In ce stadiu sunt lucrarile de reabilitare de pe Bulevardul Cetatii, unul dintre proiectele prioritare ale Timisoarei. Valoarea investitiei, aproape 17 milioane de euro

Obiectivul de investitii „Reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara, Traseul 4, B-dul Cetatii” este unul dintre proiectele prioritare ale orasului, care a avansat constant pe parcursul ultimului an. Santierul a inceput in 28 iunie 2021 si se afla deja la jumatate executiei, lucrarile fiind in avans fata de termenul initial, care este de doi ani si jumatate.


Proiectul este corelat cu lucrarile de executie pentru reabilitarea retelei edilitare, santier care tine de AQUATIM. Compania face eforturi pentru ca lucrarile sa nu fie intarziate din cauza faptului ca materialele de constructii nu sosesc la timp pentru proiectul de reabilitare a canalizarii, aceste probleme putand avea repercusiuni si asupra lucrarilor de drum si linii de tramvai.

Santierele de reabilitare de pe Cetatii si Stan Vidrighin au avansat bine si ma bucur de colaborarea pe care o avem cu constructorul, insa ambele sunt proiecte sunt corelate cu alte lucrari imperios necesare pentru a pune la punct infrastructura de baza din oras – canalizare, apa, termoficare, gaz, tot ce tine de utilitare.

Daca sunt intarzieri la lucrarile de edilitare, vor exista intarzieri si la lucrarile de drum. Sunt nemultumit de ritmul la care se misca lucrarile Aquatim si sper ca acestia sa faca tot posibilul pentru a evita acest lucru.

Probleme pentru materiale de constructii nu avem doar noi, ci cu ele se confrunta fiecare oras, care e in plina dezvoltare sau are lucrari majore de reabilitare”, transmite primarul Timisoarei, Dominic Fritz.

In cursul lunii iunie sunt programate:

  • Transferul lucrarilor si al restrictiilor de pe o parte pe cealalta a bulevardului

  • Lucrari de sapaturi, montare tuburi, camine de canalizare si camerete telecomunicatii pe partea stanga dinspre Bogdanesti

  • Asterenerea stratului de legatura si o parte a stratului de baza pe sectorul cuprins intre Gheorghe Lazar si Torontalului

  • Montarea a 15 stalpi de electroalimentare

  • Realizarea de fundatii de stalpi pietonali

  • Montarea a 13 stalpi pietonali 7 de metri si 30 stalpi de 4 metri

  • Montarea stalpilor de semaforizare acolo unde au fost turnate fundatiile.

Pana acum, pe partea dreapta dinspre Bogdanestilor, a fost realizat integral carosabilul pana la Gheorghe Lazar, inclusiv semnalizarea si marcarea corespunzatoare a drumului. Lucrarile pe sectorul Gheorghe Lazar pana la Torontalului sunt aproape de finalizare.

De asemenea, tot pe aceasta latura a mai fost finalizata reteaua de apa si canalizare, reteaua electrica, reteaua de telecomunicatii si tubulatura pentru sistemul de irigatii. 30 de stalpi metalici pentru energoalimentare au fost montati si a fost realizata cablarea pe o distanta de aproximativ 3 kilometri liniari.

Lucrarile sunt executate de Porr Construct in asociere cu alte sapte firme – Porr Bau GmbH (tert) si Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanti) – si costa 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 17 milioane de euro. (Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)




Leave a Reply