Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” din Timisoara, reabilitat de administratia locala printr-o investitie de peste 1,5 milioane de euro

Primarul Timisoarei, Dominic Fritz, a semnat contractul pentru executia lucrarilor aferente proiectului de „Reabilitare fatade, acoperis si tamplarie la Liceul Pedagogic Carmen Sylva”.


Lucrarile vizeaza reabilitarea peretilor exteriori in mod unitar, hidroizolarea si termoizolarea fatadei, restaurarea tamplariei exterioare, folosind acelasi tip de material ca si cel existent. Fiind vorba despre un monument istoric, detaliile arhitecturale vor fi tratate cu mare atentie, pentru a se pastra caracterul arhitectural al imobilului.

Pentru siguranta elevilor, structura de lemn a acoperisului va fi tratata cu substante care sa il protejeze de incendii, iar consolidarea intregii structuri a cladirii se va face acolo unde este necesar.

Constructia dateaza din anul 1903 si nu respecta, in acest moment, cerintele de eficienta energetica.

„Una dintre ambitiile noastre este sa eficientizam energetic cladirile scolilor din oras pentru a creste calitatea conditiilor in care invata elevii. Investitia in zona educatiei este prioritara, avem deja in lucru reabilitarea totala sau partiala a 6 scoli si licee si constructia de noi cladiri la alte 5 unitati de invatamant. De asemenea, lucram la proiecte tehnice pentru modernizarea altor scoli”, a declarat primarul Timisoarei, Dominic Fritz.

Reabilitarea termica a fatadelor si a acoperisului va produce economii operationale de aproximativ 390.000 lei in fiecare an. Astfel, costurile investitiei vor fi acoperite in 15 ani, conform documentatiei, calculele avand la baza costurile pentru energie, aferente anului 2020. Avand in vedere cresterile semnificative ale costurilor pentru utilitati, daca nivelul lor nu va scadea, valoarea investitiei va fi acoperita intr-un timp mai scurt.

Valoarea contractului de executie este de 7.721.606,70 (TVA inclus). Durata de executie este de 12 luni. Executant: ILA VORHABEN. (Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)

Leave a Reply