“Prin prezenta, Hidroelectrica S.A., in temeiul dreptului la replica reglementat de Legea nr. 504/2002 (art. 41) si de Decizia CNA nr. 220/2011 (art. 49), va solicita difuzarea/preluarea unui drept la replica ca urmare a afirmatiilor inexacte, de natura sa lezeze reputatia si interesele legitime ale companiei noastre, difuzate in cadrul materialului: „Un timisean si-a scos casa la vanzare, dupa ce a primit o factura la curent de aproape 50.000 de lei. Hidroelectrica i-a facut si o plangere penala”
- Afirmatiile inexacte constatate
Materialul contine urmatoarele afirmatii eronate si neintemeiate privind Hidroelectrica S.A.:
- “Facturile tot mai mari la energie electrica, mai cu seama dupa eliminarea plafonarii preturilor pentru clientii casnici, a determinat consumatorii sa migreze catre furnizorii cu asa-zise preturi mai mici. Este si cazul unui locuitor din Timis, care a renuntat la contractul cu PPC pentru a se arunca in “bratele” tot mai vigurose financiar ale Hidroelectrica.”
- “M-a sunat politistul din sat sa ma cheme la audieri, spunand ca am o plangere din partea Hidroelectrica. Am crezut ca nu aud bine! Deci, dupa o factura de 10.000 de euro, a venit si o plangere penala”, mai spune Goldic.”
- “In disperare de cauza, pentru a putea plati datoria pretinsa de Hidroelectrica”
Aceste informatii sunt prezentate fara dovezi, neconforme cu realitatea si sunt de natura sa prejudicieze imaginea publica si credibilitatea companiei.
- Pozitia oficiala a Hidroelectrica S.A. (Drept la replica)
Va solicitam publicarea/difuzarea integrala a urmatorului drept la replica:
Valoarea facturilor emise nu reprezinta o eroare, ci reflecta consumul real de energie electrica inregistrat la locul de consum – un consum neobisnuit de mare pentru un client incadrat ca „abonat casnic”. Desi statutul contractual era de consumator rezidential, in locatie se desfasura o activitate comerciala, fapt confirmat de operatorul de distributie, care a precizat ca respectivul contor alimenta un magazin mixt („SC Golding SRL”). Aceasta situatie explica valorile foarte ridicate ale consumului, unele luni depasind 4.400 kWh, in conditiile in care media nationala pentru un consumator casnic este de aproximativ 250 kWh/luna.
Cu toate acestea, clientul a beneficiat de cel mai redus tarif din piata – 0,28 lei/kWh –, tarif aplicabil exclusiv consumatorilor casnici, desi activitatea desfasurata nu era una rezidentiala. In pofida consumului ridicat si a pretului avantajos, facturile emise nu au fost achitate, iar consumul inregistrat a fost contestat.
Pentru clarificarea situatiei, Operatorul de Distributie – Retele Electrice Banat S.A. – a efectuat o verificare tehnica oficiala. In cadrul acesteia au fost identificate neconformitati la instalatia electrica si la grupul de masurare. Expertiza distribuitorului a constatat un prejudiciu de 131.712 kWh energie neinregistrata, la care s-au adaugat 921,10 lei reprezentand costurile verificarii. De asemenea, operatorul de distributie a informat Hidroelectrica ca a sesizat organele de cercetare penala, fiind inregistrata plangerea penala nr. 118134/25.06.2024 la Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara.
Avand in vedere: consumul real foarte ridicat, utilizarea unui contract casnic pentru o activitate comerciala, neplata facturilor, contestarea consumului de catre client, existenta unor documente oficiale care confirma neconformitatile tehnice si prejudiciul, Hidroelectrica a initiat demersurile legale necesare pentru recuperarea sumelor datorate si pentru protejarea intereselor companiei si ale tuturor consumatorilor corecti.
- Solicitari
In conformitate cu legislatia aplicabila, va solicitam:
- Difuzarea/publicarea integrala a dreptului la replica, in aceeasi maniera si in acelasi interval orar/format in care au fost prezentate afirmatiile contestate.
- Notificarea catre Hidroelectrica S.A. a datei si modalitatii de difuzare.
Ne rezervam dreptul de a sesiza Consiliul National al Audiovizualului in cazul in care solicitarea nu este solutionata in termenele prevazute de lege.
Va multumim anticipat pentru respectarea obligatiilor legale privind informarea corecta a publicului.
Cu stima,
Biroul de Presa Hidroelectrica”
(I.P.)

