BREAKING NEWS! Hotelul Roma din Timisoara, care este situat in zona Complexului Studentesc si apartine unui important avocat si cadru universitar, a fost distrus partial, joi noapte, de un incendiu devastator     Autorizatia de securitate la incendiu a hotelului Roma apare ca emisa in 2001, insa, in urma cu doi ani, pompierii de la ISU Banat a aplicat o amenda pentru nereguli care vulnerabilizau cladirea     Parchetul de pe langa Tribunalul Timis anunta, pentru 25 octombrie, Ziua Portilor Deschis, cand orice persoana poate vizita institutia fara riscul de a fi retinuta     Fostul sef al ANAF, aradeanul Sorin Blejnar, condamnat la 6 ani de inchisoare intr-un dosar de trafic de influenta, instanta mentinand si sechestrul pe bunuri de aproape 3 milioane de euro    Sorin Grindeanu a anuntat, intr-o conferinta de presa tinuta la Timisoara, ca are un salariu de "doar" 8.000 de lei pe luna si ca, pentru un asemenea venit, abia si-a convins sotia sa-l lase la Bucuresti    Procurorii DNA Timisoara au inceput urmarirea penala in dosarul in care SC Aeroportul Caransebes SA este suspectat ca a incasat subventii ilegale de la APIA

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)