Dosarul Motorina CFR bate pasul pe loc! Procurorii DIICOT Timisoara, imuni la termenele succesive de finalizare a anchetei stabilite de judecatoarea Adriana Stoicescu

Procurorii DIICOT Timisoara lucreaza de zor la dosarul Motorina CFR, chiar daca de la descinderile cu mascati la depoul din Gara de Nord Timisoara, cand au fost ridicate nu mai putin de 40 de persoane, au trecut mai mult de 5 ani si jumatate.


De atunci, fostii angajati ai CFR Timisoara vizati in ancheta coordonata de procurorul Mihai Sandor sunt „consemnati” la dispozitia anchetatorilor, fara a se putea angaja in alta parte, daca doresc ca, in cazul in care vor fi declarati nevinovati si vor reveni la vechile locuri de munca, sa-si incaseze toate salariile restante.

Dealtfel, dupa cum ne-a dezvaluit avocata Carmen Obirsanu, acest aspect a si fost invocat de procrorul Mihai Sandor, la o discutie despre durata mult prea extinsa a cercetarilor.

“Mi-a spus ca se lucreaza, ca ancheta e complexa, cu peste 160 de suspecti si inculpati, si ca de durata prelungita a anchetei vor profita si inculpatii, in momentul in care-si vor incasa salariile restante. Cu alte cuvinte, domnul procuror Sandor lasa sa se inteleaga faptul ca acest dosar ar putea fi clasat.

De altfel, anchetatorii de la DIICOT par imuni la termenele pentru finalizarea urmaririi penale in dosarul nr. 286/ D/ P/ 2015 al DIICOT Timisoara si emiterea rechizitoriului sau, dupa caz, a ordonantei de clasare sau de renuntare la urmarire dispuse, in trei sau patru randuri, de doamna judecator Adriana Stoicescu.

Care le-a atras atentia ca, in aprilie 2016, au convins-o sa emita mandate de arestare preventiva spunand ca detin probe indubitabile, a stat in sala pana i-a fost frig la picioare, iar acum le e tot mai greu sa intocmeasca rechizitoriul. Sa se gandeasca la oamenii care stau fara serviciu, fara surse de venit. Am avut chiar o tentativa de sinucidere”, ne-a declarat Carmen Obirsanu.

Reamintim ca in dosarul aflat la DIICOT Timisoara se efectueaza cercetari fata de mai multi suspecti si inculpati pentru infractiunile de constituire de grup infractional organizat, delapidare cu consecinte deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinte deosebit de grave.

Potrivit unui comunicat de presa, in urma cercetarilor efectuate a rezultat ca, in perioada 2013 – 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timisoara a fost constituit un grup infractional organizat care avea ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii, cauzand un prejudiciu de 7.502.371 lei.

Doar in cele doua locuinte ale gestionarului sef al Depoului de Locomotive, Gheorghe Borza, care au fost perchezitionate in dimineata zilei de 14 aprilie 2016, s-au descoperit 150.000 de euro cash. De asemenea, dupa cum a declarat Alex Florenta, seful DIICOT Timisoara, la vremea respectiva, in biroul gestionarului sef au mai fost gasiti 85.000 lei, 2.000 euro, forinti, dolari, precum si mai multe sticle de whisky.

“Valorificarea propriu-zisa a motorinei sustrase se facea prin doua modalitati, pentru cantitatile mici se incarca in diferiti recipienti si plecau. Pentru cantitatile mai mari, in incinta depoului era amenajat un spatiu care apartine tot CFR, dar care fusese dat in folosinta fara niciun contract in sine, unei societati care-si amplasase o pompa in incinta spatiului respectiv.

O conducta artizanala improvizata lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, in care depozitau cantitatea de combustibil pe care reuseau sa-l sustraga si se varsa prin aceasta conducta in statia tip PECO din spatiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societati, incarcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu gluma.

Suspectii puneau in locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar in actele intocmite treceau cantitati mai mari. Acesti parametri se masoara cu un debimetru, un dispozitiv care iti da cantitatea corecta. Cu acest debitmetru si cu sprijinul laborantilor din institutie, se jongla la cantitatile de motorina, astfel incat in locomotivele care plecau in curse se varsa o cantitate concreta care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar in actele intocmite se treceau cantitati mai mari.

Diferenta de cantitate, in actele in fals intocmite, era jonglata prin intermediul conducerii sucursalei, sefi de unitate, adjunctul sefului de unitate, gestionarul-sef, dupa anumiti parametri, calcule, astfel incat ei sa se acopere in gestiune si sa para totul in regula“, a explica, in 2016, seful DIICOT Timisoara. Se pare ca aceasta proiectie investigativa nu poate fi sustinuta cu probe, iar valoarea prejudiciului, calculata si rascalculata, scade de la o zi la alta…. (G.I.)




Leave a Reply