Cea mai mare factura la curent din 2021! Un abonat din Craioava s-a trezit cu o “datorie” la ENEL de peste 80.000 de lei

Liberalizarea pietei de energie, in a doua parte a anului trecut, i-a bulversat in asa masura pe furnizorii de gaze naturale si curent electric, incat au inceput sa emita facturi care au sfidat ridicolul.


Astfel, un abonat din Craiova, care locuieste pe strada Poligonului, intr-o casa cu doua camere, a fost la un pas de a face infarct in momentul in care a vazut ca are de platit, pentru consumul de curent electric, peste 16.000 de euro. In aceasi zi i-au fost trimise patru facturi, care insumau de plata nu mai putin de 81.785 de lei.

Am primit patru facturi, toate emise in aceeasi zi, 26.10.2021, toate cu aceeasi data scadenta, 10.11.2021. Am crezut ca fac infarct. Prima era in valoare de 111,21 lei. Pe aceea am si platit-o. A doua era de 2.411,46 lei, urmatoarea de 15.796,82 lei si ultima de 59.717, 37 lei. Pe ultima factura, asta cea mai mare, am vazut ca am un total de plata de 81.785,87 lei.

Am sunat la Enel, am incercat sa obtin o explicatie, dar nimeni, absolut nimeni nu mi-a spus nimic. Mi-au zis ca eu figurez la ei cu acest consum. Cum sa consum atat? E imposibil. Eu stau intr-o casa cu doua camere, am un TV, un frigider si 4 becuri. Masina de spalat am cumparat-o recent, in luna octombrie 2021. Cum sa consum atat?”, a declarat Elena Mandocescu pentru ziarul Adevarul.

De altfel, nu a fost prima data cand femeia a avut probleme cu furnizorii de energie electrica. „Eu am fost, initial, la CEZ. Apoi am trecut la Enel. A fost o perioada mare cand imi veneau facturi si de la unii, si de la altii. Am facut sesizari peste sesizari. Degeaba. De frica sa nu ma debranseze, le plateam si speram ca-mi voi recupera cumva banii pentru ca am actionat in judecataCEZ-ul”, a mai declarat femeia.

Elena Mandocescu este hotarata sa dea in judecatasi compania ENEL. „Conform celor patru documente primite, perioada facturata este decembrie 2018 – septembrie 2021. Adica eu nu am platit sumele astea exorbitante vreo trei ani. De ce nu m-au debransat daca aveam restantele astea? Nimeni nu-mi da nicio explicatie”, mai spune Elena Mondocescu.

„Este clar ca vorbim despre o eroare a furnizorului, dar a trecut o luna de la emiterea facturilor si nimeni nu a indreptat situatia. Singura solutie este sa ne judecam cu ENEL”, a precizat Mirela Trandafir, avocata femeii.

Dupa aparitia in presa a acestui caz halucinant, Enel Energie Muntenia a transmis ca a decis blocarea facturarii clientului, pana la rezolvarea situatiei pe care o cerceteaza.

“Enel Energie Muntenia verifica aspectele sesizate si, pana la clarificarea acestora, a decis blocarea facturarii clientului pentru a nu-i aduce prejudicii. Ne cerem scuze pentru disconforul creat acestuia si il asiguram de toata deschiderea noastra in clarificarea aspectelor semnalate“, a precizat companie intr-un comunicat de presa. (R.G.)

 

 

Leave a Reply