Noul an scolar a inceput si in Penitenciarul Timisoara! Catalog cu 26 de detinuti inscrisi in clasele I-IV, alti 41 urmand cursurile gimnaziale

A sunat clopotelul si in Penitenciarul Timisoara, adunand in salile de clasa pregatite de conducerea institutiei nu mai putin de 67 de persoane private de libertate, care vor incepe cursurile de instruire scolara prin programul “A doua sansa”.


Programul este structurat pe doua niveluri: A doua sansa – invatamant primar unde sunt inscrisi 26 de detinuti si A doua sansa – invatamant secundar inferior unde sunt inscrisi 41 de detinuti – acesta din urma avand si o componenta de pregatire profesionala.

Programul este aplicabil persoanelor care se afla in executarea unei pedepse privative de libertate, care nu au urmat sau nu au finalizat invatamantul primar si gimnazial.

In anul scolar 2019-2020, procesul de invatamant este asigurat de cadrele didactice de la Centrul Scolar pentru educatie incluziva “Constantin Pufan” Timisoara – pentru invatamantul primar si cadrele didactice de la Centrul Scolar pentru educatie incluziva “Constantin Paunescu” Recas – pentru invatamantul secundar inferior.

Administratia Penitenciarului Timisoara a pregatit corespunzator spatiile pentru desfasurarea activitatilor educative, punand la dispozitia elevilor si profesorilor trei sali de clasa, o biblioteca, dar si rechizitele necesare fiecaruia dintre elevi.

Conform Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, in urma promovarii unui an scolar, persoanele private de libertate beneficiaza de 30 de zile executate pentru absolvirea unui an scolar si 30 de credite.

Scolarizarea constituie una din conditiile de baza ale recuperarii persoanelor care executa sanctiuni privative de libertate, prin faptul ca urmareste transmiterea unor valori fundamentale, contribuie la formarea de deprinderi si atitudini prosociale si prin acestea, la reintegrarea ulterioara in comunitate.

Un demers educational eficient poate fi conceput doar in prezenta activitatii didactice, in cadrul acesteia persoanele private de libertate avand posibilitatea de a-si realiza aspiratiile si nevoile de dezvoltare care sa le permita o mai buna reintegrare in societate”, ne-a transmis subcomisarul Ramona Ilies, purtator de cuvant al Penitenciarului Timisoara. (I.P.)




Leave a Reply