BREAKING NEWS! Astazi, la Timisoara, a avut loc sedinta regionala a PMP, Zona Vest, in care s-a anuntat demararea strangerii de semnaturi pentru alegerile europarlamentare si despre cele 2500 de amendamente depuse de PMP la Legea Bugetului     Universitatea de Vest din Timisoara construieste noi spatii de invatamant pentru studentii de la Arte si Muzica, in campusul de pe strada Oituz, beneficiind de o finantare europeana in valoare de 4 milioane de euro     Calin Dobra este favorit in cursa pentru sefia PSD Timis, la alegerile din 1 martie, desi Titus Bojin si-a anuntat disponibilitatea de a reveni in partidul care l-a consacrat politic     Lugojeanca Laura Bretan, favorita la castigarea finalei Eurovision Romania, a fost scoasa din cursa prin votul a doi membri gay ai juriului international, care au sanctionat sustinerea tinerei pentru familia traditionala     Jurnalista Emilia Sercan a descoperit ca mai mult de 100 dintre cele 212 de pagini ale tezei de doctorat apartinand lui Darius Valcov, sustinuta la ASE in 2008, sunt plagiate. Raspunsul "geniului" economiei romanesti: "Exclus!"    Politia Locala Timisoara atrage atentia conducatorilor auto sa nu mai parcheze pe locurile rezervate persoanelor cu handicap; de la inceputul anului au fost aplicate 133 de amenzi, cuprinse intre 290 si 725 de lei

Anti-ALOGENI! Un timisorean propune ca autoturismele care nu sunt inmatriculate in Timis sa fie interzise in parcarile imobilelor

Dragi timisoreni, actuali si viitori proprietari de autoturisme. Supun atentiei dumneavoastra urmatoarea problema, care-i afecteaza pe toti locuitorii orasului:

Primaria Timisoara a emis, in data de 12.12.2018, Hotararea Consiliului Local nr. 655, care stabileste, pentru anul 2019, cresterea impozitului cu 50% pentru toare categoriile de autovehicule.

Acesti bani sunt destinati intretinerii, modernizarii si dezvoltarii infrastructurii rutiere a orasului Timisoara. Obligatia acestei plati revine numai timisorenilor, restul proprietarilor de autovehicule din alte judete care folosesc infrastructura rutiera si ocupa locurile de parcare ale noastre nu platesc nimic.

Altfel spus, noi platim pentru infrastructura si parcarile aferente imobilelor de locuit, iar alogenii parcheaza pe locurile noastre. Majoritatea dintre noi platesc aceasta taxa de peste 30 de ani, iar cu banii rezultati s-au construit si modernizat parcarile actuale.

Astfel noi suntem discriminati in raport cu cei care nu platesc nimic, dar ne ocupa parcarile din oras, care au fost facute pe banii nostri.

Din propriile estimari, rezulta ca in proximitatea fiecarui bloc sunt parcate un numar aproximativ de 4-5 autoturisme care apartin alogenilor, iar numarul lor total este de ordinul miilor.

In marea lor majoritate, acesti proprietari parcheaza in oras – ultimii veniti de cel putin cateva luni, iar cei mai vechi de peste 10 ani – timp in care nu au platit niciun ban. Daca doreau sa respecte legislatia si dovedeau bun simt fata de timisoreni, isi inmatriculau de mult autoturismele in Timisoara si plateau taxele aferente, dar nu au dorit acest lucru.

De asemenea, peste 95% dintre acestia nu sunt trecuti in evidentele imobilelor, conform legislatiei in vigoare, nu au resedinta trecuta in cartea de identitate si nici contracte de inchiriete cu proprietarii apartentelor in care locuiesc, amplificand astfel evaziunea fiscala aferenta acestui domeniu. Exceptii fac cei care au copii minori si sunt elevi la scolile din oras, parintii lor fiind astfel obligati sa detina resedinta in Timisoara, dar nici ei nu platesc taxa auto.

Cand acestia s-au mutat in Timisoara, nicio autoritate locala  nu i-a obligat sa-si aduca si parcul auto cu ei, iar noi, locatarii urbei, nu ne-am obligat in fata lor sa le oferim parcare gratis pe banii nostrii.

Potrivit legii, alogenii au dreptul sa foloseasca infrastructura rutiera locala, gratis, dar legiuitorul nu a prevazut si faptul ca ne pot ocupa parcarile “sine die”, respectiv pe termen nelimitat.

Daca au argumente legale din care rezulta ca au dreptul sa ocupe locurile de parcare din Timisoara in conditiile in care nu “aduc prinosul” orasului in care locuiesc, ii rugam sa le faca publice.

Mentionez ca in Codul Rutier in vigoare (fostul OUG nr. 195/2002, republicat in anul 2019, in baza Legii nr. 203/2018, a OUG nr. 14/2017 si OUG nr. 96/2018 ), la Capitolul l – Dispozitii generale, art. 5, alin. 7, legiuitorul da dreptul autoritatii publice locale, in calitate de administrator al infrastructurii rutiere locale, sa “restrictioneze circulatia pe drumurile publice, numai cu avizul politiei rutiere”. Cu alte cuvinte, se poate restrictiona legal accesul in parcarile imobilelor, autovehiculelor pentru care nu se platesc taxe locale.

(Nota bene – parcarea amenajata din fonduri publice are regim de drum public, pentru ca daca au loc incidente rutiere, aceste fapte sunt supuse legislatiei Codului rutier actual)

Referitor la investitiile din acest domeniu, in cadrul mult trambitatei “aliante a vestului”, Timisoara este ultimul oras la capitolul investitii in parcari – cu toate ca detine unul din cele mai mari parcuri auto din tara – si suntem depasiti de partenerii din alianta. Totusi, avem un merit mediatizat in plan mondial  “intersectia dintre B-dul. Republicii si Pasajul Jiului “, popularizat de celebrul canal BBC, din care rezulta ca “nici un conducator auto nu stie pe ce banda sa se incadreze”.

Intr-o nota vesela, aceasta situatie poate fi incadrata, conform rivalitatii locale dintre Banat si Ardeal, la capitolul “Ardealul e fruncea si Banatu-i mincea”. Unele voci afirma ca edilul nostru are o agenda ascunsa, dar, pana la proba contrarie, totul e posibil, mai ales ca sfetnicul personal care ii tine trena in escapadele exotice este un fost ofiter din cadrul Serviciului Roman de Informatii – Timis. “Curat murdar, Coane Fanica”. Trageti singuri concluziile, tinand cont de faptul ca edilul nostru este aradean, iar consilierul – carasean.

Revenind la Codul rutier, ii sfatuiesc pe toti conducatorii auto sa il studieze cu atentie, in speranta ca vom fi mai responsabili in trafic, iar incidentele rutiere vor scadea spectaculos.

Pentru a determina autoritatile sa ia act de aceasta problema si sa o sulutioneze cat mai urgent, supun atentiei timisorenilor, care se simt discriminati de aspectele sus-mentionate, demararea unei campanii cu logo-ul “NU PLATESTI – NU PARCHEZI”. 

Pentru a da greutate  acestei actiuni, propun incarcarea pe paginile online folosite de autoritatile publice locale, in special ale edilului-sef, a imaginilor cu autoturismele care apartin alogenilor, despre care am facut vorbire, care ne ocupa locurile de parcare de ani si luni de zile.

Speram ca in acest mod sa se trezeasca consilierii personali ai edilului-sef, care “dorm in papucii statului”, dar beneficiaza de salarii imense ce nu sunt platite din fonduri private, ci din cele publice.

Primarul le tine isonul si impreuna se trezesc doar pentru a ne cere bani in plus, ca sa le fie “somnul dulce”, fapt aprobat cu frenezie de majoritatea consilierilor, reprezentanti ai intregului esicher politic local.

Semnat: Un contribuabil iresponsabil, care vietuieste in urbea timisoreana, pe care o iubeste si vrea sa o transmita urmasilor in limite decente.

P.S. Draga Primarie, daca te consideri prejudiciata, da-ti contribuabilii in judecata, poate asa ajungem la concluzuia ca ne putem apara drepturile singuri, fara a apela la indolenta si la incompetenta ta, care sunt foarte scumpe pentru umilii tai supusi, carora le ceri bani fara numar, destinati satisfacerii placerilor tale hedoniste, pe care nu mai dorim sa le suportam!

Leave a Reply

%d bloggers like this: