Un moment de omagiu pentru regretatul campion Mihai Leu s-a transformat intr-un accident grav, chiar la inceputul etapei de Super Rally de la Timisoara. Masina condusa de fiul sau, Marco Leu, a lovit o statie de incarcare si a ramas suspendata pe o Tesla, copilotul sau fiind ranit.
Incidentul care a oprit competitia
Startul celei de-a 3-a editii a Trofeului Profi Timisoara a fost marcat de un accident grav. In deschiderea cursei, Marco Leu a pilotat, ca forlighter, monopostul pe care tatal sau il condusese in ultimii doi ani. La intoarcerea de la Hotel Continental, in centrul orasului, el a pierdut controlul Audi-ului R8 GT3 si a lovit violent o statie de incarcare pentru vehicule electrice.
Bolidul a ramas suspendat pe o Tesla aflata la incarcat, iar copilotul – un barbat de 64 de ani – a fost ranit. Echipajele de ambulanta si pompieri au intervenit imediat, iar competitia a fost suspendata timp de aproximativ o ora. Politistii au intocmit pe numele tânarului pilot un dosar penal pentru vatamare corporala din culpa.
Timisoara, capitala motorsportului urban
Dupa reluarea cursei, centrul Timisoarei s-a transformat din nou intr-o arena a vitezei si adrenalinei. Super Rally, competitie creata de Mihai Leu in urma cu 8 ani, este singurul campionat national de automobilism sportiv care ajunge in inima marilor orase.
Editia de la Timisoara a adus la start 26 de piloti din raliu, viteza in coasta, anduranta si drift. Traseul urban, cu start din Piata Iancu Huniade si parcul service in parcarea Modex, a inclus bulevardul IC Bratianu si strada Michelangelo, fiecare mansa fiind parcursa de trei ori.
„Timisoara este unul dintre orasele care imbratiseaza acest format unic in România. Super Rally inseamna motorsport la cel mai inalt nivel, chiar in mijlocul orasului, iar publicul timisorean a demonstrat mereu ca apreciaza acest tip de competitie”, a declarat Anna Leu, presedintele AMC Racing si promotorul campionatului.
Programul competitiei
Vineri seara, la ora 20, in Piata Libertatii, a avut loc prezentarea sportivilor concurenti, iar fanii au avut ocazia sa vada de aproape masinile de concurs – de la Ferrari si prototipuri, la monoposturi si masini de drift – si sa-i intalneasca pe piloti.
Sambata dimineata, inainte de accident, au avut loc reverificarile administrative si tehnice, urmate de mansele de recunoastere (09:30 – 09:50) si antrenamentele oficiale (10:00 – 13:30). Dupa incident si reluarea cursei, mansele cronometrate (14:00 – 15:30) au stabilit câstigatorii, iar festivitatea de premiere a avut loc la ora 16:00, in Parcul Service.
Podiumul general
Open:
- Dragos Savloschi – Wolf GB08 Thunder
- Leo Borlovan – Prototip FUNYO SP05 EVO
- Aurelian Andronache – Wolf GB08 Thunder
Clasamentele pe clase
Clasa E
- Platona Horia – BMW I4
- Oprea Ligia Cristiana – Opel Corsa E
- Serban Sebastian – Mini Cooper SE
Clasa 2C
- Benea Carpinisan Radu-Dacian – Ferrari 488 Challenge Evo
- Tirla Sergiu George – BMW E30
- Teslovan Adrian – BMW M240I Racing Cup
Clasa 2B
- Barbu Sebastian – Hyundai I20N Rally2
- Radut Lucian – Mitsubishi Lancer Evo VIII
- Dimitriu Victor – Hyundai I20N Rally2
Clasa 2A
- Hutanu Sorin – Audi RS3 LMS TCR
- Motoc Claudiu – Honda Civic Type R TCR
- Benea Carpinisan Nicolas – Seat Cupra TCR
Clasa 2
- Benea Carpinisan Radu-Dacian – Ferrari 488 Challenge Evo
- Barbu Sebastian – Hyundai I20N Rally2
- Radut Lucian – Mitsubishi Lancer Evo VIII
Clasa 1
- Savloschi Dragos – Wolf GB08 Thunder
- Borlovan Leonard – Prototip FUNYO SP05 EVO
- Andronache Aurelian – Wolf GB08 Thunder
(Diana Mihai)
Foto credit: Adina Hudema
This topic is usually confusing, but you made it simple to understand.
Your content never disappoints. Keep up the great work!
Keep educating and inspiring others with posts like this.
You always deliver high-quality information. Thanks again!