BREAKING NEWS! Prefectul Eva Andreas a emis ordinul de incetare inainte de termen a mandatului de consilier judetean al PMP detinut de Roxana Iliescu, fost vicepresedinte al CJ Timis    Inalta Curte de Casatie si Justitie este asteptata sa pronunte, astazi, sentinta în dosarul angajarilor fictive in care este inculpat Liviu Dragnea     Marele Premiu al Municipiului Timisoara la Automobilism va avea loc in data de 23 iunie, de la ora 10, pe terasamentul din fata cladirii ANAF, in zona Pietei 700    Un subofiter de pompieri de la ISU Cluj-Napoca a fost ranit, joi dimineata, dupa ce a deschis o cutie plasata langa masina sa, care a explodat    Tribunalul Timis anunta ca, in perioada 2 iulie - 7 septembrie 2018, pe perioada vacantei judecatoresti, registratura si arhiva vor functiona de luni pana joi, intre orele 9-11    Presedinta ICCJ, Cristina Tarcea a sesizat Parchetul General pentru a verifica daca protocolul ICCJ-SRI-PICCJ a fost incheiat in conditiile unor infractiuni de fals

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)