Site-ul care a publicat o declaratie falsa atribuita presedintelui Klaus Iohannis, potrivit careia “fiecare roman va primi 50 de euro de Paste”, inchis de ANCOM

Agentia Nationala pentru Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a decis inchiderea altor doua site-uri romanesti, care au publicat o serie de articole false legate de pandemia de coronavirus.


Potrivit unei decizii postate pe site-ul institutiei conduse de Sorin Grindeanu, este vorba despre publicatiile  romania-veche.ro si justitiarul.ro.

Decizia de a cere blocarea celor doua site-uri a fost luata in baza Decretului prezidential pentru prelungirea starii de urgenta si ca urmare a propunerii facute de Grupul de Comunicarea Strategica.

Cele doua site-uri sunt editate de firma NetDesign SRL din Bistrita. Compania poate ataca decizia ANCOM in contencios administrativ.

Iata cateva exemple de articole publicate de cele doua site-uri:

– ”ATENTIE: TRUC & INSELACIUNE sau Antenele 5G si COVID?”
– ”Adevarul din spatele virusului: Armata americana si Defender Europe 20”

– ”Exercitiu militar sau operatiune secreta? Ce cauta soldatii americani in Verona, fara masti?”
– ”Isteria Covid: Pretext pentru legi abuzive si limitarea drepturilor omului”

Autoritatile au blocat, de asemenea, accesul la un site web cu declaratii complet false atribuite presedintelui Romaniei/Exemplu: Klaus Iohannis – fiecare roman va primi 50 de euro de Pasti.

Accesul prin internet la site-ul bn-news-romania.info a fost blocat de catre autoritati, dupa ce o analiza a Grupului de Comunicare strategica a aratat ca “site-ul prezinta informatii vadit false cu privire la pozitii exprimate de oficiali romani, precum cele ale Presedintelui Romaniei”.

In decizia transmisa de ANCOM furnizorilor de internet, este dat ca exemplu urmatorul articol cu declaratii complet false atribuite presedintelui: “Klaus Iohannis – fiecare roman va primi 50 de euro de Pasti. Am decis sa ajutam oamenii pe timp de carantina”.

In decizia ANCOM de blocare a accesului online la acest site web se mai arata ca, “potrivit verificarilor efectuate de Grupul de Comunicare Strategica, site-ul nu prezinta date de contact ale administratorului si nici identitatea persoanelor care redacteaza materialele publicate, astfel incat sa poata fi solicitata rectificarea/eliminarea informatiilor false” si “nici eliminarea la sursa nu este fezabila deoarece site-ul este asociat cu un IP gazduit pe servere din afara Romaniei, mai exact in Olanda”. (G.G.)




Leave a Reply