Pompierii de la ISU Timis apeleaza la ajutorul populatiei! Campanie de colectare de fonduri pentru inlocuirea autospecialei distruse intr-un incendiu, care costa aproape 200.000 de euro

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Banat” al judetului Timis si Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Managementul situatiilor de Urgenta – ADIVEST au lansat, printr-un acord de parteneriat, o campanie de colectare de fonduri pentru inlocuirea autospecialei IVECO Daily distrusa, in proportie de 90%, intr-un incident petrecut in luna august 2018, in timpul unei misiuni de interventie pe un camp dintre Timisoara si Dudestii Noi.


Autospeciala este proprietatea ADIVEST si a fost achizitionata in anul 2015, printr-un proiect regional cofinantat de judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis, printr-o finantare nerambursabila obtinuta de catre ADIVEST pe POR 2007-2013, proiect prin care s-au achizitionat la nivelul Regiunii Vest 55 de autospeciale in valoare totala de circa 11 milioane de euro.

A fost transferata in folosinta gratuita la ISU Timis, impreuna cu alte 15 autospeciale, prin contract de comodat, cu obligatia asumata contractual de a fi mentinute in serviciu in stare buna de functionare pe o perioada de 5 ani, perioada minima impusa prin programul de finantare si care vizeaza pastrarea indicatorilor de rezultat post implementare proiect.

“Din pacate, din lipsa alocarii fondurilor necesare de catre IGSU Bucuresti pentru asigurare CASCO a echipamentelor primite in folosinta gratuita, autospeciala nu a putut fi asigurata pentru distrugere totala”, precizeaza inspectorul sef al ISU Banat, lt. col. Lucian Vasile Mihoc. Valoarea unei asigurari full CASCO la o autospeciala de pompieri se calculeaza la pretul initial de achizitie si poate ajunge si la 400.000 de euro, a dezvaluit purtatorul de cuvant al unitatii de pompieri, Elena Megherea.

In perioada 2015-2018, ani in care autospeciala s-a aflat in exploatarea ISU Timis, a fost folosita la 766 misiuni de interventie, in urma carora au fost salvate vieti omenesti si bunuri in valoare de 27.624.700 lei.

In aceste conditii, atat pentru a putea respecta obligatiile contractuale intre finantatorul MDRAP, ADIVEST si ISU Timis, dar mai ales pentru a putea asigura in continuare misiunile curente de interventie ale ISU Timis pentru salvare de vieti si bunuri materiale, solutia pentru readucerea in serviciu a autospecialei este aceia de a o inlocui prin achizitionarea unei alte autospeciale similare

Costurile de achizitionare, estimate pe baza costului anterior platit de ADIVEST pentru aceasta autospeciala, este de 836.380 lei, respectiv circa 186.000 euro calculat la cursul de schimb de la data achizitiei.

Gestionarea directa a fondurilor colectate precum si procedura de inlocuire prin achizitia altei autospeciale similare va fi asigurata de catre ADIVEST, in baza Acordului de Parteneriat incheiat intre ADIVEST si ISU Timis in ianuarie 2019, tinand cont de calitatea ADIVEST de proprietar al autospecialei distruse.

Acest demers se adreseaza atat persoanelor juridice cat si fizice, de la care se asteapta sprijin financiar prin mijloacele uzuale (sponsorizari, donatii 2% ONG-uri), care vor fi comunicate pe paginile web ale celor 2 institutii partenere, respectiv www.adivest.ro si www.isutimis.ro.

Modelele de contracte de sponsorizare formulare pentru donatie 2% pentru ONG-uri precum si conturile speciale in lei si euro deschise in acest scop vor fi disponibile pe cele doua site-uri.

“Avand in vedere capitalul pozitiv de imagine de care se bucura pompierii in mijlocul comunitatii timisene si care ”sar la greu” in ajutorul nostru, al tuturor, ori de cate ori avem nevoie, uneori chiar riscandu-si viata, ne asteptam sa primeasca, la randul lor, suportul solicitat prin prezentul demers”, isi exprima speranta ispectorul sef al ISU Banat, multumind anticipat pentru sprijinul asteptat de la populatie. (I.P.)

 

Leave a Reply