O noua intrare rutiera in Timisoara, prima din ultimii 40 de ani. Radiala Vest, dinspre Utvin-Sacalaz, va include 4 benzi de circulatie, un pod peste calea ferata, piste de biciclete

Primaria Municipiului Timisoara a lansat licitatia pentru intocmirea studiului de fezabilitate pentru noua Radiala Vest. Anuntul a fost publicat in sistemul electronic de achizitii publice.


Radiala Vest reprezinta continuarea strazii Garii si va face legatura cu viitoarea Centura Vest, aflata acum in etapa de realizare a studiului de fezabilitate si pentru care a fost stabilita varianta finala de traseu la inceputul acestui an.

Legatura cu centura se va intinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radiala vest al primariei si 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legatura al CNAIR.

Compania Nationala a agreat in discutii cu Primaria Timisoara ca va prelua doua treimi din lungimea initiala prevazuta pentru proiectul radialei.

„Radiala Vest este prima noua intrare rutiera in Timisoara, construita in ultimii 40 de ani si este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orasului. Ea va crea o alternativa de intrare in oras prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, in mod special, de pe Calea Sagului.

Cu mai putin trafic in viitor, avem in vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public si deschiderea unor noi culoare de mobilitate, asa cum va fi Magistrala Verde Calea Sagului. Ne-am asigurat ca povestea de pe Drumul Boilor nu se va repeta, radiala va fi corelata cu Centura Vest. In plus, in urma negocierilor cu CNAIR, ei vor prelua o parte din constructia radialei si le multumesc pentru deschiderea avuta. Pentru noi, inseamna o economie de cateva zeci de milioane de lei la bugetul local”, transmite primarul Timisoarei, Dominic Fritz.

Noua Radiala Vest va include 4 benzi, cate doua pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferata din vestul orasului, un sens giratoriu la intersectia cu strada Carpenului, dar si iluminat public stradal, retele de apa si colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri latime, piste de biciclete de minim 1,5 metri latime si spatii verzi de minim 1,5 metri latime.

De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere sa includa o varianta in care trotuarele si pistele de bicicleta sunt separate fizic, in platforma proprie, de calea rutiera.

Timisoara are in prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Sagului, Calea Martirilor, Calea Buziasului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului si strada Gheorghe Lazar/Closca/Ovidiu Balea, toate realizate in anii ‘70.

Acestea reprezinta culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum si cel de tranzit de la nivel national si international, care alimenteaza drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care sustin cel mai mare numar de masini dintr-o zi.

Termenul de depunere al ofertelor este 16.11.2022. Anuntul de participare de pe SEAP poate fi consultat aici: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100157803.

(Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)

Leave a Reply