Podul de la Braila, cel mai lung pod suspendat din Romania si al treilea din Europa, inaugurat cu fast in mandatul ministrului banatean Sorin Grindeanu

Podul de la Braila, cel mai scump obiectiv de infrastructura realizat in ultimii 30 de ani in Romania, a fost inaugurat, azi, la Braila, in prezenta oficialitatilor de rand inalt din Romania, printre care presedintele Klaus Iohannis, premierul Marcel Ciolacu, dar si ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.


Podul peste Dunare leaga judetele Braila si Tulcea si a fost deschis circulatiei rutiere, de la ora 13, asigurand legatura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea si Moldova. Unul dintre picioarele podului se afla aproape de intrarea in orasul Braila si la doar 10 kilometri de orasul Galati.

Traversarea Dunarii va fi gratuita in primii cinci ani, iar la inceput aceasta se va face doar ziua astfel incat muncitorii sa poata demonta schelele pe parcursul noptii.

Podul de la Braila, cu o lungime de 1,9 kilometri, este cel mai lung pod suspendat din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

De asemenea, podul este cea mai inalta constructie din Romania si cea mai scumpa lucrare de infrastructura realizata in ultimii 30 de ani in tara. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocati din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Din punct de vedere tehnic, podul are doua benzi pe sens, trotuare si o lungime de 1,9 kilometri. Uriasele cabluri de ancoraj care sustin constructia au in compozitie fire de otel care insumeaza 81.000 de kilometri, noteaza Mediafax.

In ceea ce priveste drumurile de legatura, acestea sunt realizate doar partial, urmand sa fie finalizate pe parcursul anului. Drumul principal Braila-Jijila are o lungime de 19 kilometri si doua benzi de circulatie pe sens.

Drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin are o lungime de 4,3 kilometri si a fost proiectat cu o banda de circulatie pe sens. Soseaua care vine de la pod va fi legata de Drumul Expres Galati-Braila aflat in constructie. (I.P.)

Leave a Reply