Peste 11 hectare de teren din Timisoara, ocupate ilegal. “Imi voi pune o gramada de mafioti in cap!”, spune primarul Dominic Fritz, care a anunta ca va izgoni afaceristii de pe domeniul public

Primarul Dominic Fritz a anuntat ca, incepand din 18 mai, Primaria Municipiului Timisoara a demarat o ampla actiune de verificare a modului in care este ocupat domeniul public si privat al municipiului Timisoara, mai ales pe malurile Begai.


Mai exact, sunt vizate terenuri care apartin municipiului, dar care in ultimele decenii au fost ocupate si folosite de persoane juridice fara un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au aparut constructii (restaurante, sali de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existenta autorizatiei de construire si documentele legale (avize/acorduri) in baza carora functioneaza.

Desi sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Strandul Termal sau la Clubul Heaven, exista inca multe situatii nesesizate pana acum.

”In ultimele luni, am facut o analiza preliminara, plecand de la rapoartele Curtii de Conturi si am constatat ca situatia e extrem de grava. In zona centrala a orasului, pe faleza Begai si in jurul stadionului, peste 11 hectare – adica, suprafata a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primariei pe care functioneaza diverse activitati private. Foarte multe functioneaza fara a avea niciun document si fara sa plateasca niciun leu bugetului local.

Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei in ultimii ani. Eu nu o sa intorc capul sa ma uit in alta parte, cum au facut-o altii. Stiu ca aceasta actiune imi va pune o gramada de mafioti in cap. Stiu ca deranjez un cuib de viespi care pana acum a avut protectie. Ma astept la procese, la denigrari si campanii de manipulare prin ricoseu. Vom aduce milioane de lei in bugetul local si vom valorifica malul Begai in beneficiul tuturor timisorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Cateva dintre situatiile descoperite in verificarea preliminara: terase care fie nu au platit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au platit o singura luna pe an (luna august); localuri care functioneaza fara acord de functionare, autorizatie ISU si au fost ridicate fara autorizatie de construire; terase fara autorizatie de construire, dar care au primit acord de functionare;  restaurante si sali de nunta construite pe terenul primariei, fara autorizatie de construire; baze sportive si localuri care ocupa terenul primariei fara a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizata de o comisie mixta, cu functionari din toate departamentele relevante ale primariei: juridic, patrimoniu, comert, urbanism-disciplina in constructii, politia locala, directia economica. (Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)




Leave a Reply