Clarificari privind SOMAJUL tehnic! AJOFM Timis lamureste cine poate beneficia de somaj tehnic, documentele necesare si sumele ce pot fi platite in perioada pandemiei de Covid-19

Conducerea Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Timis ne-a remis un comunicat in care lamureste, pentru angajatorii care inca nu au reusit sa completeze si sa depuna formularele cu angajatii trimisi acasa pe perioada Covid-19, pentru luarea in evidenta si plata somajului tehnic.


“Va asiguram, in continuare, de tot sprijinul institutiei noastre pentru a trece impreuna peste aceasta perioada”, transmite directorul executiv Marcel-Dumitru Miclau.

Cine poate beneficia de somaj tehnic platit de stat in aceasta perioada?

Orice angajator care a redus sau a intrerupt temporar, total sau partial activitatea, ca urmare a efectelor epidemiei COVID 19, si a evidentiat in REVISAL angajatii carora le suspenda temporar total/partial contractul individual de munca (CIM). Somajul tehnic, conform codului muncii se acorda exclusiv angajatilor avand CIM, practic oricarui angajator avand salariati cu forma de angajare CIM.

Ce sume se primesc?​

Angajatorii cu angajati avand CIM: pentru fiecare persoana – 75% din salariul brut al angajatului sau maxim 75% din castigul salarial mediu brut (4070 lei), pentru zilele de suspendare.

Angajatorii pot, daca doresc si au fondurile necesare, sa suplimenteze sumele pana la minim 75% din salariu, daca acesta depaseste salariul mediu brut, conform Codului Muncii.

Unde se depun documentele pentru a obtine indemnizatia?

Documentele se depun/se incarca online, pe platforma http://aici.gov.ro/home , cu semnatura electronica sau semnate olograf.

Ce documente se depun?

Angajatorii vor depune:

Cerere semnata de reprezentantul legal al angajatorului conform ordinului ministrului muncii 71/31.03.2020 din Monitorul Oficial 269/31.03.2020

Declaratie pe proprie raspundere conform ordinului ministrului muncii 71/31.03.2020 din Monitorul Oficial 269/31.03.2020.

Lista cu persoanele beneficiare de somaj tehnic conform ordinului ministrului muncii 71/31.03.2020 din Monitorul Oficial 269/31.03.2020.

In cazul in care administratorul / reprezentantul legal nu detine semnatura digitala, acesta le poate semna olograf si sa le depuna cu semnatura digitala a imputernicitului.

Nu este nevoie de certificate de urgenta !

Atentie: In declaratie se cere angajatorului sa certifice faptul ca informatiile sunt corecte si veridice si li se prezinta consecinta juridica a prezentarii unor informatii false. Raspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.

Cand se pot depune documentele?

pe platforma http://aici.gov.ro/home

  • Pentru 16 – 31 martie incepand cu 1 aprilie.
  • Pentru 1 aprilie – 16 aprilie incepand cu 1 mai.

In cat timp primesc angajatorii banii?

Angajatorii care depun la ANOFM: in 15 zile de la depunere documente, daca acestea sunt complete.

Care este obligatia angajatorului dupa ce primeste banii?​​​​​​

Sa plateasca sumele angajatilor aflati in somaj tehnic in 3 zile.

Exceptii?

✓ In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care, cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia in cauza.

✓ In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii starii de urgenta, acesta beneficiaza de indemnizatia aferenta contractului individual de munca cel mai avantajos.

Eventualul control asupra sumelor primite​ se va face exclusiv dupa perioada crizei.

De asemenea, AJOFM Timis anunta angajatorii ca a fost lansata platforma digitala  http://aici.gov.ro/home, pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, angajatorii vor incarca documentele prevazute de OUG 30/2020 modificata si completata de OUG 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic doar pe aceasta platforma.

Angajatorii care au transmis deja documentele pe adresa de e-mail, NU vor mai incarca documentele şi pe platforma.

Platforma http://aici.gov.ro/home  isi va extinde in perioada urmatoare functionalitatile. Astfel, in mod etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic. (I.P.)

 

 

 

 




Leave a Reply