In timp ce premierul Ilie Bolojan „taie” in dreapta si in stanga, de la mame cu copii in brate, elevi, pensionari si alte categorii sociale, pentru a mai reduce deficitul bugetar – care se apropie de 70 de miliarde de lei, dupa doar sase luni din 2025 – baietii destepti din companiile statului baga mana tot mai adanc in sacul cu bani publici.
Daca, la Tarom, indemnizatiile Consiliului de Administratie s-au dublat, in cazul celor sapte membri ai Consiliului de Administratie al Aeroportului International “Traian Vuia” Timisoara acestea au fost marite de patru ori. Majorarea a fost facuta in luna februarie 2025, ca un premiu de consolare, dupa ce anul trecut Aeroportul avusese o pierdere de peste 14 milioane de lei.
Potrivit unei anchete realizate de jurnalista Melania Cincea, de la portatul de stiri Puterea a Cincea, decizia de majorare a fost luata printr-o hotarare a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor Aeroportului Timisoara din data de 13 februarie 2025. Reprezentantii statului, prin Ministerul Transporturilor, au fost Eugen Marin si Robert Razvan Dobre.
„Am intrebat conducerea Aeroportului International Timisoara ce anume a justificat majorarea indemnizatiei, de la de la 4.028 de lei pe luna la 20.000 de lei – ajunsa mai mare decat salariul directorului general – in conditiile in care Aeroportul inchisese anul 2024 pe pierdere foarte mare. Cu un plus de sfidare, majorarea indemnizatiilor s-a facut in an de criza financiara asumata oficial, la scurt timp dupa intrarea in vigoare a “Ordonantei-trenulet”, OUG nr. 156/30 decembrie 2024, prin care Guvernul taiase cheltuieli de 120 de miliarde de lei in sectorul bugetar si eliminase facilitati fiscale din sectorul privat.
Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului (pana acum cateva zile, cand director general interimar a fost numit Lucian Taropa, un apropiat al lui Sorin Grindeanu), nu a oferit o explicatie concreta pentru cresterea indemnizatiilor Consiliului de Administratie, mentionand doar ca majorarea s-a facut in baza unor acte aditionale la contractele de mandat, incepand cu data de 13 februarie 2025, “indemnizatia nedepasind limita maxima admisa conform OUG 109/2011, aceasat fiind la 60% din nivelul maxim pe ramura si doar la 29% din nivelul maxim pe clasificatie”, dezvaluie Melania Cincea.
De asemenea, la intrebarea care a fost profitul Aeroportului International Timisoara in anul fiscal 2024, Daniel Stamatovici s-a limitat sa raspunda ca societatea a fost pe pierdere “conform documentelor contabile existente pe site-ul societatii”.
Membrii Consiliului de Administratie al Aeroportului International Timisoara sunt: Cristian Anton – presedinte CA, Marcel Mainescu – vicepresedinte CA, Stana Simona Teighiu-Jurj, Stefania Loredana Trusca, Marian Liviu Mocan, Dumitru Matei si Aurelian Remus Novac. (V.E.)
Cititi mai mult pe Puterea a Cincea