Ajutorul pentru incalzirea locuintei si a suplimentului pentru energie, in Timisoara / VEZI daca te incadrezi si ce acte sunt necesare pentru primirea banilor

Incepand cu 01 octombrie 2025, Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara demareaza actiunea de preluare a cererilor – declaratie pe propria raspundere pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei si a suplimentului pentru energie, in vederea aplicarii prevederilor Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie si a Normelor metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin H.G. nr. 1154/2022, pentru sezonul 2025-2026.

  1. Ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda pentru consumatorii vulnerabili de energie termica in sistem centralizat, energie electrica, gaze naturale, combustibili solizi si /sau petrolieri pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026. Acesta se acorda numai pentru un singur sistem de incalzire, acesta fiind cel principal utilizat.

Suplimentul pentru energie se acorda lunar, pe tot parcursul anului, inclusiv in perioada sezonului rece, in suma fixa, in functie de sursele de furnizare a energiei utilizate, in cuantum maxim de:

  • 30 lei / luna pentru consumul de energie electrica (in factura);

  • 10 lei / luna pentru consumul de gaze naturale (in factura);

  • 10 lei / luna pentru consumul de energie termica (in factura);

  • 20 lei / luna pentru consumul de combustibili solizi si/sau petrolieri (la titular)

In situatia in care singura sursa de energie utilizata este energia electrica, cuantumul suplimentului este de 70 lei/luna.

Categorii de beneficiari:

Pot beneficia de acest drept familiile care realizeaza venituri lunare nete pe membru de familie de pana la 1386 lei,  respectiv persoanele singure care realizeaza venituri nete lunare pana la 2.053 lei  si care nu detin bunurile cuprinse in Lista bunurilor cuprinse in Anexa nr.4 la normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 1154/2022.

Activitatea de inregistrare a formularelor de cerere – declaratie pe proprie raspundere pentru acordarea ajutorului de incǎlzire a locuintei aferent sezonului  2025-2026, precum si pentru acordarea suplimentelor de energie, se va derula  astfel:

Pentru incalzirea cu energie termica in sistem centralizat:

Sediul COLTERM S.A. situat in strada Episcop Joseph Lonovici nr.4,  telefon: 0256/258722, 0256/258504, dupa urmatorul program:  luni-vineri, intre orele  08 – 12 si 12,30 – 15,30

Pentru incalzirea cu energie electrica, cu combustibili solizi si/sau petrolieri, gaze naturale:

Serviciul Beneficii Sociale, situat in Bv. Regele Carol I nr.10, tel. 0256.220.583, dupa urmatorul program:  luni-joi, intre orele 08 – 15,30, vineri, intre orele 08 – 12,30.

Pentru a beneficia de ajutorul pentru incalzirea locuintei pe toata perioada sezonului rece, noiembrie 2025-martie 2026, solicitarile trebuie depuse pana pe data de 20.11.2025.

  1. Pentru acordarea ajutorului de incalzire a locuintei aferent sezonului rece 2025-2026, precum si pentru acordarea suplimentelor de energie, in conformitate cu prevederile Legii nr.226/2021 privind stabilirea msurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie, se ia in calcul cuantumul pensiilor aferente lunii anterioare depunerii solicitarii.

Formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere se poate descarca de pe site-ul Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara, https://socialtm.ro si se poate transmite si on-line la adresa de e-mail:  ajutoare.incalziretm@gmail.com, scanat in format pdf.

Cererea si alte documente utile (Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordarii ajutorului cuprinse in Anexa nr.4, Anexa 5 – declaratie pe proprie raspundere, Lista acte necesare) se pot descarca de  pe site, aceasta sectiune.

Acte necesare:

Cerere – declaratie pe propria raspundere pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei – formular tip;

Componenta familiei si veniturile realizate se dovedesc cu urmatoarele acte: actul de identitate, in termen de valabilitate, al membrilor de familie cu domiciliul sau resedinta la adresa pentru care se solicita ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pasaport/carte de identitate provizorie, certificat de nastere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetatenii straini sau apatrizi: permis de sedere temporara sau permanenta, document de identitate, permis de sedere pe termen lung,  iar pentru cetatenii UE sau Confederatia Elvetiana: certificat inregistrare, carte de rezidenta (domiciliul sau resedinta trebuie sa corespunda cu locul de consum);

  • hotararea judecatoreasca de divort sau certificate de deces, dupa caz;

Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singura in luna anterioara depunerii cererii:

  • adeverinta privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masa, prime, ore suplimentare etc)

  • cupon pensie (orice tip de pensie)  luna anterioara depunerii;

  • cupon indemnizatie de handicap din luna anterioara depunerii cererii;

  • cupon indemnizatie de somaj din luna anterioara depunerii cererii sau adeverinta A.J.O.F.M.;

  • cupon indemnizatie pentru cresterea copilului din luna anterioara depunerii cererii (decizie, extras de cont din care sa rezulte explicit valoarea indemnizatiei pentru luna anterioara depunerii cererii);

  • cupoane alocatii pentru minorii dati in plasament familial sau incredintati spre crestere si educare;

  • acte doveditoare ale veniturilor din inchirieri, dobanzi, dividende sau parti sociale; persoanele care nu realizeaza venituri vor depune o declaratie in acest sens.

  1. In vederea dovedirii calitatii de proprietar sau chirias, solicitantul ajutorului pentru incalzirea locuintei va anexa cererii unul din urmatoarele documente, dupa caz:
  • contractul de vanzare-cumparare a unui imobil tip locuinta;
  • contractul de donatie a unui imobil tip locuinta;
  • contractul de vanzare-cumparare sau de donatie a unui imobil tip locuinta cu clauza de abitatie, uz sau uzufruct viager;
  • contractul de schimb de locuinte;
  • contractul (conventia) de partaj voluntar;
  • contractul de intretinere sau contractul de renta viagera;
  • contractul de inchiriere (locatiune) care are ca obiect un imobil tip locuinta, din fondul locativ de stat;
  • contractul de comodat (imprumutul de folosinta) a unui imobil cu destinatia de locuinta;
  • certificatul de mostenitor;
  • hotararile judecatoresti, ramase definitive si irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinta;
  • autorizatia de constructie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinta, insotit de procesul-verbal de predare-primire a locuintei sau de receptie preliminara;

In cazul in care solicitantul masurilor de protectie este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chirias, acesta va prezenta imputernicirea legala (notariala) din partea proprietarului sau a titularului contractului de inchiriere, dovedind totodata ca are domiciliul sau resedinta la adresa pentru care solicita ajutorul de incalzire.

  1. Ultimele facturi complete de gaze naturale/energie electrica care sa contina in mod obligatoriu COD CLIENT si COD LOC CONSUM (pentru  persoanele care solicita ajutor de incalzire cu gaze sau energie electrica/persoanele care solicita suplimentul pentru energie).

In cazul copilului minor care locuieste cu bunicii, in situatia in care parintii domiciliaza la alte adrese si care nu contribuie la intretinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar in conditiile in care este stabilita masura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este in intretinerea parintilor naturali.

Titularii ajutoarelor pentru incalzire si ai suplimentului pentru energie sunt obligati sa comunice orice modificare intervenita in situatia locativa, componenta familiei si a veniturilor acesteia, in termen de 5 zile de la data de la care a intervenit modificarea.

Comunicarea modificarilor se face prin depunerea unei noi Cereri – declaratie pe propria raspundere pe propria raspundere insotita de documentele doveditoare care justifica modificarea.

Declararea unui numar mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decat cele reale precum si nedeclararea bunurilor detinute, in scopul vadit de a obtine foloase materiale necuvenite, constituie infractiune de fals, uz de fals sau inselaciune, dupa caz, si se pedepseste potrivit dispozitiilor Codului Penal. (Primaria Timisara)

Leave a Reply