Un supermarket Penny a „batut” Protectia Consumatorilor in instanta, dupa ce a fost amendat abuziv din cauza produsului Aqua Carpatica

Judecatoria Alba Iulia a dat castig de cauza unui supermarket Penny, intr-un litigiu cu Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, intr-un dosar in care conducerea lantului de magazine a contestat o amenda in valoare de 10.000 de lei primita din cauza unui produs Aqua Carpatica.


Mai exact, din cauza etichetei de pe sticla de apa plata, cu mentiunea ”microbiologic pura”, pe care inspectorii OPC au clasificat-o ca fiind practica inselatoare.

”In fapt, la data de 06 iulie 2021, in baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iulia, s-a emis procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sanctionata contraventional cu amenda in cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulata si propunerea de emitere a unei decizii de incetare a practicilor comerciale inselatoare solicitat”, se mentioneaza in motivarea instantei, care a fost publicata in urma cu cateva zile.

Controlul a vizat produsele Aqua Carpatica, respectiv apa minerala plata kids la 500 ml si Aqua Carpatica, fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv inscrierea pe eticheta produselor a mentiunii ”microbiologic pura”. Comisarii ANPC au stabilit faptul ca mentiunea prezenta pe eticheta produsului, ”microbiologic pura”, ar reprezenta o practica comerciala inselatoare, motiv pentru care au aplicat amenda in valoare de 10.000 de lei.

Reprezentatii market-ului au contestat amenda si au subliniat faptul ca nu Penny detine marca respectiva si ca scopul companiei este acela de a expune produsul spre vanzare exact cum acesta vine de la producator. In replica, reprezentatii legali ai OPC Alba au spus ca amenda a fost data in baza legala.

Judecatoria Alba Iulia a evaluat probele si a decis sa anuleze procesul verbal intocmit de inspectorii OPC, exonerand magazinul de la plata amenzii.

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce tin de strategia de marketing a producatorului, neavand nici in fapt si nici in drept prerogativa cenzurarii modului de etichetare al produselor, in raport cu care nu detine calitatea de producator.

Obligatia comerciantului de a se asigura ca produsele oferite spre comercializare sunt sigure si respecta conditiile prescrise si declarate se refera la obligatia acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate si ca acestea respecta normele de siguranta.

Faptul ca eticheta produselor Aqua Carpatica Kids si apa Aqua Carpatica 500 ml, au inscriptionat pe ambalajul/pet produselor mentiunea „microbiologic pura”, caracteristica detinuta atat de prezentele produse cat si de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piata, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar daca nu au inscrisa aceasta mentiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea continutului si a modalitatii de redactare a etichetelor apartine societatii care a imbuteliat si aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit si configurat forma acestora si informatiile corespunzatoare produsului, respectiv Carpathian Springs, in cazul de fata”, se arata in motivarea instantei. (V.E.)




Leave a Reply