Lipsa apei in plin sezon cald / Locuitorii din Remetea Mare si Ianova trag un semnal de alarma (P)

Criza apei din satele Remetea Mare si Ianova a devenit o problema pe care localnicii o intampina de cativa ani in sezonul cald. Acestia sustin ca presiunea de la robinete este aproape inexistenta ore intregi, iar atunci cand apa este livrata, calitatea acesteia este pusa la indoiala. Cu toate acestea, serviciul este facturat ca apa potabila, la pret intreg.

Situatia a fost semnalata de peste 100 de persoane printr-o petitie adresata autoritatilor locale si nationale. Oamenii acuza furnizorul de apa, Aquatim S.A., de lipsa de reactie si de lipsa de transparenta.

Documentul a fost trimis catre:

Aquatim S.A.

Prefectura Judetului Timis

Consiliul Judetean Timis

ANRSC – Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice

Printre solicitarile comunitatii se numara:

Asigurarea continua a apei potabile in conditii de siguranta si control;

Publicarea analizelor de calitate pentru fiecare transport de apa;

Reducerea sau decontarea costurilor de pe facturi, pentru perioadele in care serviciul nu este prestat conform contractului.

In timpul verii, locuitorii spun ca se confrunta zilnic cu opriri neanuntate ale apei. In unele zile, alimentarea este oprita complet de dimineata pana seara.

„Si acum, ca sa iti umpli o sticla de 2 litri de apa e aproape imposibil. Dureaza undeva la 5 minute aproximativ”, a declarat un localnic.

Chiar si atunci cand apa este livrata prin cisterne sau temporar prin retea, oamenii declara ca nu se comunica oficial daca aceasta este sigura pentru consum. In plus, nu exista buletine publice de analiza, dar cu toate acestea, apa este facturata ca fiind potabila.

“Consideram aceasta situatie inacceptabila. Lipsa de transparenta, discontinuitatea serviciilor si facturarea unui produs neconform la tariful unui serviciu complet creeaza premisele unui abuz sistematic si a unui prejudiciu adus consumatorilor”, transmit localnicii.

Locuitorii spun ca primarul comunei Ianova si consiliul local sprijina initiativa si au transmis ca sunt alaturi de cetateni in acest demers.

In schimb, Aquatim nu a oferit pana acum solutii clare, iar comunicarea cu furnizorul este considerata  inexistenta de catre semnatari.

„Primarul si consiliul local discuta cu cei de la Aquatim de cativa ani, insa nu sunt luati in seama. Nu exista semne ca primaria ar fi inteleasa sau sustinuta”, a transmis un localnic.

Incepand de maine, va incepe si strangerea semnaturilor fizice, pentru a continua presiunea publica asupra autoritatilor si a furnizorului de servicii. (Aquatim, Comunicat)

Leave a Reply