Constructia tronsonului de pe Autostrada Lugoj – Deva, cu celebrele tuneluri pentru ursi, a intrat in linie dreapta. La Timisoara, ministrul Transporturilor a semnat contractul cu constructorul UMB

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a venit, astazi, 14 octombrie, la Timisoara pentru a semna contractele aferente lucrarilor la ultimele sectoare nefinalizate de pe autostrada Lugoj – Deva, cele care cuprind vestitele „tuneluri pentru ursi”. Acestea, in baza acordului de mediu emis, vor avea 2,13 km, fiind formate din doua galerii unidirectionale cu o latime de 11,25 metri fiecare.


Contractul de 1,8 miliarde de lei, fara TVA, a fost semnat cu asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. Intelegerea prevede atat proiectarea, cat si executia lucrarilor la cei 13 km de autostrada. Finantarea este prevazuta in PNRR, motiv pentru care a trebuit semnat si un al doilea contract.

Ministrul a tinut sa laude compania cu care a semnat contractul: „Este o companie romaneasca, cea mai mare de drumuri si constructii din Romania, poate si din regiune, extrem de serioasa, care aproape pe toate contractele s-a tinut de termene, a avut lucrari chiar si la noi in zona. Le-a terminat in termenii contractuali, de obicei inainte. Este un lucru bun ca o companie romaneasca se ridica la un asemenea nivel, unul extrem de ridicat, si stacheta pe care o are ii obliga si pe ceilalti sa isi indrepte activitatea.

Prin comparatie, Grindeanu spune ca a avut intalniri si cu cele doua companii italiene care lucreaza la Centura Sud, respectiv de drumul de legatura cu A1. Recent, cele doua au primit un al doilea certificat negativ si risca incetarea unilaterala a intelegerilor.

„CNAIR a emis un nou rand de certificate. Din pacate, cele doua companii care au lucrari in zona, atat pe centura, cat si descarcare de pe A1, au primit cert negative. E al doilea certificat negativ. De dimineata m-am intalnit si cu ei, spunandu-le ca efectele legii se vor vedea in perioada urmatoare. Cele doua si-a asumat noi termene pentru ducerea la bun sfarsit a acestor doua contracte”, a explicat ministrul.

Potrivit noilor termene asumate, cele doua drumuri ar trebui sa se deschida etapizat, din primavara viitoare pana in luna noiembrie.

Desi s-ar vedea o imbunatatire a ritmului in ultimele saptamani, Grindeanu avertizeaza: trebuie ridicat si mai mult ritmul pentru a fi respectate termenele. Acesta a avertizat din nou ca se poate pune si problema rezilierii contractelor, insa exista precedente care demonstreaza ca aceasta nu ar fi cea mai potrivita directie. Drept exemplu, Grindeanu a oferit situatia drumului dintre Masloc si Pischia, pentru care Consiliul Judetean Timis a reziliat contractul, dar inca nu a pornit o noua licitatie.

Revenind la sectoarele de autostrada pentru care au fost semnate contractele, datele tehnice oferite de CNAIR arata astfel:

„Obiectivul Contractului de proiectare si executie lucrari il reprezinta proiectarea, executia si finalizarea lucrarilor pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km astfel:

  1. a) Sectiunea D: km 43+060 – km 47+090, avand o lungime de cca. 4 km – expertizarea, completarea proiectarii si realizarea lucrarilor ramase de executat;
  2. b) Sectiunea E: km 47+090 – km 56+220, avand o lungime de cca. 9 km, care include:

b1) Subsectiunea E1: km 47+090 – km 52+780, avand o lungime de cca. 5 km – completarea proiectarii si realizarea lucrarilor

b2) Subsectiunea E2: km 52+780 – km 56+220, avand o lungime de cca. 4 km – proiectare si executie lucrari,

cu aplicarea prevederilor Acordului de mediu RO – ANPM nr. 7/09.09.2010 – revizuit in data de 24.12.2013 si revizuit din nou in data de 09.12.2016 si Anexa  nr. 2/09.12.2016 la Acordul de mediu.

Conform conditiilor din Acordului de mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri in cadrul Sectiunii E in contextul evitarii problemelor de stabilitate si a impactului negativ cu implicatii majore asupra mediului.

Lungimea celor doua tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m.

Antreprenorul va trebui sa realizeze in cadrul contractului si un numar de 8 lucrari de arta, printre care un viaduct in lungime de 1076 m, de o complexitate tehnica ridicata”.

Dupa semnarea contractului, Sorin Grindeanu a postat un mesaj pe Facebook in spune ca acest constructor isi respecta termenele de finalizare a lucrarilor si ca spera ca bucata de autostrada sa fie gata la sfarsitul anului 2016.

Constructia tronsonului cu tuneluri (Margina-Holdea) de pe Autostrada Lugoj-Deva a intrat in linie dreapta! Am semnat astazi contractul de finantare pentru constructia sectiunilor E si D ale Lotului 2 ale acestei autostrazi.

Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea si executia lucrarilor finantate preponderent prin PNRR. Tot astazi am semnat contractul pentru proiectarea si executia acesor sectiuni, care reprezinta, practic, ultimul tronson al autostrazii Lugoj – Deva.

Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele doua tuneluri dintre Margina si Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul roman caruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat pana acum ca respecta termenele contractuale si chiar poate finaliza lucrarile mai devreme.

De aceea, ma astept ca si acest contract in valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fara TVA), finantat preponderent prim PNRR, sa fie predat CNAIR cel mai tarziu la finalul anului 2026.

Durata contractului este de 45 de luni:

  • 11 luni perioada de proiectare

  • 34 de luni perioada de executie a lucrarilor.

Cele doua tuneluri care vor fi construite in cadrul sectiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 km si vor fi formate din doua galerii unidirectionale.” (Mara Ion)

 

Leave a Reply