CCIA Timis solicita Guvernului Romaniei adoptarea unor masuri urgente, in contextul crizei Covid-19, pentru limitarea pierderilor agentilor economici. VEZI lista propunerilor “made” in Timis

In contextul pandemiei de Covid-19, conducerea Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timis a solicitat Guvernului Romaniei adoptarea unor masuri care sa limiteze pierderile suferite de agentii economici, sa-i sprijine sa treaca peste aceasta criza, pentru a se preveni eventualele falimente.


In acest sens, CCIA Timis a adresat Camerei de Comert si Industrie a Romaniei o cerere de reprezentare a intereselor mediului de afaceri timisean, in calitatea CCIR de membru cooptat in Grupul de lucru interinstitutional, care se va reuni, la solicitarea presedintelui Romaniei, in scopul evaluarii impactului economic al efectelor epidemiei de coronavirus in Romania.

Iata masurile solicitate de CCIA Timis, in contextul pandemiei Covid-19, pentru sprijinirea mediului de afaceri din judetul nostru. Cererea de reprezentare este semnata de Florica Chirita, presedintele executiv al CCIA Timis, si ii este adresata presedintelui Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Mihai Daraban.

  • esalonarea la plata impozitelor, taxelor si contributiilor agentilor economici (CAS, CASS si CAM) pentru salariile angajatilor lor pentru o perioada de 90 de zile concomitent cu acordarea unei bonificatii de cel putin 15% companiilor care doresc sa nu acceseze optiunea de reesalonare;

  • prelungirea pana pe data de 25 mai 2020, prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (1) din Codul Fiscal, a termenului de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit aferenta anului fiscal 2019;

  • prelungirea de la 15 zile la 45 de zile a termenului in care poate incepe executarea silita, pentru toate somatiile active emise de ANAF, in situatia in care nu se stinge debitul sau nu se notifica organul fiscal cu privire la intentia de a demara procedura de mediere. In practica, exista situatii in care aceste somatii sunt transmise din eroare, insa datorita situatiei create, contribuabilii pot avea nevoie de timp suplimentar pentru a analiza situatia si a notifica organul fiscal cu privire la intentia de a demara procedura de mediere;

  • amanarea termenelor pentru depunerea situatii financiare aferente anului 2019 si depunerea D101, deconturi TVA, D390, D394;

– acordarea de linii de credit prin intermediul bancilor cu capital de stat (CEC Bank, Eximbank) pe termen de 1 an cu dobanda “0“ sau cel mult 50 % din ROBOR, pentru IMM-uri si pentru celelalte entitati ce au pana la 50 de angajati (PFA, IF, II, AF, asociatii , fundatii) pentru a stimula revenirea rapida a activitatii;

  • acordarea de garantii guvernamentale companiilor pentru a contracta finantari bancare pentru sustinerea activitatii curente;

  • esalonarea datoriilor fiscale pe o perioada de 120 de zile de la termenul de plata (25.03.2020), fara a fi calculate dobanzi si penalitati pentru aceasta perioada;

  • compensarea intre sumele de rambursat de la bugetul de stat si obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor persoane juridice, fara calcularea de penalitati in sarcina acestora daca compensarea nu s-a realizat la timp de catre stat;

  • rambursarea datoriilor catre agentii economici: rambursari de TVA, recuperari de impozite;

  • adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ privind tranzactiile electronice

  • Proiect de Lege privind identificarea electronica si serviciile de incredere aflat in dezbatere la Camera Deputatilor (L481/2019 – Pl-x 475/2019) sau emiterea de catre Guvernul Romaniei a unei Ordonante de Urgenta prin care semnaturii electronice avansata sa-i fie recunoscuta valoarea juridica si sa produca efecte juridice depline;

  • modificarea H.G. 1186/2000 prin adaugarea COVID19 pe lista bolilor infectocontagioase asa incat sa beneficieze de indemnizatie si cei fara stagiu de cotizare;

– eliminarea plafonelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neincasare a clientilor;

  • rambursarea platilor concediilor medicale agentilor economici; – trecerea medicamentelor materialele/serviciile SSM necesare pentru preventie/dezinfectie/protectie de la cota redusa sau standard de TVA la cota de 5%;

  • introducerea si acordarea deductibilitatii fiscale pentru provizioanele de continuitate a activitatii. (G.I.)

Leave a Reply