadrul aceluiasi ciclu de studii universitare (licenta/masterat), indiferent daca ai absolvit sau nu respectivul program de studii si indiferent de universitate (din Romania), vei putea candida doar pe locuri cu taxa.

Tot in sectiunea Liceul absolvit (sau la sectiunea Studii universitare de licenta absolvite,daca aplici pentru un program de studii universitare de masterat), in cazul in care diploma obtinuta de tine este emisa in alta tara decat Romania si nu detii inca documentul de echivalare, poti opta pentru depunerea dosarului de echivalare la CNRED (Centrul National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor) prin intermediul Directiei de Relatii Internationale (DRI) al UVT. Daca optezi pentru acest lucru, documentele necesare se vor depune la DRI-UVT, iar inainte de depunerea prezentului dosar de inscriere, va fi necesar sa achiti, in sectiunea de taxe, si taxa de procesare a dosarului, in cuantum de 300 de lei.

Daca diploma ta este emisa in alta tara decat Romania, dar detii deja documentul de echivalare, va trebui sa completezi suplimentar si numarul si seria acestuia.

Salveaza totul si continua procesul prin alegerea optiunilor!

8. Sectiunea „Optiunile mele” contine o coloana cu programele de studii universitare disponibile la sesiunea la care ai aplicat si una cu optiunile pe care le selectezi.

Atentie! Alegerea optiunilor este poate cea mai importanta activitate din cadrul procesului de inscriere pentru admiterea la studii universitare.

Printr-o optiune intelegem alegerea unui program de studii universitare impreuna cu un tip de loc. Locurile pot fi finantate de la bugetul de stat sau pot fi cu taxa.

Iti recomandam sa alegi si optiunile de loc cu taxa, pe langa cele finantate de la bugetul de stat, pentru a te asigura ca vei fi repartizat pe unul dintre locuri.

Crearea clasamentelor se va face in functie de ordinea optiunilor tale pe programe de studii si tipuri de locuri. Daca nu vei selecta si optiuni pe locuri cu taxa, nu vei fi distribuit pe aceste locuri in cazul in care nu vei fi eligibil pentru un loc finantat de la bugetul de stat, chiar daca media de admitere ti-ar permite sa ocupi un astfel de loc.

9. Sectiunea „Documente necesare” contine campuri in care trebuie sa incarci fisierele solicitate in cadrul fiecarei sesiuni de admitere.

In cazul in care aplici pentru un program de studii universitare de masterat sau daca te incadrezi in categoria romanilor de pretutindeni, lista de documente necesare va fi putin diferita.

Este important sa incarci in aceasta sectiune toate documentele obligatorii (cele marcate cu asterisc rosu), dar si alte documente justificative sau specifice fiecarui program de studii, dupa caz (care atesta parcurgerea unui alt program de studii, diplome obtinute, documentul de eechivalare/recunoastere a studiilor, documente care atesta ca suferi de o dizabilitate, eseu, proiect de cercetare samd.).

 10. Sectiunea „Rezultate obtinute” nu se completeaza de candidat. In aceasta sectiune iti vei putea vizualiza rezultatele numai dupa sustinerea probei de admitere si introducerea notelor de catre membrii comisiei de admitere.

      11. Sectiunea „Verificare date introduse” iti permite vizualizarea informatiilor introduse in sectiunile din formularul de inscriere si a documentelor incarcate in fiecare camp in parte. Daca observi greseli in aceasta sectiune, mai ai posibilitatea sa revii asupra datelor tale.

Dupa completarea integrala a informatiilor din formularul de inscriere si dupa incarcarea documentelor solicitate, urmeaza:

  1. Efectuarea platii taxei de inscriere.

Achitarea taxei de inscriere (200 de lei) sau incarcarea documentelor justificative pentru scutirea de taxa este ultimul pas din inscrierea la procesul de admitere, avand ulterior posibilitatea de a depune dosarul.

Atentie! Daca depui mai multe dosare de inscriere in cadrul aceleiasi facultati, taxa de inscriere se plateste o singura data, pentru celelalte dosare taxa fiind preluata automat si fiind considerata achitata.

Pentru a incepe efectuarea platii, selecteaza butonul Plateste.

In mesajul care apare, selecteaza una dintre variante si da click din nou pe „Plateste”. Taxele aferente procesului de admitere se platesc exclusiv prin plata online cu cardul. In cazul in care detii un document care sa te scuteasca de achitarea taxei de inscriere, alege optiunea „Scutire taxa” si incarca documentele justificative in campul corespunzator.

13.Tot ce trebuie sa mai faci este sa mergi la sectiunea Depunere dosar, sa bifezi casutele de aici, prin care confirmi ca toate datele introduse in platforma de admitere online a UVT sunt reale, sa alegi raspunsul la eventualele intrebari suplimentare (de exemplu, legate de proba de admitere) si sa dai click pe butonul Finalizeaza si depune.

In acest moment statusul dosarului tau ar trebui sa se modifice din „Neinregistrat” in „Inregistrat”.

Iti recomandam sa-ti verifici constant e-mailul in aceasta perioada, pentru a putea sa-ti remediezi in timp util eventualele aspecte neconforme pe care comisia de admitere a facultatii in cadrul careia ai aplicat ti le va notifica.

Daca totul este in regula cu dosarul tau, comisia va valida dosarul, statusul acestuia schimbandu-se in Validat ne-certificat sau Validat. Statusul Validat va aparea doar daca intre timp ai si certificat conform cu originalul toate documentele incarcate in dosarul tau, solicitate de regulamentul privind organizarea si desfasurarea procesului de admitere al facultatii pentru care ai aplicat.

Prin exceptie, pentru candidatii romani de pretutindeni, statusul dosarului va fi schimbat in Validat, cat timp dosarul este complet si corect completat, urmand ca certificarea conform cu originalul a documentelor sa se realizeze pana cel tarziu in prima zi a anului universitar.

Inscrie-te online si vino in cel mai dinamic pol academic din vestul tarii!


Fii pe faza si nu rata cele mai proaspete vesti de la UVT! Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pe admitere.uvt.ro pentru a avea acces la informatii exclusive si esentiale! (Universitatea de Vest din Timisoara, Horea Bacanu)

 

Leave a Reply