ANAF anunta masurile preventive luate in unitatile fiscale, pentru combaterea transmiterii coronavirusului. “Acces limitat in spatiilor destinate contribuabililor, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane”

Conducerea ANAF a dispus o serie de masuri, care sunt aplicate in scopul asigurarii securitatii si sanatatii personalului propriu, dar si pentru protectia contribuabililor.


Potrivit unui comunicat primit la redactie, in fiecare unitate fiscala au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reinnoite permanent, inca de la primele informatii cu privire la riscul de raspandire a infectiei cu Covid-19.

Iata lista masurile considerate necesare atat in scop preventiv, cat si pentru desfasurarea in siguranta a activitatii ANAF si a structurilor subordonate:

  • au fost stabilite punctele cheie si activitatile care necesita un flux continuu, precum si  numarul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajatilor ANAF, de exemplu la ghiseul unic, trezorerie, registratura, asistenta contribuabili, relatii cu publicul etc.;
  • este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane;
  • sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sapun, prosoape hartie, masti de protectie, manusi de protectie si dezinfectanti pentru protectia acestora;
  • in regim de urgenta sunt asigurate servicii de dezinsectie si dezinfectie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea personalul ANAF;
  • pentru personalul care utilizeaza mijloacele de transport public, ora de incepere este stabilita in intervale orare decalate cu o ora/o ora si jumatate fata de programul normal, respectiv ora 8, ora 9 si ora 10, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
  • se realizeaza permanent prelucrarea informatiilor si a masurilor de protectie pentru prevenirea infectarii cu Covid-19, cu totii angajatii,
  • toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare;
  • sunt stabilite activitatile si sunt identificati salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, respectiv 50% din totalul angajatilor ANAF;
  • sunt identificati angajatii care au efectuat ore suplimentare si se acorda zilele de recuperare in vederea asigurarii posibilitatii rotirii personalului;
  • toti angajatii ANAF completeaza o declaratie pe proprie raspundere, cu privire la riscul de contaminare;
  • la intrarea in toate sediile este afisat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF.

Se mai precizeaza ca au fost constituite, atat la nivel central, cat si la nivel regional, structuri pentru gestionarea masurilor destinate prevenirii raspandirii Covid-19, care vor adopta noi masuri, in functie de evolutia situatiei. Pana la aceasta data, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 in randul angajatilor ANAF. (I.P.)

Leave a Reply