Colegiul National Banatean din Timisoara testeaza un program de patru zile la scoala si una online, pentru elevii din clasa a XII-a

Colegiul National Banatean din Timisoara este singurul liceu din vestul tarii inclus intr-un program-pilot demarat de Ministerul Educatiei. Elevii de clasa a XII-a de la Colegiul National Banatean din Timisoara au primit dreptul de a merge la scoala doar patru zile pe saptamana. Scoala face parte dintr-un program-pilot care le permite elevilor ca, o data pe saptamana, sa urmeze online cursurile la disciplinile care nu sunt incluse in programa de bacalaureat, anunta Agentia de presa Rador, care citeaza Radio Timisoara.

Potrivit directorului de la Colegiul National Banatean, Sorin Ionescu, programul testat in acest an la Timisoara functioneaza deja de mai multi ani la Colegiul National “Gheorghe Lazar” din Bucuresti, considerat unul dintre cele mai performante din tara.

Programul pilot merge pe trei directii. Pe de o parte, mergem pe ideea de patru zile fizic la scoala, in zile in care se studiaza in special materiile de examen in functie de profilul si specializarea fiecarei clase. O zi este online sau asincron, in acea zi se studiaza materiile opuse profilului sau specializarii, adica, in speta, materiile la care copilul nu poate niciun singur moment sa opteze pentru a da examenul de bacalaureat.

A doua directie este faptul ca incercam la materiile acestea care sunt opuse sa sporim cat mai mult gradul lor de interconectivitate astfel incat sa usuram munca copiilor. Iar o a treia directia este legata de consilierea elevilor impreuna cu colegii psihologi. Le punem la dispozitie elevilor de clasa a XII-a, servicii de conciliere, pe ceea ce inseamna gestionarea emotiilor, pentru ca realitatea ne arata ca in ultimii ani examenele nationale nu mai sunt doar despre cat ai invatat, ci sunt si despre modul in care stii sa-si gestionezi emotiile”, spune Sorin Ionescu.

Directorul Colegiului National Banatean a precizat ca o conditie a implementarii programului a fost acceptul parintilor, profesorilor si elevilor. Sorin Ionescu spune insa ca au fost profesori care au privit cu reticenta ideea, dar s-au conformat.

“A fost bine primit. Practica Ministerului Educatiei ne cerea ca inainte de a depune aplicatia sa avem acordul profesorilor, parintilor, si al elevilor. A fost foarte bine primit de catre elevi, foarte bine privit de catre parinti. Au existat si in randul cadrului didactice unii colegi care ne-au spus ca asa ceva nu se poate si ca este sfarsitul sistemului de invatamant, dar, in acest moment, avem deja o prima saptamana, tragem concluziile si mergem mai departe lucrurile, incep sa intre intr-un normal si intr-un firesc”, spune Sorin Ionescu.

Directorul Colegiului National Banatean a mai explicat ca programul testat la Timisoara si aplicat la Bucuresti s-a dovedit a avea plusuri, dar si unele minusuri.

Plusurile majore sunt legate de faptul ca elevii au mai mult timp sa se concentreze pe ceea ce urmeaza sa faca dupa terminarea ciclului liceal. Practic, ei, in clasa a XII-a, se concentreaza pe doua lucruri, pe ceea ce inseamna examenul de bacalaureat si pe cee ci inseamna admiterea la facultate.

Minusul poate sa fie reprezentat din perspectiva elevilor, de faptul ca unii vor considera ca daca este o activitate online sau asincron, nu este atat de importanta si, de ce nu, sa nu depuna nici cel mai mic efort. De aceea este extrem de important ca fiecare activitate sa fie etapizata pe saptamani, monitorizata, si trimis feedback in timp real, astfel incat elevii care vor incerca sa trandaveasca sa poata sa fie capacitati in activitati”, puncteaza Sorin Ionescu.

Directorul Colegiului National Banatean mai spune ca, pentru profesori, provocarea este lucreze mai mult in echipa. (E.T.)

Leave a Reply