Primarul Dominic Fritz: 62 de cladiri de patrimoniu din centrul Timisoarei sunt degradate si necesita rapid interventii. Primaria a trimis somatii proprietarilor

Primaria Municipiului Timisoara a emis somatii pentru 1.835 de unitati locative, expediate, cu confirmare de primire. Pentru situatia in care proprietarii nu au confirmat primirea prin posta a somatiei, se va proceda la remiterea prin semnatura sau afisarea la domiciliu a documentului.


Ulterior, proprietarilor le revine obligatia de a notifica autoritatile cu privire la masurile intreprinse pana la data de 15 noiembrie a anului curent.

Recent, Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat ajustari ale Procedurii cadru privind majorarea impozitului pentru cladiri neingrijite/degradate din  intravilanul municipiului Timisoara. Una dintre modificari prevede noul termen limita de expediere a somatiilor – data de 31 iulie a anului in curs – catre proprietarii cladirilor neingrijite si aflate in diferite stadii de degradare, identificate si evaluate conform setului de criterii prevazute in procedura.

Toti proprietarii care primesc somatiile au termen pana in data de 15 noiembrie 2022 sa inceapa efectuarea lucrarilor de intretinere/ ingrijire/ remediere necesare. In caz contrar, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator, impozitul aferent cladirii neingrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilita prin hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

„Este o masura necesara mai ales in cazul cladirilor de patrimoniu foarte degradate care risca sa dispara din cauza lipsei masurilor de reabilitare. Noi am facut si un inventar la nivelul zonei centrale – situl Cetate si ansamblul urban Corso – unde avem 193 imobile, dintre care 73 sunt in buna stare sau reabilitate, alte 15 cladiri au autorizatie de construire si termen de executie in curs.

62 dintre cladiri sunt intr-o stare proasta si necesita rapid interventii. Mai ales pentru zona istorica, taxam lipsa de actiune, dar venim si cu un instrument de sprijin financiar pentru cei care se pun de acord pentru reabilitarea cladirii istorice in care locuiesc”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Pentru proprietarii care locuiesc in cladiri de patrimoniu si se pun de acord pentru accesarea programului de sprijin financiar, Biroul Reabilitare Cladiri Istorice si Monumente din cadrul Primariei Municipiului Timisoara le sta la dispozitie pentru detalii si consultanta de specialitate prealabila.

De la inceputul anului si pana acum, consilierii biroului au avut 78 de intalniri de consultanta pentru cei interesati de programul de sprijin financiar sau pe diverse teme legate de reabilitarea cladirilor istorice.

Biroul Reabilitare Cladiri Istorice si Monumente din cadrul Primariei Municipiului Timisoara se afla in Piata Traian, pe strada Stefan cel Mare nr. 2, date de contact: reabilitare.monumente@primariatm.ro sau la numerele de telefon 0752.224.171 si 0374.555.160, de luni pana joi, intre orele 9 – 16. (Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)

 

Leave a Reply