Fostul ministru al Tranporturilor, Sorin Grindeanu, a sustinut, azi, o conferinta de presa care a marcat finalizarea lucrarilor la drumul de legatura dintre Timisoara si autostrada A1. Desi traficul nu a fost inca deschis, acest lucru se va intampla luni dupa-amiaza, cand soferii vor putea circula oficial pe noua sosea.
„A fost nevoie de 15 ani pentru ca Timisoara sa aiba, in sfarsit, un drum de acces direct la A1”, a declarat Alfred Simonis, presedintele Consiliului Judetean Timis, prezent la eveniment.
La randul sau, Sorin Grindeanu a subliniat importanta proiectului si efortul depus pentru finalizarea lui.
„Este un proiect pe care, intr-o mare masura, l-am gestionat impreuna cu doamna director cat timp am fost ministru. Tin mult la el, nu doar pentru ca sunt timisorean, ci si pentru ca a fost dus la bun sfarsit intr-un timp scurt. Ii felicit pe constructorii care au preluat lucrarile, au realizat expertizele necesare si au reusit sa finalizeze acest drum expres de 10 kilometri spre autostrada. Ma bucur ca Timisoara are o noua descarcare pe A1 si sper ca investitiile de acest tip sa continue, atat la nivel local, cat si national”, a afirmat Grindeanu.
Alfred Simonis a adaugat ca noua legatura rutiera ofera, in sfarsit, o conexiune eficienta intre oras si autostrada.
„Felicit DRDP Timisoara pentru derularea eficienta a acestui proiect. La 15 ani de la inaugurarea autostrazii A1 Timisoara–Nadlac, Timisoara beneficiaza, in sfarsit, de o descarcare adevarata. Cele existente, la Giarmata si Remetea, necesitau mult timp pentru accesul in oras. Acum avem o descarcare moderna, la patru benzi, in zona Sanandrei”, a spus presedintele CJ Timis.
El a mentionat si planurile de reabilitare a drumurilor care leaga Covaci si Cerneteaz de centura Timisoarei, pentru a facilita accesul catre si dinspre autostrada.
Simonis a amintit si alte santiere aflate in derulare in judet: extinderea la patru benzi a centurii de nord, precum si realizarea pasajelor de la Calea Urseni si strada Boilor, aflate in diferite etape de executie.
Prezentarea tehnica a lucrarii a fost sustinuta de directorul DRDP Timisoara, Nicoleta Pordea, care a precizat ca antreprenorul general a fost ARL Strabag, iar valoarea contractului s-a ridicat la 235 de milioane de lei, fara TVA.
„Drumul are 10 kilometri, cate doua benzi pe sens, separator median, trei noduri rutiere – la DN69 (Timisoara–Arad), la DN58 (Cerneteaz) si la autostrada A1 –, precum si opt pasaje. Luni dimineata vom devia partial traficul pentru conectarea la DN69, iar dupa-amiaza vom deschide circulatia completa”, a declarat Pordea. (Mara Ion)