Made in RO: muzeul pop-up de publicitate si branduri romanesti continua calatoria prin tara, cu o noua oprire expozitionala de anvergura la Timisoara, in Iulius Town, intre 1-13 iunie

Mii de exponate vor introduce vizitatorii intr-o calatorie nostalgica si plina de umor in ultimii 150 de ani de creatie publicitara si marci care au facut istorie in viata cotidiana. Muzeul va prezenta o colectie impresionanta de branduri din Banat


Muzeul Made in RO este cuprins si in programul principal de evenimente din cadrul editiei a XVI-a a Noptii Muzeelor, care va avea loc in data de 12 iunie.

Programul expozitional face parte dintr-un format nou itinerant, o caravana care cuprinde: Iulius Town Timisoara (1-13 iunie) si Iulius Mall Cluj-Napoca (1-14 octombrie), iar in perioada 19-27 mai expozitia a fost gazduita de Palas Iasi.

A patra editie a nonconformistului muzeu Made in RO dedicat publicitatii si brandurilor romanesti, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va fi organizata in acest an si la Timisoara, in parteneriat si cu gazduirea ansamblului Iulius Town, cu programul de desfasurare intre 1-13 iunie, orele 10.00-22.00. Intrarea este gratuita. 

Va invitam sa explorati in premiera, intr-un decor expozitional creativ si jucaus care reconstruieste la scara mica atmosfera din casele romanilor din perioada interbelica si comunista, dar si din magazinele care au nascut atatea povesti amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice si electrocasnice, peste 2.500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viata de zi cu zi a mai multor generatii din ultimii 150 de ani.

O colectie-cabinet de curiozitati care cuprinde, sub aceeasi palarie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alaturi de o expunere de marci nationale mai vechi si mai noi, precum: sosoni Mociornita, ateliere de croitorie si incaltaminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinti Cristal si Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Romana, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrata, Dimineata si ale Oficiului National de Turism, sapunurile Pisica si Cheia, lampile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola si CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuitii Eugenia, ciocolatica ROM, masinariile de gatit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana,  Electronica si Tehnoton Iasi, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea si Victoria, Brifcor, apoi marcile anilor ’90 care au anuntat sosirea capitalismului si multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor si ajung piese de muzeu!

 

Muzeul Made in RO va aduce sub acelasi acoperis o expozitie principala prezentata ca o calatorie in timp, intr-o adevarata istorie vizuala a publicitatii romanesti si a marcilor autohtone, cuprinsa in obiecte autentice de memorabilia si artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afise, materiale grafice, propaganda politica, postere, machete, ziare si reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucarii, textile, electronice si electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, masini autohtone si multe alte surprize expozitionale din alte vremuri trecute, dar si produse dedicate industriei si brandurilor iconice din Iasi, prezentand o colectie impresionanta inclusiv de marci emblematice pentru regiunea Banatului.

Selectia de lucrari de arta publicitara si obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunista si intoarcerea la capitalismul din perioada contemporana – continand atat printuri (afişe, ziare, reviste), cat şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, in decoruri autentice de epoca, prezentand o cronica fizica a memoriei economiei Romaniei in care vom promova identitatea culturala si istorica a industriilor creative.

Veti putea afla cum a aparut publicitatea ca activitate in Romania, ce cumparau si consumau sau aveau prin locuinte romanii in trecut, ce era de bonton, dar si povestile din spatele reclamelor si brandurilor nationale de altadata, marcand astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate si branduri romanesti, intr-un tur al amintirilor, un proiect initiat si organizat de Asociatia ESCU, incepand cu anul 2018.

Acest efort vine in continuarea misiunii de a infiinta un muzeu permanent dedicat expunerii, documentarii si digitizarii elementelor patrimoniale legate de marcile romanesti si de creatiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducand un omagiu marcilor si reclamelor autohtone ce au facut istorie, fie ca au rezistat testului timpului si s-au reinventat, fie au disparut cu totul.

Programul Made in RO detine si o componenta educativa pentru pasionatii de arte vizuale, design, moda, publicitate, istoria media, personalitati si practicieni din domeniul comunicarii, dar si publicul larg, nostalgic sau simplu amator al marcilor nationale.


Made in Ro: muzeu de publicitate si branduri romanesti este un proiect:

Initiat si organizat de: Asociatia Escu

Sponsorizat si cu gazduirea: Iulius Town TimisoaraPalas IasiIulius Mall Cluj-Napoca

Despre Asociatia ESCU:

Asociatia ESCU inseamna Educatie, Societate, Cultura, Umanitate. Suntem o organizatie nonguvernamentala independenta, apolitica, nonprofit, avand obiectivul principal de a imbunatati nivelul cultural şi educational al publicului din tara. Principala noastra directie de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public romanesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune sustinerea practicilor culturale la nivel national si multidisciplinar.Asociatia noastra opereaza la intersectia dintre creativitate, arta si antreprenoriat cultural, organizand evenimente, programe educationale, cercetare experimentala si suport pentru productia proiectelor artistice, precum si programe de mentorat in diplomatie si relatii internationale.

In perioada 2015 – 2021, Asociatia ESCU si-a dezvoltat portofoliul, in afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (avand deja 5 editii), cu proiecte care se axeaza pe domenii precum diplomatia culturala si publica, relatii internationale, publicitate/branding si educatie culturala pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate si branduri romanesti, Cuvinte Ilustrate: povesti romanesti pe banda desenata, expozitiile Romania la Jocurile Olimpice si O scurta istorie a amorului in Romania si Muzeul Generatiei Millennials.

Website: www.asociatiaescu.ro

Despre IULIUS:

Compania IULIUS este singurul dezvoltator si operator de proiecte mixed-use de regenerare urbana din Romania, cu o experienta de peste 30 de ani in real estate si cu o prezenta in patru mari orase din tara – Iasi, Timisoara, Cluj-Napoca si Suceava.

IULIUS detine un portofoliu de retail de peste 300.000 mp in doua proiecte mixte de revitalizare urbana (Palas Iasi si Iulius Town Timisoara) si 3 mall-uri regionale (Iulius Mall Iasi, Iulius Mall Cluj-Napoca si Iulius Mall Suceava), spatii vibrante care atrag peste 69 de milioane de vizitatori in fiecare an. IULIUS este un reper si pe segmentul office, operand 13 cladiri de birouri verzi, cu o suprafata totala de peste 152.000 mp,  in cadrul retelei nationale United Business Center, unde isi au sediul peste 60 de companii, cu peste 15.000 de angajati.

Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care se armonizeaza indentitatii comunitatilor din care fac parte si sunt singurele care integreaza gradini ample, aducand natura in mijlocul oraselor, intre oameni. Mai  multe informatii pe: www.iuliuscompany.ro.

Leave a Reply