BREAKING NEWS! Liderul PMP Timis, Cornel Samartinean, cere demisia sefului administratiei judetene, Calin Dobra, dupa ce functia de vicepresedinte al CJ Timis a fost oferita UNPR     Societatea de Transport Public va incasa 2,1 milioane de euro in urmatorii 5 ani pentru intretinerea serviciului de iluminat public din Timisoara     Romanii care calatoresc in Grecia cu masina pot fi sanctionati drastic pentru abateri minore, dupa ce Codul Rutier grecesc a devenit cel mai dur din Europa    Un medic de familie din Timis a incasat peste 10.000 de euro intr-o luna, doar din garzi, dupa ce s-a pontat ca lucreaza concomitent la 7 centre de permanenta     Comisarul sef Alin Petecel a castigat concursul organizat de IGPR pentru functia de inspector sef al Politiei Timis    Regie Autonoma „Administratia Canalului Bega” va fi condusa, in calitate de director, de Gheorghe Tatar, fostul director al Directiei Judetene de Drumuri Timis

DEALERII DE DROGURI NU MAI POT FI ARESTATI! Masurile preventive pentru “o infractiune de trafic de stupefiante” sunt neconstitutionale! Curtea Constitutionala a remarcat ca infractiunea de trafic de stupefiante nu este reglementata in legislatia penala romana

droguri_impact

Plenul CCR a luat in dezbatere joi o exceptie de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 223 alin. (2) din Cpp, care au urmatorul cuprins:

“Masura arestarii preventive a inculpatului poate fi luata si daca din probe rezulta suspiciunea rezonabila ca acesta a savarsit o infractiune intentionata contra vietii, o infractiune prin care s-a cauzat vatamarea corporala sau moartea unei persoane, o infractiune contra securitatii nationale prevazuta de Codul penal si alte legi speciale, o infractiune de trafic de stupefiante, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, spalare a banilor, falsificare de monede ori alte valori, santaj, viol, lipsire de libertate, evaziune fiscala, ultraj, ultraj judiciar, o infractiune de coruptie, o infractiune savarsita prin mijloace de comunicare electronica sau o alta infractiune pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii de 5 ani ori mai mare si, pe baza evaluarii gravitatii faptei, a modului si a circumstantelor de comitere a acesteia, a anturajului si a mediului din care acesta provine, a antecedentelor penale si a altor imprejurari privitoare la persoana acestuia, se constata ca privarea sa de libertate este necesara pentru inlaturarea unei stari de pericol pentru ordinea publica”.

In urma deliberarilor, cu majoritate de voturi, CCR a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca sintagma “o infractiune de trafic de stupefiante” din cuprinsul dispozitiilor art. 223 alin. (2) din Codul de procedura penala este neconstitutionala.

CCR a retinut ca masura arestarii preventive, prevazuta la art. 223-240 din Codul de procedura penala, este o masura preventiva privativa de libertate, a carei esenta este restrangerea libertatii individuale, prevazute la art. 23 din Constitutie, si executarea ei intr-un centru de detentie.

Reglementarea de catre legiuitor a acestei masuri nu se poate realiza decat cu asigurarea tuturor garantiilor specifice dreptului la un proces echitabil, prevazut la art. 21 alin. (3) din Constitutie, precum si a standardelor de calitate a legii, respectiv claritatea si previzibilitatea, consacrate de art.1 alin. (5) din Constitutie, precum si de principiul legalitatii procesului penal, prevazut la art. 2 din Codul de procedura penala.

“Or, in conditiile in care infractiunea de trafic de stupefiante nu este reglementata in legislatia penala romana, nici in cuprinsul Codului penal, nici in cuprinsul unei legi speciale, enumerarea sa printre infractiunile pentru care poate fi luata masura arestarii preventive este neconstitutionala”, sustine CCR. (Vlad Enciu)

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: