BREAKING NEWS! Judecatoarea Lia Savonea a fost aleasa, miercuri, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) pentru 2019, iar procurorul George Solomon este noul vicepresedinte al institutiei     Politistul din Checea batut de tigani a fost diagnosticat cu "fractură de os temporal cu infundare, hematom epicranian" si a fost operat la Spitalul Judetean din Timisoara    Drumarii din Timis au descoperit intr-o parcare de pe DN6, situata in apropierea localitatii Sandra, un pistol cu bile, pe care l-au predat organelor de politie    Dezbaterile pe Legea pensiilor au fost amanate pentru saptamana viitoare, din cauza ca PSD nu mai detine majoritatea in Camera Deputatilor si are nevoie de voturile UDMR     Judecatoarea Camelia Bogdan a primit Premiul Ion Ratiu pentru Democratie, decernat anual de Ratiu Family Charitable Foundation, din Londra, si Centrul Ratiu pentru Democratie, din Turda    Posesorii de autovehicule care au lipite pe geamuri diverse accesorii, care pot reduce vizibilitatea soferului, risca amenzi de pana la 3.000 de lei, potrivit noului Cod Rutier

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)