Procurorii DIICOT Timisoara anunta stadiul anchetei din dosarul “Motorina CFR”, cu 160 de inculpati si suspecti. Dupa trei ani si jumatate de calcule, inca nu s-a stabilit cata motorina a fost furata

Cercetarile DIICOT Timisoara in dosarul “Motorina CFR”, vizand sustragerea de combustibil care a cauzat un prejudiciu de peste 1 milion de euro, continua, chiar daca de la descinderea procurorilor in Depoul CFR au trecut aproape trei ani si jumatate.


Potrivit anchetatorilor, motivul pentru care acest dosar inca nu a fost finalizat se datoreaza complexitatii cercetarilor, avand in vedere ca sunt implicati 160 de suspecti si inculpati si trebuie stabilit de catre organele de urmarire penala cuantumul imputabil fiecarui participant la activitatea infractionala.

Biroul de Informare si Relatii Publice al Parchetului de pe Inalta Curte de de Casatie si Justitie, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, structura Centrala, arata intr-un comunicat semnat de procuror sef birou, ca in dosarul penal inregistrat la DIICOT Timisoara se efectueaza cercetari fata de mai multi suspecti si inculpati pentru infractiunile de constituire de grup infractional organizat, delapidare cu consecinte deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinte deosebit de grave.

Potrivit comunicatului de presa, in urma cercetarilor efectuate a rezultat ca, in perioada 2013 – 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timisoara a fost constituit un grup infractional organizat care avea ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii, cauzand un prejudiciu de 7.502.371 lei.

Cercetarile in cauza sunt deosebit de complexe, avand in vedere numarul mare de suspecti si inculpati (160 de persoane), precum si stabilirea de catre organele de urmarire penala a cuantumului imputabil fiecarui participant la activitatea infractionala.

Procurorul sef al DIICOT Timisoara, Alex Florenta, declara, in aprilie 2016, cand au inceput cercetarile in acest caz, ca prejudiciul de 1 milion de euro este estimativ, urmand ca valoarea reala sa fie mult mai mare, calculata pe baza documentelor ridicate in cadrul cercetarilor.

“Valorificarea propriu-zisa a motorinei sustrase se facea prin doua modalitati, pentru cantitatile mici se incarca in diferiti recipienti si plecau.

Pentru cantitatile mai mari, in incinta depoului era amenajat un spatiu care apartine tot CFR, dar care fusese dat in folosinta fara niciun contract in sine, unei societati care-si amplasase o pompa in incinta spatiului respectiv.

O conducta artizanala improvizata lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, in care depozitau cantitatea de combustibil pe care reuseau sa-l sustraga si se varsa prin aceasta conducta in statia tip PECO din spatiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societati, incarcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu gluma.

Suspectii puneau in locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar in actele intocmite treceau cantitati mai mari. Acesti parametri se masoara cu un debimetru, un dispozitiv care iti da cantitatea corecta. Cu acest debitmetru si cu sprijinul laborantilor din institutie, se jongla la cantitatile de motorina, astfel incat in locomotivele care plecau in curse se varsa o cantitate concreta care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar in actele intocmite se treceau cantitati mai mari.

Diferenta de cantitate, in actele in fals intocmite, era jonglata prin intermediul conducerii sucursalei, sefi de unitate, adjunctul sefului de unitate, gestionarul-sef, dupa anumiti parametri, calcule, astfel incat ei sa se acopere in gestiune si sa para totul in regula“, a explica, in 2016, seful DIICOT Timisoara.

Anchetatorii in cele doua locuinte ale gestionarului sef al Depoului de Locomotive Gheorghe Borza, care au fost perchezitionate in aceasta dimineata la Timisoara.

In momentul descinderii, in biroul gestionarului sef al Depoului, Gheorghe Borza, au fost gasiti 85.000 lei, 2.000 euro, forinti, dolari, precum si mai multe sticle de whisky. De asemenea, in cele doua locuinte ale gestionarului, s-au mai descoperit 150.000 de euro cash.

Din filiera faceau parte, sustin anchetatorii, intreaga conducere a Depoului de Locomotive si liderul de sindicat, peste 20 de mecanici de locomotiva, angajati ai Laboratorului de Determinari fizico-chimice, un politist de la Transporturi Feroviare si un om de afaceri. (V.E.)

Leave a Reply