BREAKING NEWS! Laura Codruta Kovesi, la iesirea de la audierile de la Parchetul General: "Am recuzat procurorul de caz si procurorul sef de sectie!"     Protest pentru sustinerea procurorului Laura Codruta Kovesi in fata atacurilor instrumentate de PSD, vineri, de la ora 18, in Piata Victoriei din Timisoara, organizat sub sloganul „Coruptia poate fi invinsa. Nu abandonati!”.    Rodica Surducan si Radu Bogdan Sperneac, doi dintre candidatii la functii de directori in Primaria Timisoara, au trecut de proba interviului, prin telepatie! Desi nu s-au deplasat la Prefectura Arad, unde, vineri, la ora 10, era programata proba, la 10,03 au aparut cu note de trecere pe site-ul ANFP     Organizatorul de evenimente din Timisoara care se ocupa de promovarea concertului lui Stefan Banica, amendat cu 1.000 de lei pentru lipirea afiselor in locuri neautorizate    Accident de munca la Filarmonica "Banatul" din Timisoara, investigat de inspectorii ITM, dupa ce un violonist a cazut de pe scena in timpul unui concert    Parlamentul a adoptat, in plenul de vineri, 15 februarie, proiectul legii bugetului de stat pe 2019, fiind consemnate 275 de voturi pentru, 122 impotriva si 2 abtineri

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)