A incercat sa cultive gustul timisorenilor pentru carnea de piton, cangur sau strut, dar a dat lovitura in America. “In decembrie e nebunie, se formeaza cozi de 3-4 ore, ca pe vremurile lui Ceausescu!”

La aproape opt ani de cand a esuat in incercarea de a cultiva gustul banatenilor pentru carnea exotica, precum cea de piton, cangur, crocodil, zebra sau strut, prin intermediul unui magazin din centrul Timisoarei, lugojeanul Claudiu Giorgioni nu s-a resemnat si a reusit sa dea lovitura tocmai in SUA.


Dupa ce si-a lichidat afacerile din Timis, a plecat in America, stabilindu-se in Orange, California, unde si-a deschis un restaurant si magazin in stil romanesc, care a devenit rapid cea mai populara locatie de pe aplicatia Yelp.

“Restaurantul te atrage sa descoperi toate obiectele vechi colectionate de la bunici si sa petreci o buna parte din timp, odata ce ai intrat pe usa unde scrie “Goodies in the Pantry”. Si nu vei crede ca inainte de deschiderea acestui local, se afla un magazin de bijuterii, doar ca acum gasesti o comoara romaneasca, expusa in Orange”, relateaza jurnalistii de la publicatia de limba romana HORA in America.

Odata intrat pe usa magazinului, de fapt, realizezi ca ai intrat intr-o gospodarie taraneasca, unde vezi o laita, o soba cu lemne, iar pe tejgheaua cat lungimea magazinului atarna vreo 20 tipuri de conserve, pregatite ca la mama acasa.

“De cateva ori pe saptamana, diminetile obisnuim sa afumam incaperea, iar acest miros te imbata, de parca ai intra intr-o macelarie din Romania. Cei care ne trec pragul, nu mai ies usor, pentru ca sunt atrasi de acest miros imbietor si nu te mai lasa sa iesi cu una cu doua. In alte dimineti coacem paine, asa ca mirosul ii imbata pe toti trecatorii din oras. Este un miros de tara, de casa”, spune Claudiu Giorgioni, care a avut grija sa colectioneze chiar si o biblie, care dateaza din secolul trecut, si pe care a o pastreaza cu mandrie de la strabuni. “Sunt lucruri care ma reprezinta, unii care le vad, incep sa planga, pentru ca le aminteste de casa”.

Primul pas a fost deschiderea unei macelarii, care a devenit populara in primele luni. Clientii deja cunosc programul si isi fac aparitia de la 11,30 la 2 sa ia pranzul. Mai tarziu, il gasesti in macelarie, unde pregateste circa 4-5 comenzi de diverse mezeluri pentru cei care doresc sa gateasca acasa. Cu doar trei angajati, face fata unui spectru larg de servicii. Produsele sunt aduse de catre distribuitorii din Romania, Macedonia, Republica Moldova. “Aici, taieturile de ceafa nu se prea gasesc; suntem intrebati de toate bucatele care intra in categoria “Smoke house BBQ”, supe, tocanita”, explica intreprinzatorul din Romania.

In magazinul sau sunt deservite cele mai exotice mezeluri, carnati “virsli”, cu o compozitie de miel si vita, pe care ii pregateste in trei zile, similari cu cei de acasa, doar ca in America procesul este mult mai bine organizat. Gateste slanina afumata si alte mezeluri din carne de mistret, pe care le atarna pe o afumatoare in stil american. Carnea de capra, mistret, iepure si antilopa, la fel sunt des solicitate.

“In decembrie e nebunia de pe lume, in fiecare zi se formeaza cozi de 3-4 ore, ca pe vremurile lui Ceausescu. Nu stiam cum sa facem fata, m-am mirat mult. Atunci clientii comanda cel mai des porci si carnati, iar de Pasti, sunt solicitati cozonacii si carnea de miel sau iepure. Vin multi sarbi, rusi si romani”, povesteste Claudiu.

“In restaurantul nostru gatim tocanita de iepure, antilopa. Astazi am avut tocanita de mistret. Oamenii care ne trec pragul sunt pasionati si stiu exact ce sa ceara, sunt obsedati de Sandwich, asa cum se indica si pe Yelp. Daca cineva este deservit aici si imi zice ca mancarea a fost buna, pentru mine nu este suficient, trebuie sa spuna ca in alte localuri nu a mai intalnit acest gust”.

Carnea de antilopa si mistret sunt comandate din Texas, caprioarele din Australia si Noua Zeelanda, fazanul si bizonul vin din regiunea Mid-West. Preturile pentru iepure, vitel, melc, sunt cele mai scumpe, steak-ul, bizonul ajunge la 23,99 dolari.

“Primul magazin din Romania l-am deschis cu 5 mii de euro imprumutati. Aici, afacerea ne-a costat de zece ori mai mult, cu bani imprumutati. Eram reticent la inceput sa ma imprumut cu sume fabuloase, dar pana la urma, m-am decis. Daca deschideam un magazin romanesc, ar fi dat faliment in primele saptamani. Daca era doar macelarie, la fel. Acum am ajuns la o combinatie perfecta, intre magazin, macelarie si restaurant. Stiu ca imi ia tot timpul, dar peste cativa ani, sunt sigur ca imi voi restitui investitia. A fost un efort financiar enorm”, mai spune banateanul stabilit peste Ocean.

Nu-l intereseaza nici banii, nici alte averi, ci este pe deplin satisfacut de reactia clientilor care incearca carnea salbatica. “Cand zic ca au descoperit cei mai buni mici sau cea mai buna pastrama, sunt pe deplin fericit”, explica Claudiu Giorgioni. (Mara Ion)

Sursa foto: HORA in America

Leave a Reply