IULIUS – 20 de ani de experienta in regenerare urbana, cu proiecte de peste un miliard de euro (P)

Desi are radacini inca din 1991, IULIUS este o prezenta sub acest nume pe piata de real estate din 2000, atunci cand inaugura primul mall din afara Capitalei, la Iasi.


Tot de atunci realizeaza cele mai ambitioase proiecte de regenerare urbana, care au devenit ancore pentru comunitate si surse de dezvoltare pentru orase precum Timisoara, Iasi, Cluj-Napoca si Suceava.

Cum s-ar traduce in cifre impactul proiectelor IULIUS in comunitate? Sunt investitii de peste un miliard de euro realizate in Romania, dintre care aproximativ 750 de milioane reprezinta cele doua ample proiecte mixte de revitalizare urbana – Iulius Town Timisoara si Palas Iasi.

Pe segmentul retail, acolo unde s-a format initial, IULIUS a dezvoltat in cei 20 de ani peste 300.000 de mp de spatii pentru cumparaturi, cu prezenta a mai mult de 1.000 de branduri internationale, producatori autohtoni si concepte de entertainment.

Concepute pe formate mixte, proiectele IULIUS sunt deja repere si pe segmentul office, prin brandul United Business Center. Cu un portofoliu de 13 cladiri verzi si peste 152.000 mp, a ajutat la atragerea unor companii renumite in trei mari orase ale tarii – Timisoara, Iasi si Cluj-Napoca. Dincolo de spatii de birouri premium, United Business Center inseamna o comunitate puternica cu peste 80 de sedii si mai mult de 15.000 de angajati. De altfel, proiectele IULIUS sunt echivalentul a mai mult de 20.000 de locuri de munca, incluzand si celelalte functiuni.

Modelul de regenerare urbana mixta implementat pentru prima data in Romania in 2012, atunci cand a fost inaugurat Palas Iasi, a fost replicat ulterior la Timisoara. In vara anului trecut s-a inaugurat Iulius Town, cea mai mare investitie din real estate, de peste 442 de milioane de euro, realizata de IULIUS in parteneriat cu Atterbury Europe.

Mall-ul operat in vestul tarii inca din 2005 a fost completat cu functiuni office, noi concepte de retail si entertainment, dar si cu investitii in conectivitate si modernizarea infrastructurii, inclusiv prin crearea unui pasaj auto subteran.

Dezvoltat intr-o zona cu mostenire industriala, Iulius Town reprezinta acum districtul de business al regiunii, cu peste 50.000 mp de spatii office premium, in care sunt prezente 30 de companii, cu peste 5.000 de angajati.

Proiectul integreaza si cea mai mare suprafata de cumparaturi din afara Capitalei, de 120.000 mp, care aduce aproape de timisoreni 450 de branduri, restaurante si cafenele tematice, dar si numeroase optiuni de petrecere a timpului liber.

Iulius Town este un reper despre cum proiecte de o asemenea amploare se armonizeaza cu orasul si cum pot lucra in beneficiul comunitatii.

Gradinile IULIUS, bijuterii naturale

Proiectele IULIUS se remarca nu doar prin faptul ca integreaza functiuni multiple, ci si prin aceea ca acorda o atentie deosebita elementului verde. Gradinile sunt inima dezvoltarilor mixte, amprenta spectaculoasa, de culoare, care atrage si fidelizeaza publicul.

 

Grupul a investit sume importante – peste 15 milioane de euro – in parcurile din Iulius Town Timisoara, Palas Iasi si Iulius Mall Cluj, care au fost amenajate de peisagisti renumiti din Italia, Germania si Romania. „Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care transcend rolul lor functional si se armonizeaza identitatii comunitatilor din care fac parte. Sunt singurele proiecte care integreaza gradini ample, aducand natura in mijlocul oraselor, intre oameni.

Dincolo de insertia verde in centrul proiectelor si de frumusetea lor, sunt adevarate spatii pentru socializare, dar si scenele celor mai importante evenimente artistice.

Reprezinta un motiv in plus sa-ti petreci timpul in aer liber, imbinand astfel placerea de a face cumparaturi, lucrul la birou sau sarcinile cotidiene cu relaxarea pe iarba, printre copaci. Au si un rol functional, acela de a asigura o conexiune prin natura cu orasul si de a inlocui impresia ca intri intr-un proiect inchis”, spun reprezentantii IULIUS.

Proiecte deschise catre public si oras

Un alt element care diferentiaza proiectele IULIUS il reprezinta conceptele sustenabile integrate, care includ investitii in solutii de conectivitate si modernizare a infrastructurii rutiere si pietonale. Scopul este acela de a aduce proiectul mai aproape de oras, de oameni.

Odata cu dezvoltarea Iulius Town Timisoara, de exemplu, a fost construit un pasaj subteran care strabate complexul si fluidizeaza traficul rutier in zona. Pentru realizarea lui si largirea si modernizarea strazilor din proximitate, dar si pentru o cladire de utilitate publica de 1.100 mp, toate donate municipalitatii, IULIUS a investit 13 milioane de euro. Tot in Iulius Town sunt aproximativ 4.000 de locuri de parcare, supraetajate si subterane, pentru care au fost alocate alte 40 de milioane de euro.

„Gandim proiectele astfel incat sa se plieze si pe principiile «walkable cities» si sa raspunda unei dezvoltari durabile si sustenabile. De aceea, sunt alocate spatii largi pietonilor si sunt asigurate conexiuni cu orasul prin alei si spatii verzi. De asemenea, sunt gandite facilitati menite sa impulsioneze deplasarea cu mijloace alternative, cum sunt dusurile si vestiarele amenajate in cladirile de birouri si spatiile de parcare special alocate biciclistilor”, au adaugat reprezentantii IULIUS. (I.P.)

Leave a Reply