Visit Timisoara / Organizatia de Management al Destinatiei Timisoara (OMD Timisoara) lucreaza, in aceasta perioada, la realizarea primei strategii profesioniste de dezvoltare turistica a orasului.
Pentru aceasta prima etapa de analiza si colectare de date, OMD Timisoara colaboreaza cu Toposophy, o agentie specializata in dezvoltarea si promovarea destinatiilor, cu peste un deceniu de experienta in lucrul cu orase din intreaga Europa. Toposophy a contribuit la elaborarea strategiilor turistice pentru orase precum Amsterdam, Atena si Ljubljana, aducand o viziune sustenabila si centrata pe comunitate.
De astazi pana in 18 mai 2025, cei care locuiesc sau lucreaza in Timisoara sunt invitati sa completeze un chestionar care colecteaza date privind perceptia localnicilor asupra turismului, impactul acestuia in viata cotidiana, zonele cu sensibilitate crescuta si dorintele comunitatii pentru viitor. Raspunsurile sunt anonime si vor ajuta echipa de elaborare sa contureze o directie de dezvoltare care sa aduca beneficii reale intregii comunitati.
Formularul este disponibil pe: https://www.surveymonkey.com/r/timisoara si contine intrebari de tipul: Cum apreciezi impactul general al turismului asupra orasului dupa Timisoara 2023?; Esti ingrijorat(a) de eventualele efecte negative ale turismului in oras? sau Ce tip de turisti ai vrea sa vezi mai des in Timisoara?
„Este important pentru noi ca aceasta strategie sa nu fie facuta doar despre oras, ci impreuna cu orasul. Timisorenii cunosc cel mai bine ritmul, identitatea si particularitatile locului in care traiesc. Tocmai de aceea, vocea comunitatii va fi parte din aceasta strategie si ne va ajuta sa construim o destinatie turistica in care timisorenii sa se regaseasca si de care sa fie mandri”, spune Laura Boldovici, directoare OMD Timisoara / Visit Timisoara
Chestionarul lansat acum face parte din prima etapa, cea de cercetare si vine in completarea interviurilor desfasurate in luna aprilie, in Timisoara, cu specialisti locali din domenii precum turism, cultura, mobilitate urbana si ospitalitate.
Visit Timisoara/OMD este organizatia de promovare a orasului si este activa de circa 2 ani. Rolul ei este promovarea orasului ca destinatie turistica, atat la nivel national, cat si international. Turismul este una dintre prioritatile de dezvoltare ale orasului, iar scopul noii strategii este de a creste atractivitatea Timisoarei pe piata turistica nationala si europeana. (Organizatia de Management al Destinatiei Timisoara)