Proiect imobiliar de aproape 3 miliarde de euro, o noua investitie colosala anuntata de Grupul IULIUS, dupa finalizarea ansamblului urbanistic Iulius Town Timisoara (P)

Grupul Iulius, cel mai mare proprietar roman de centre comerciale din Romania, a anuntat oficial ca vrea sa investeasca aproape 3 miliarde de euro in dezvoltarea unui proiect imobiliar mixt la Romexpo, in Bucuresti.


Pe langa 14 turnuri de birouri, este vizata ridicarea unei cladiri inedite care va gazdui Muzeul de Istorie Monetara, o initiativa in premiera nationala, dar si cel mai mare oceanariu din tara, un adevarat parc acvatic, care va reprezenta un nou punct de interes turistic. Ca o functiune complementara unui centru expozitional va fi realizat si un hotel de 5 stele.

La finalul investitiei, Romexpo va deveni singurul centru expozitional din Europa care va fi complet integrat intr-un proiect cu functiuni mixte, contribuind la potentialul de evolutie sustenabila si durabila a Capitalei.

„Demersurile noastre constante sunt indreptate spre consolidarea si extinderea activitatii Romexpo, care stau la baza acestui amplu demers investitional. Dorim includerea Romexpo in circuitul international si avem convingerea ca functiunile conexe vor avea capacitatea nu doar de a ne impune pe harta atractiilor europene din domeniu, ci de a revitaliza social, cultural si economic Bucurestiul.

Un proiect de o asemenea importanta necesita cooperarea si implicarea mediului public si privat, dar si sustinerea autoritatilor si comunitatii”, a spus Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.

„Proiectul propus reprezinta materializarea unei noi viziuni de dezvoltare pentru intreaga tara, care sa ne reprezinte dincolo de granite si sa ne aduca aproape de Europa. Este un demers care depaseste tot ceea ce am realizat pana acum in materie de revitalizare urbana si care suntem convinsi ca va deveni un etalon international. Dezvoltarea aceasta este despre comunitate, simboluri romanesti si potential autohton”, a declarat Iulian Dascalu (foto 2), presedintele companiei IULIUS.

Conceptul proiectului graviteaza in jurul unei componente culturale dominante, un omagiu adus marilor valori autohtone. Aici va fi primul Muzeu de Arta din Romania dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brancusi, care va deveni un simbol national, dar cu rezonanta internationala.

Totodata, pavilionul central va fi reconfigurat in Sala multifunctionala „George Enescu”, oferind Capitalei un spatiu artistic la standarde internationale, care sa stimuleze potentialul mediului cultural contemporan si care, prin evenimentele gazduite, sa devina o atractie pentru publicul de entertainment inclusiv din afara tarii.

Proiectul integreaza pavilioanele expozitionale Romexpo, pe care le reconfigureaza si modernizeaza intr-un Centru de Conferinte si Congrese de anvergura, adaptat nevoilor unei capitale Europene.

Pus in valoare de functiunile culturale, sociale si economice dezvoltate in jurul sau, care asigura infrastructura necesara pentru organizarea evenimentelor de amploare, acesta va fi o destinatie europeana in sine.

O emblema pentru proiectele mixed-use realizate pana acum de IULIUS, parcul va reprezenta si aici o ancora pentru viata urbana a Capitalei. Centrul Expozitional Romexpo se va deschide spre comunitate, prin intermediul unei succesiuni de atractii publice: parc central, gradini inierbate, arbori maturi si vegetatie luxurianta, alei de promenada, esplanada si piatete.

Noul parc, care va ocupa 30% din suprafata proiectului, va face o legatura directa cu Parcul Regele Mihai I al Romaniei si va realiza o conexiune verde de la Piata Charles de Gaulle pana in inima proiectului.

Dezvoltarea presupune ample investitii in noi solutii pentru modernizarea infrastructurii rutiere si pietonale si cresterea conectivitatii urbane. Proiectul pentru fluidizarea traficului este realizat in colaborare cu una dintre cele mai mari companii specializate din Europa, incluzand crearea de noi artere rutiere si largirea unor benzi de circulatie, dar si piste de bicicleta si facilitati care contribuie la mobilitate urbana. Mai mult, va fi realizata si cea mai mare parcare din Romania, cu peste 12.000 de locuri, subterane si supraterane.

Propunerea de revitalizare urbana include si cel mai puternic pol de business din tara, construit in conformitate cu principiile pentru „cladiri verzi”, care va contribui la consolidarea atractivitatii investitionale si la sustenabilitatea economica. Componenta office va concentra principalele companii multinationale din segmentul tech si nu numai si va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de munca, o infuzie a capitalului uman care permite retentia tinerelor talente. Totodata, alte 2.000 de locuri de munca sunt estimate pentru perioada constructiei.

Intr-o simbioza cu atractiile socio-culturale va fi si ansamblul de retail, care completeaza conceptul de lifestyle center. Branduri premium, zone de servicii, cele mai noi concepte de entertainment si petrecere a timpului liber vor fi parte din oferta celui mai impresionant proiect mixed-use din Europa.

Proiectul inglobeaza cel mai mare spatiu destinat producatorilor si comerciantilor autohtoni, intr-un concept de fresh market dezvoltat in premiera in Romania. Totodata, va fi accesibil un centru al antreprenoriatului romanesc, unic in tara, facilitati de tip coworking capabile sa genereze oportunitati pentru mediul de business local. (R.G.)

Leave a Reply