Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis in calitate de beneficiar si Expert Business Center SRL, partener, anunta demararea cursului GRATUIT de S.I.C.A.P. – ACHIZITII PUBLICE, derulat in cadrul Proiectului ”Evolutia Tehnologiilor Rapide = Evolutia Carierei Angajatilor din Regiunea Vest!, ID 317710, cofinantat din Fondul Social European Plus prin Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, Prioritatea P9. Consolidarea participarii populatiei in procesul de invatare pe tot parcursul vietii pentru facilitarea tranzitiilor si a mobilitatii, Operatiunea Implementarea programului „Tine pasul”.
Perioada de desfasurare : 21 iulie – 06 august 2025
Durata: 40 ore (teorie si practica)
Metoda de desfasurare: Online
Formator: Adrian Maritescu
Competente dobandite:
Cadrul institutional si legislativ in domeniul achizitiilor publice / Noutati legislative
Procedura de inregistrare/recuperare/reinnoire a certificatului digital SEAP
Planificarea procesului de achizitie publica – referatul de necesitate
Estimarea valorii contractelor de achizitii publice
Programul Anual al Achizitiilor Publice, Strategia Anuala a Achizitiilor Publice
Achizitia Directa – modalitati de achizitie directa a serviciilor, produselor, lucrarilor
Derularea procedurilor de achizitie publica. Asemanari si diferente
Desfasurarea procedurilor de achizitie publica si participarea la procedurile de achizitie publica
Modul de intocmire a documentatiei de achizitie publica de catre autoritatea contractanta (criterii de calificare, garantia de participare, garantia de buna executie, criterii de atribuire, etc.)
Modul de intocmire a ofertei de catre operatorii economici
Completare DUAE autoritati contractante si operatori economici
Incarcare documentatie in SEAP de catre autoritatea contractanta
Depunerea ofertelor in SEAP de catre operatorii economici
Organizarea competitiei si evaluarea ofertelor. Procesul de analiza al ofertelor si solicitarilor/raspunsurilor la clarificari
Formularul de Integritate
Atribuirea contractelor de achizitie publica
Modificari ale contractului in perioada de implementare; Modificari substantiale, modificari nesubstantiale
Remedii si Cai de atac in achizitii publice. Formularea si depunerea contestatiilor.
Formularea punctelor de vedere
Dosarul achizitiei publice
Beneficiile participarii la curs:
Dezvoltarea competentelor in achizitii publice si dobandirea increderii necesare pentru a naviga cu succes in platforma SICAP
Derularea corecta, eficienta si legala a procedurilor de achizitie
Invatarea pas cu pas a operarii in SICAP: initiere, publicare, evaluare, comunicare
Evitarea greselilor frecvente care pot duce la contestatii sau sanctiuni.
Conditii de eligibilitate:
Cursul se adreseaza angajatilor cu contract individual de munca (cu norma intreaga sau cu timp partial), inclusiv persoane care ocupa pozitii de management, ce provin din intreprinderi publice si private, cu domiciliul / resedinta in judetele Regiunii Vest (Timis, Arad, Hunedoara, Caras – Severin).
Persoanele ce ocupa pozitii de management si au calitatea de administrator / reprezentant legal intr-o intreprindere publica sau privata NU sunt eligibile.
Conditii minime de acces la program, raportate la nivelul de studii: Studii medii finalizate (minim 12 clase)
Inscrierile se fac prin completarea Formularului de preinscriere diponibil pe site-ul CCIAT la adresa: https://www.cciat.ro/cciat_CURS_S_I_CA_P_21_IULIE_6_AUGUST_2025 si transmiterea acestuia pe email: dpop@cciat.ro.
Informatii suplimentare la:
E-mail: fluca@cciat.ro, dpop@cciat.ro
Telefon: 0768 794 522 (Flavia Sorca), 0722 445 665 (Diana POP)
Site proiect:
https://www.cciat.ro/cciat_Evolu%C8%9Bia_tehnologiilor_rapide_=_Evolu%C8%9Bia_carierei_angaja%C8%9Bilor_din_Regiunea_Vest ID_317710
(CCIA Timis, Rodica Olinic)