BREAKING NEWS! Pe lista viitorului guvern PNL se afla si doi banateni: rectorul UVT, Marilen Pirtea, la Educatie, si Marcel Vela, fostul primar din Caransebes, la Interne    Un grup de sapte membri ai CSM, printre care si judecatorul timisorean Mihai Balan, cer revocarea presedintei Lia Savonea, pentru o serie de nereguli manageriale    Lipsa de performanta a lui Nicolae Robu in fruntea PNL Timis ar putea sa duca la inlocuirea acestuia cu deputatul Marilen Pirtea    Doi politisti din cadrul IPJ Timis care au parasit sistemul in urma unor presiuni sau incidente, vor fi prezenti, maine seara, de la ora 19, la emisiunea Cronica rutiera, a TV Europa Nova Timisoara    Norvegienii, nemultumiti ca UEFA a permis accesul copiilor pe Arena Nationala: "Este o mare gluma. Asta nu e o pedeapsa, e bataie de joc!"    Actrita Tamara Buciuceanu Botez a decedat la varsta de 90 de ani

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, deschis circulatiei! Factura cu penalitati in valoare de 73 de milioane de lei pe numele constructorului

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat, prin intermediul unui comunicat, ca lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva a fost deschis circulatiei, astfel ca, de miercuri, 14 august, conducatorii auto care pleaca din vestul tarii catre centrul Ardealului au la dispozitie inca 22 de kilometri de sosea de mare viteza.

“Inca 22 de kilometri noi de autostrada au fost deschisi astazi pe Autostrada 1 (A1), intre localitatile Soimus si Ilia din judetul Hunedoara, dupa ce comisia de receptie a verificat calitatea lucrarilor si a constatat inca de luni, 12.08.2019, ca acestea corespund normativelor”, se mentioneaza in comunicat.

Pentru a deschide circulatiei cei 22 de km aferenti lotului 4, CNAIR a preluat in baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenti lotului 3, care fac posibila circulatia intre acest sector de autostrada si reteaua de drumuri nationale existenta.

“Precizam ca pana la receptionarea lucrarilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfasurarea circulatiei in conditii de siguranta pe cei 800 de metri preluati. In baza unui plan pentru management al traficului stabilit impreuna cu Politia Rutiera, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorari cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizari verticale). Orice alta problema legata de structura drumului ramane in continuare in responsabilitatea antreprenorului”, afirma CNAIR.

Incepand de miercuri, se va putea circula pe autostrada pe tronsonul Soimus – Ilia.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan-european (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus, unde a fost pusa in opera una dintre cele mai spectaculoase lucrari de infrastructura din Romania. Pe sectorul Sibiu-Nadlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia si Margina, iar intre cele doua localitati circulatia se va desfasura pe reteaua de drumuri nationale existenta.

“Precizam ca, pentru Lotul 3 al autostrazii Lugoj – Deva, consultantul nu a recomandat inceperea receptiei luni, 12.08.2019, deoarece nu au fost indeplinite conditiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acest moment, antreprenorul Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA lucreaza pentru remedierea problemelor”, precizeaza Compania de Drumuri.

Compania de Autostrazi va da constructorului de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva un termen rezonabil pentru remedierea problemelor identificate acolo, iar in caz contrar cu siguranta se va intra intr-o procedura de reziliere a contractului, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, intr-o conferinta de presa.

“Antreprenorul de pe lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA – n. r.) este un antreprenor care a avut probleme in executie la aceasta autostrada. Eu nu pot fi subiectul unor santaje in general si nu am sa fiu niciodata.

Fiindca au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru, nu putem risca sa avem un Sibiu-Orastie din nou si, atunci, compania, in urma cu doua saptamani, a inaintat un act aditional catre societatea din Spania care executa lucrarile acolo pentru a cere prelungirea termenului de garantie de la 4 ani la 10 ani.

Acest lucru s-a mai intamplat cu prelungirea perioadei de garantie si in cazul lotului 2 de la Lugoj-Deva, in 2017, unde, la fel, au fost anumite probleme. Este normal sa nu ne batem joc de banii romanilor. Si atunci, daca ei nu accepta acest act aditional, care este binevenit – sa nu se inteleaga ca daca se degradeaza infrastructura, vorbesc nu stiu calea de rulare, trebuie sa vina cu garantia, nu – dar in punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme ei trebuie sa intervina. Si daca sunt niste constructori atat de buni, cu un palmares atat de mare, pe care i-au sustinut foarte, foarte mult cei din Compania de Autostrazi, atunci trebuie sa-si asume aceasta garantie. Daca nu, in cursul saptamanii, am trimis si CESTRIN-ul acolo sa preleveze probe vizavi de materialele puse in opera. Pe anexa de la fisa de receptie sunt anumite neconformitati. Compania de Autostrazi va da un termen de remediere pentru aceste probleme care au fost identificate – termene rezonabile care se pot face oricand, adica nu 5-10 zile maxim. Daca nu se vor face aceste remedieri, cu siguranta se va intra intr-o procedura de reziliere a contractului”, a explicat marti ministrul.

Razvan Cuc a precizat ca in cursul acestei saptamani a fost emisa o factura cu penalitati in valoare de 73 de milioane de lei pe numele constructorului de pe lotul 3 si a avertizat ca vor fi si alte penalitati daca nu se vor remedia deficientele constatate. De altfel, a sustinut ministrul, aceste penalitati trebuiau aplicate inca de anul trecut, insa fostul management al CNAIR nu le-a trimis constructorului.

Seful de la Transporturi a subliniat ca este timp pentru remedierea deficientelor de catre constructor.

“Constructorul are timp sa remedieze. Inca ceva: saptamana trecuta, de doua ori a cerut receptia finala a lucrarilor. O data miercuri, o data vineri. De doua ori. Si i s-a spus ca nu sunt finalizate lucrarile. Astea pot fi facute, repet, si sub trafic, deci poate fi deschisa traficului autostrada (lotul 3 – n. r.), dar nici nu putem acum sa omitem ca sunt anumite probleme si sa inchidem ochii. Daca cineva incearca sa ocoleasca sau sa vina cu o forma de presiune ‘ori semnezi ori nu dau in trafic’, atunci vreau sa mergem pe calea legala si facem lucrarile asa cum trebuie. (…) Nu merge asa! Ori faci lucruri de calitate, ori pleci acasa cu certificat negativ constatator, cu penalitati asa cum trebuie si, inca o data, care trebuiau date de foarte mult timp”, a intrebat Cuc.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inceput, luni, 12 august, receptia lucrarilor la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, delimitat intre nodul rutier Soimus de langa Deva si localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Insa, lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva nu putea fi dat in circulatie pentru ca bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului se afla pe lotul 3 al autostrazii, unde receptia nu a putut fi facuta din cauza unor deficiente aparute. Acestea au fost preluate, insa, de CNAIR, prin proces-verbal.

Dupa deschiderea circulatiei pe cei 22 de kilometri noi, reteaua de autostrazi din Romania masoara 829 de kilometri. (Mara Ion)

Leave a Reply

%d bloggers like this: