Squid Game, cel mai tare serial difuzat de Netflix, a impulsionat exporturile sud-coreene de biscuiti cu peste 350%. Una dintre probele letale din serial, taierea biscuitilor in forme geometrice

Succesul unor filme precum „Parasite”, premiat cu Oscar, al serialului de televiziune „Squid Game” sau al grupului de K-pop BTS au stimulat vanzarile de produse „Made in Koreea” pe pietele externe, astfel ca branduri care odata erau obscure ajung acum pana in SUA, transmite Agerpres, care citeaza o analiza Bloomberg.


Biscuitii Dalgona au redevenit populari dupa ce competitorii din serialul „Squid Game” au fost supusi unei probe in care trebuiau sa taie biscuitii in diferite forme geometrice.

Acum unele restaurante din SUA au inceput sa includa acesti biscuiti, care au aparut in perioada Razboiului din Coreea, in meniurile lor de deserturi. Vanzarile de biscuiti Dalgona pe site-ul de shopping sud-coreean Gmarket.co.kr au crescut cu 343% dupa ce serialul „Squid Game” a fost difuzat pe Netflix.

In plus, aceiasi biscuiti au devenit virali pe social media dupa ce pe TikTok si YouTube au fost postate filmulete cu oameni care incearca sa taie biscuitii in diferite forme, precum stele sau cercuri, la fel ca si personajele din „Squid Game”.

De asemenea, actiunile producatorului sud-coreean de taitei instant Nongshim Co. au explodat dupa ce unul dintre personajele feminine principale din filmul „Parasite” a pregatit doua dintre produsele firmei pentru a arata cum unii sud-coreeni instariti isi suplimenteaza taiteii instant cu carne de vita scumpa.

Dupa ce filmul „Parasite” a fost premiat cu Oscar, vanzarile de peste hotare ale firmei Nongshim au crescut cu 24% in 2020 pana la 990 milioane de dolari. In aceste conditii compania cu sediul la Seul a decis sa deschida a doua fabrica din SUA pentru a putea vinde pana la 850 de milioane de pungi cu taitei in cele doua Americi.

Nu in cele din urma, producatorul de galuste coreene mandu CJ Cheiljedang Corp., ale carui vanzari au crescut cu 19% in Asia si Europa in trimestrul al treilea dupa ce doi membri ai grupului de K-pop BTS au avut o disputa publica cu privire la acest produs popular in Coreea de Sud. Aproape jumatate din vanzarile de produse alimentare ale CJ Cheiljedang Corp. au venit de peste hotare in 2020, in crestere spectaculoasa fata de doar 14% in 2018.

„Mancarea este cea mai usoara modalitate pentru a experimenta cultura unei tari. Succesul grupurilor de K-pop reprezinta un semnal pozitiv pentru producatorii sud-coreeni de alimente”, spune Mijin Jo, analist la NH Investment & Securities.

Insa nu doar producatorii sud-coreeni de alimente au dobandit noi clienti peste hotare. O dovada este producatorul sud-coreean de purificator de aer si apa Coway Co. incepand din luna martie a acestui an i-a inclus pe membrii grupului BTS in mesajele sale publicitare iar vanzarile sale au explodat pe mai multe piete din strainatate inclusiv in SUA.

In trimestrul al treilea vanzarile totale ale Coway Co. au ajuns la un nivel record, gratie unei cresteri de 43% in Malaezia si unui avans de 12% in SUA. (E.T.)




Leave a Reply