EXCLUSIV! Un grup de turisti din Timis, abandonat pe un aeroport din Egipt. “Au fost ore de cosmar, ne-am gandit ca e vreo alerta terorista care impiedica avioanele sa aterizeze!”

Un grup de turisti din Timis au trait ore de cosmar in Egipt, in urma cu doua zile, dupa ce si-au petrecut concediul in statiunea Hurghada, de pe litoralul Marii Rosii. Vineri dimineata ar fi trebuit sa se imbarce intr-un avion charter al companiei Air Cairo, care sa-i transporte la Budapeste, de unde sa-si continue drumul catre casa.

Din motive care nu le-au fost comunicate, zborul catre Budapesta, de la ora 4,30 dimineata, a fost anulat, la fel ca si urmatoarele.

“Ne-am simtit, efectiv, abandonati in Egipt. Nimeni nu ne-a oferit nicio informatie despre ceea ce se intampla, iar in cele 15 ore de asteptare ne-am facut tot felul de ganduri. Stiam ca, in urma cu doi ani, la Hurghada a fost un atac terorist revendicat de ISIS si, in incercarea de a gasi vreo explicatie la abandonarea noastra pe aeroport, ne-am gandit inclusiv la vreo amenintare care nu permite avioanelor sa aterizeze. Sau sa decoleze. A fost un adevarat cosmar sa vezi, pe strazile din imediata apropiere, copii de 10-12 ani inarmati cu pusti Kalasnikov, iar personalul care deservea aeroportul ranjind sardonic catre noi”, ne-a declarat unul dintre timisenii care si-au petrecut concediul in Egipt.


In viziunea acestuia, norocul intregului grup de turisti, romani si maghiari, aproape 150 de persoane, a fost reprezentat de consulul Ungariei la Cairo, care s-a scandalizat si, in cele din urma, a reusit sa rezolve situatia.

Dupa aproape 15 ore de asteptare intr-o zona extrem de riscanta pentru siguranta turistilor, in conditiile in care nu mai beneficiau de paza armata din resort, au fost preluati de o cursa charter, Air Cairo, si transportati la Budapesta.

“Cand am ajuns in capitala Ungariei, nu mi-am putut stapani emotia si, efectiv, am pupat pamantul. Toata lumea s-a uitat la mine, dar nu mi-a pasat. M-am bucurat ca am ajuns intr-o zona sigura, parca scapasem din captivitate. Acuma ne vom indrepta cu o cerere de daune impotriva agentiei de unde am achizitionat pachetul turistic, Eximtur, dar si a companiei aviatice”, a mai precizat turistul.

Sejurul de 7 zile in Hurghada a costat aproape 2.000 de euro pentru o familie compusa din 3 persoane, motiv pentru care, spun turistii, si valoarea despagubirii ar trebui sa fie pe masura.

“Noi am incercat sa facem tot posibilul pentru turistii romani, sa-i aducem acasa in siguranta. Am tinut legatura cu ei in parmanenta, chiar rezervaseram 8 bilete, pentru a doua zi, la o cursa Hurghada – Bucuresti, pentru a-i aduce acasa. Initial, ni s-a comunicat ca este vorba despre o defectiune tehnica la avionul Air Cairo cu care turistii trebuiau adusi la Budapesta, apoi s-a instalat o sincopa de comunicare intre noi si ei. Am inteles ca, in perioada cat a durat asteptarea, au fost transportati la un hotel, unde li s-a oferit de mancare. Desigur, se pot indrepta cu cereri de daune impotriva companiei aerine, dar nu stiu ce sanse de reusita vor avea in urma acestui demers”, ne-a declarat Mihaela Draghici, din partea agentiei Eximtur.

Sa mai spunem ca rezolvarea problemei de la Hurghada a survenit, dupa ce acest incident a fost prezentat pe larg, vineri, in presa maghiara. (G.I.)




Leave a Reply