Stagiunea CLOUD. Spectacole dupa texte de Shakespeare si Moliere, pe scena Teatrului National din Timisoara

Teatrul National din Timisoara aduce spectacolul aproape de cei de departe. Iubitorilor de teatru care nu pot vedea spectacolele Nationalului din fotoliul de spectator, Stagiunea CLOUD, proiect inclus in programul VIRTUAL al Teatrului National din Timisoara, le ofera optiunea ca in luna  octombrie sa vizioneze on-line doua dintre cele mai noi succese teatrale.


Joi, 27 octombrie, de la ora 19 pe platforma Stage ON, spectatorii on-line vor putea fi alaturi de spectatorii fizici aflati in Sala 2 TNTm la o noua reprezentatie a spectacolului IMBLANZIREA SCORPIEI, in adaptarea si regia lui Radu Iacoban, un spectacol incitant, de atitudine, redand textului lui Shakespeare dimensiunea critica si comentariul rasturnat privind imaginea femeii ca marfa, ascunse in spatele termenului „comedie”, cu care aceasta piesa a fost etichetata de-a lungul timpului.

Duminica, 30 octombrie, de la ora 19, tot pe platforma Stage On, va fi disponibila vizionarea in transmisiune directa a celei mai recente premiere a Teatrului National, SCOALA FEMEILOR versus SCOALA BARBATILOR, spectacol de teatru coregrafic de Gigi Caciuleanu pe texte de Molière, o suita de istorii despre aceasta lupta careia civilizatia, cu toate marile ei cuceriri, inca nu i-a dat de capat dupa 6000 de ani de patriarhat – femei versus barbati.

Biletele pentru transmisiunile in direct ale spectacolelor din Stagiunea Cloud se vor pune in vanzare in scurt timp pe platforma Stage ON, la adresa https://www.stageon.ro/shop/.


IMBLANZIREA SCORPIEI. Locul: Padova, Italia. Timpul: ieri, astazi, maine, oricand. Problema: Batista vrea sa-si negocieze fetele, inclusiv pe Catarina. Dar cine s-o ia pe Catarina cu limba ei ascutita si cu manierele ei ingrozitoare? Catarina, cea care n-are chef de macho-isme, de atitudine patriarhala?

Se stie: fug toti de Catarina unde vad cu ochii. Si in sfarsit apare Petrucchio, un pic cool, un pic afumat, un pic genul „sunt calare pe situatie chiar daca nu stiu incotro ma-ndrept” si intra in meciul cu deja celebru de recalcitranta Catarina.

Tot ce ne ramane este sa speram ca metodele lui „didactice” (mai degraba incadrabile in Codul Penal la capitolul „rele tratamente”) nu vor fi vatamat pe nimeni si sa decodam in cheia comediei o lume care este foarte, foarte aproape de noi.

SCOALA FEMEILOR versus SCOALA BARBATILOR. Cum am putea aniversa 400 de ani de la nasterea lui Molière mai bine decat printr-un spectacol Molière? Cum am putea dovedi mai clar ca Molière ne este contemporan in spirit, ba fiindca a luat-o inaintea timpului sau, ba fiindca lumea a mai intarziat pe ici, pe colo decat printr-un spectacol Molière?

Si cine ar  putea s-o faca mai bine decat cel care a inteles si a dat forma, la patru secole dupa Molière si „Regele Soare”, dansActorului, marele coregraf Gigi Caciuleanu, care „traduce” cu imaginatia sa ludica si profunda vocea unica a marelui dramaturg francez?

SCOALA FEMEILOR versus SCOALA BARBATILOR este o suita de istorii despre aceasta lupta careia civilizatia, cu toate marile ei cuceriri, inca nu i-a dat de capat dupa 6000 de ani de patriarhat.

Povesti fermecatoare despre mici iubiri, mici infernuri domestice, mici nedumeriri si multe subterfugii, mici razboaie si diplomatii repun in discutie, cu lucida bonomie si cu gratie fara mila, o societate care incearca si tot incearca sa indrepte o balanta in care nedrept stam despartiti de-atata timp – femeile de-o parte, de alta – barbatii. (I.P.)

Fotografii: Adrian Piclisan / TNTm

Leave a Reply