Grindeanu “paralizeza” activitatea Uber si Bolt! Soferii vor putea efectua servicii de taxi doar in judetul unde este inmatriculat autoturismul

Legea care reglementeaza activitatile de transport alternativ este pe masa discutiilor la Ministerul Transporturilor. Soferii Bolt si Uber ar putea avea in curand mai multe restrictii, daca legea se va schimba din cauza presiunii taximetristilor. Pana la 100.000 de romani ar putea fi afectati de restrictiile ce le-ar putea fi impuse soferilor acestor companii.


Schimbarea legii ar include conditii mult mai aspre pentru soferii care presteaza transport de persoane alternativ. Modificarile aduse ordonantei 49/2019 mai sunt in dezbatere publica pana pe data de 19 martie. Uber a trimis deja un mesaj soferilor care lucreaza pentru companie.

Printre prevederile aflate in discutie se numara faptul ca soferii Uber si Bolt vor putea efectua servicii de transport persoane doar cu masinile companiei si doar in judetul in care este inmatriculat vehiculul. Acest lucru ar scoate de pe piata toti soferii care au contract de comodat si inchiriere pentru prestarea de servicii pentru Bolt si Uber.

„Noi suntem in permanent dialog cu autoritatile pentru a le explica importanta industriei transportului alternativ pentru soferi si pentru Romania in general si va tinem la curent cu evolutia discutiilor. In acest moment nu se schimba nimic in ceea ce priveste colaborarea ta cu Uber, iar modificarea curenta este in stadiul de propunere de modificare asupra OUG 49/2019”, se arata in mesajul Uber catre soferi, citat de Canal33.ro.

Pentru a-si pastra sursa de venit, soferii ar putea fi obligati sa isi infiinteze propria firma de transport, iar masinile care sunt mai vechi de 5 ani ar putea sa nu mai obtina autorizatie.

Modificarile in discutie publicate de Ministerul Transportului si Infrastructurii:

  • clarificarea calculului vechimii autoturismului, se apreciaza ca aceasta va avea efecte pozitive in ceea ce priveste reducerea timpului de eliberare prin eliminarea unor corespondente in vederea clarificarii aspectelor de acest gen;

  • abordarea in mod uniform a modului de detinere a autoturismelor cu transportul in regim de inchiriere, respectiv in regim de taxi;

  • eliminarea prevederii ca la solicitarea eliberarii copiei conforme, operatorul de transport alternativ sa depuna copia autorizatiei de transport alternativ, in vederea simplificarii procedurii;

-eliminarea prevederilor referitoare la inlocuirea unui autoturism, cat si a cazurilor de inlocuire a unui autoturism, deoarece acestea nu are efecte avand in vedere ca eliberarea copiilor conforme este reglementata;

  • modificarea ecusoanelor astfel incat sa poata fi observate de la distanta autoturismele care efectueaza transport alternativ, in vederea imbunatatirii activitatii de inspectie si control;

  • eliminarea unor inadvertente intre obligatiile prevazute si sanctiunile aplicabile unor articole in vederea imbunatatirii controlului, actului normativ;

  • corelarea prevederilor privind detinerea si afisarea ecusoanelor, respectiv corelarea sanctiunilor referitoare la ecusoane si efectuarea transportului alternativ prin intermediul unei platforme digitale neavizate tehnic de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale. (R.G.)

10 thoughts on “Grindeanu “paralizeza” activitatea Uber si Bolt! Soferii vor putea efectua servicii de taxi doar in judetul unde este inmatriculat autoturismul

  1. Ce titlu, cu ce le paralizează ca le cer să intre in Legalitate? Gata cu Haiducia, sa lucreze corect cu cărți de munca plătite la zi, fără contracte fictive si alte artificii si pot lucra in continuare, nimeni nu-i oprește!

  2. Iar ne întoarcem la prosoape pe git, injuraturi, refuzari de curse și bătăi date la clienti

  3. Adevărat sa lucrez corect și legal și taximetriști sa lucreze corect și sa nu mai inprovizeze maimuțe cimpanzei și etc sau sa merge din gura pe la colturi de străzii

  4. Nu cred că există român în țara asta care nu a mers cu taxi-ul fără ceas sau tarif “creat” pe loc. Se oftică că nu-i mai ia nimeni. Logic! Aici e vorba de ce vrem noi, clienții, iar noi nu vrem taxi!

  5. Valentine..bați câmpii..50% din ce produce un taxi se duce la statul român..să facă și ei la fel..vor murii pe capete

  6. Corect este să se impună aceleasi reguli la toate firmele ,nu suntem stat in stat

  7. Taxi in România mașini mizerabile ,miros de tutun , miros de transpirație ,ceasuri defecte sau montate cine știe ce sisteme să te taxeze in plus sau nu se pune ceasul că știu ei cît face pină la destinatie asta găsești la firmele de taxi mai nou romi au ajuns șoferi de taxi. Nici o dată nu voi urca in taxi. Drumuri bune pentru cei de la Bolt și Uber sunt ok muncesc cinstit mașini ok

Leave a Reply