BREAKING NEWS! Administratia Prezidentiala a anuntat ca numirea colonelului Cucos Gheorghe-Sebastian in functia de inspector general al Jandarmeriei Romane se va realiza dupa ce Parchetul Militar se va pronunta in dosarele privind violentele jandarmilor din 10 august    Fostul consilier local al PSD Timis, Ramona Olteanu a fost angajat in functia de director economic al Regiei Autonome „Administratia Canalului Navigabil Bega”     Accident tragic pe centura Timisoarei, intre Dumbravita si Calea Aradului, soldat cu doi morti si patru raniti    Presedinta Tribunalului Timis, Adriana Stoicescu atrage atentia magistratilor sa se faca auziti, pentru a fi stopate abuzurile si vietile distruse, altfel ”vom fi scuipati pe strada si nimeni nu va sari in apararea noastra”    Maria Grapini a starnit mania fanilor Simonei Halep, pe pagina sustinatorilor, dupa ce a felicitat-o pentru victoria de la Toronto    Un nou joc care se raspandeste pe retelele de socializare, Momo, starneste ingrijorarea parintilor si a autoritatilor, dupa ce o fetita in varsta de 12 ani, din Argentina, s-a sinucis

ULYSSES, 732! Mircea Mihaies, desemnat scriitorul anului in Romania! “A scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, spune Mircea Cartarescu

mihaies

Un juriu desemnat de Consiliul Uniunii Scriitorilor din Romania a decis, in cadrul Galei Scriitorilor Anului, organizata, vineri seara, la Iasi, ca Mircea Mihaies este scriitorul anului 2016.

Nominalizarea a fost facuta de Uniunea Scriitorilor din Romania, la cateva zile dupa ce Mircea Mihaies lansase, la Timisoara, Ulysses, 732. Romanul romanului, un impresionant volum de critica si exegeza literara, in care analizeaza, capodopera lui James Joyce, Ulysses. Pentru acest volum, Mircea Mihaies a fost desemnat „Scriitorul lunii octombrie”.

Juriul format din noua critici literari a avut de ales intre 12 scriitori, respectiv Mircea Cartarescu, Ana Blandiana, Gheorghe Grigurcu, Gabriel Dimisianu, Radu Cosasu, Matei Visniec, Livius Ciocarlie, George Balaita, Ioan Es. Pop, Ovidiu Genaru, Andrei Oisteanu si castigatorul Mircea Mihaies.

Conceput sub forma unui triptic, Ulysses, 732. Romanul romanului, aparut la Editura Polirom, e prima incercare in Romania de a face atat o istorie exhaustiva a celei mai celebre carti de proza scrise in limba engleza, in secolul XX, cat si de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile si mizele existentiale ale acesteia.

Volumul – pe care Vladimir Tismaneanu l-a catalogat drept „absolut fabulos” – urmareste etapele cristalizarii ideii si ale executiei proiectului, precum si complicata poveste ce a urmat dupa tiparirea semilegala a romanului lui James Joyce in Franta, avatarurile in Justitia americana si consecintele pentru destinul cartii. “Mircea Mihaies a scris una dintre cele mai bune carti de critica romaneasca dintotdeauna”, a comentat, pe contul sau de Facebook, scriitorul Mircea Cartarescu. (Mara Ion)